2007-04-16, 21:37
Medlem
felpost
2007-04-16, 21:38
Medlem
dubbelpost
2007-04-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Hela problemet är ju de där äckliga och vidriga liberalerna, som menar att deras frihet står på spel om man förbjuder vapen för den allmänna John Doe.

Mer korkade människor än liberaler finns nog inte.

Jag har börjat fatta allt mer tycke för LIBERALISM IS A DISEASE!

http://thestudyofrevenge.blogspot.co...e-of-west.html

Där har vi vad liberalismen gör med USA, bilden är klockren, särskilt med pistolen och allt.

varför blev jag inte överaskad när jag insåg att det var du som hade skrivit inlägget ? Hört talas om Schweiz och Holland, mer liberalare nationer är svårt att finna men varför sker det så få mord i % i dom länderna ?
2007-04-16, 21:50
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Det var ju inte så fasligt länge sedan det var en dödskjutning i en tysk skola, det har även hänt ett par gånger i Kina och Japan. Så att säga att det bara är i USA sånt här sker är en grov överdrift. Som redan nämnts i tråden så gör dock vapenlagarna processen bra mycket enklare.

Dunblane var ju en av de blodigaste. Det ligger i Skottland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunblane_massacre

Galna människor finns nog lite överallt, men det blir mer uppmärksammat när det sker i världens mediatätaste land där man direktsänder ngra mnuter efetr at det hänt. Det skulle ju liksom inte hända om samma sak händer i Långtbortistan...
2007-04-16, 21:57
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Som sagt, det är åt hellvete för lätt att köpa vapen i USA. Exakt vem som helst kan få tag på ett skarpladdat skjutvapen, lätt och fort går det.

Jag älskar USA men just deras vapenkultur är en av sakerna som jag hatar med landet.

Men regeringen kommer ju självklart att skylla det hela på att killen spelat för mycket dataspel och sett "våldsfilm" m.m.

Då vapen förekommer våldsamheter i amerika så är det nästan alltid illegala vapen det handlar om.
Och intressant nog nästan alltid i antingen stater där vapen är förbjudna (för vanliga medborgare att bära), eller i s.k. "gun-free zones", platser där alltså vanligt folk inte har möjlighet att skydda sig och där kriminella vet att de har makten genom sitt illegala vapen.
2007-04-16, 22:04
Medlem
Schweiz har samma vapenlagar som USA har jag hört, få mord där.

Kan Moore ha rätt i sin dokumentär att jänkarna samlar vapen då de är rädda för något.

Tråkigt varje gång det händer något liknande, oavsett i vilket land
2007-04-16, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
varför blev jag inte överaskad när jag insåg att det var du som hade skrivit inlägget ? Hört talas om Schweiz och Holland, mer liberalare nationer är svårt att finna men varför sker det så få mord i % i dom länderna ?
Kan ju bero på att Schweiz och Holland inte har 35 miljoner våldsbenägna negrer i landet.

Nu var det förvisso en asiat, och det har hänt tidigare att det varit vita som begått liknande dåd i USA:s skolor, men negrerna har ju sin gangsterkultur och står för en disproportionerlig mordsiffra.

Holland och Schweiz har inte heller en befolkning på 300 miljoner.
2007-04-16, 22:52
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan

Mer korkade människor än liberaler finns nog inte.

Nu går jag väldigt OT, men du är ju känd som muslimhatare. Så, hatar du oss liberaler mer än muslimer ?
2007-04-16, 22:53
Medlem
lejon71s avatar
Virginia Tech Victim Describes Shooter

En intervju med ett av offren.

http://www.liveleak.com/view?i=67f_1176750363
2007-04-16, 22:54
Medlem
lejon71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Nu går jag väldigt OT, men du är ju känd som muslimhatare. Så, hatar du oss liberaler mer än muslimer ?

Mycket bra fråga
2007-04-16, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Okej, jag överdrev, muslimer är GIVETVIS mer korkade. Men liberaler är idioter, och deras ideologi är en av de mest destruktiva ideologier på jorden, möjligtvis mer destruktiv än kommunism och islam tillsammans.

Annars är liberaler trevliga människor i största allmänhet, de vägrar dock förstå att deras ideologi inte fungerar, trots att skitungar i USA gång på gång knäpper varandra i skolor, så fortsätter liberalerna att sätta vapen i händerna på dem och tjafsa om individens frihet.
2007-04-16, 22:59
Medlem
Det där med vapen är inte helt lätt

I Usa är antalet mord per capita ungefär dubbelt så högt som hos oss i Sverige. Däremot har vi högre siffror när det gäller rån, icke skjutvapen-relaterad våldsbrottslighet och så våldtäkter förstås (källa BRÅ & Interpol, öppen statistik) Sverige, Schweiz och *Israel är vapentäta länder och när det gäller Israel är vapentätheten extremt hög. De här tre ländernas skjutvapenbaserad mordstatistik är låg i jämförelse med USA. De två giganterna i mordstatistiken är *Brasilien och *Sydafrika. Sydafrika är ganska så vapentätt men inte i trakten av USA, Sverige, Schweiz och Israel. Riktigt knepigt blir det om man tittar på Sydafrika. Landet leder all våldsbrottsstatistik och mordstatistik, alla kategorier. I *Sydafrika är den vita befolkningen beväpnad till tänderna medan den svarta befolkningen, i stort sett, saknar skjutvapen. Trots det är det den svarta befolkningen som leder mordbrotts- och våldsbrottsstatistiken alla kategorier, globalt om man så säger, den vita befolkningen ligger på europeiska nivåer. På vissa platser i USA har man infört lagar som gör det lagligt att bära vapen med sig öppet, var man än är. I de områdena, där lagarna infördes (Countyn, delstarer??), minskade all brottslighet när lagarna infördes. Så kanske skall man, i USA's fall, också fråga sig hur många grova brott som de myckna vapnen hörhindrat.
*källa: någon amerikansk vapensite som jag glömt adressen till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in