• 4
  • 5
2007-04-17, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vad är mest tragiskt (skrämmande?) egentligen, araber som slåss för sin religion eller svenskar som avgudar USA till den graden att dom mest patriotiska amerikanerna skulle ge GayMan en lavett för att få honom tillbaks till verkligheten ?
Vad snackar du för skit? Jag anser att de liberala vapenlagarna är den största anledningen till att liknande dåd sker i USA:s skolor. På vilket sätt är det verklighetsfrämmande, din jävla idiot?

Jag gav en källa på att liberaler är mest drivande i denna fråga, när det kommer till USA:s liberala vapenlagar.
2007-04-17, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Vad snackar du för skit? Jag anser att de liberala vapenlagarna är den största anledningen till att liknande dåd sker i USA:s skolor. På vilket sätt är det verklighetsfrämmande, din jävla idiot?

Jag gav en källa på att liberaler är mest drivande i denna fråga, när det kommer till USA:s liberala vapenlagar.

Nej grejen är att du varken ger ut källor eller statistik, det enda du gör är besudlar varje ämne med ditt islam- och negerhat även ifall det är icle-relevant med tråden.
2007-04-17, 07:19
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Libertarian Party: Strongly supports our second amendment rights.

Republican Party: Supports most forms of our second amendment.

Källa: http://www.islamopolitics.com/

Kan du komma med en tillförlitlig källa där hela hemsidan inte går ut på att vara hatisk mot muslimer?

Exempel på sådana hemsidor kan vara partiernas egna hemsidor...
2007-04-17, 07:54
Medlem
suetoniuss avatar
Det ryktas om att gärningsmannen var kinesisk medborgare och att han var där som gäststudent. Hittils har media förklarat det hela som ett svartsjukedrama och ett planlöst vansinnesdåd. Det kan givetvis vara så det är. Det finns dock en del intressanta omständigheter som kan peka mot ett politiskt motiv (även om det bara är en individuellt planerad handling). Igår var det nämligen profeten muhammeds födelsedag enligt den shiitiska läran. Dessutom så var det minnesdagen för förintelsen. Den klass som sköts ner lär ha varit en tyskaklass. Ok kanske lite osammanhängande omständigheter. Men om man tänker sig att den här mannen var en uiyghur muslim som bestämde sig för att slå till mot USA så vore ju den här dagen ett bra val för symbolikens skull. Dock är det inte sagt något än om hans religiösa läggning och hans medborgarskap är inte offentligt bekräftat.

Update: Jag hade felaktig info angående profeten muhammeds födelsedag. Det är den 17 dagen i den islamiska månaden men den 5 april enligt den gregorianska kalendern.
2007-04-17, 09:20
Medlem
suetoniuss avatar
Den 15 april 1989 (alltså dagen före gårdagens datum) började oroligheterna vid himmelska fridens torg i Kina. Det kan ju vara någon kinesisk rebell grupp som i still med palestiniernas svarta september rörelse på ett våldsamt sätt vill sätta fokus på sin situation och den regim man ogillar. Rena spekulationer från min sida. Ju närmare vi kommer OS desto större kommer nog sannolikheten att vara för sådana manifestationer. Givetvis kan det tyckas kontraproduktivt med en sådan "manifestaton" som yttrar sig i en terrorattack mot USA.
2007-04-17, 09:44
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Varför sker sånt alltid i USA?

Det gör det inte. Sånt händer i många länder, Tyskland är ett exempel. Olikt GayMans skitsnack om vapenlagar är det inte det orsaken, även med vapenlagar så strikta som i Tyskland och England så har det hänt förut, men det har inte hänt i t.ex. Finland eller Schweiz. Det finns incidenter dokumenterade så långt tillbaka som 1600-talet om detta. Det är bara rent efterblivna idioter som tror detta har att göra med vapenlagar, du kan fan få allt du behöver i dom flesta länder med vapenlagar också, t.om., i länder med totalförbud.

En riktig orsak är förmodligen att mediauppståndelse kring händelserna i första taget. Det har lagt idén i en massa med psykos huvuden och nu ser vi resultatet med en massa copy cats.
2007-04-17, 09:45
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Som sagt, det är åt hellvete för lätt att köpa vapen i USA. Exakt vem som helst kan få tag på ett skarpladdat skjutvapen, lätt och fort går det.

Jag älskar USA men just deras vapenkultur är en av sakerna som jag hatar med landet.

Amerikanare vill inte ha några efterblivna svenska lagar att förstöra deras land med. Gud vilka idioter det finns. Som om skolskjutningar inte hänt i andra länder...
2007-04-17, 09:46
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Hela problemet är ju de där äckliga och vidriga liberalerna, som menar att deras frihet står på spel om man förbjuder vapen för den allmänna John Doe.

Mer korkade människor än liberaler finns nog inte.

Jag har börjat fatta allt mer tycke för LIBERALISM IS A DISEASE!

http://thestudyofrevenge.blogspot.co...e-of-west.html

Där har vi vad liberalismen gör med USA, bilden är klockren, särskilt med pistolen och allt.

Du finns ju.
2007-04-17, 09:47
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
varför blev jag inte överaskad när jag insåg att det var du som hade skrivit inlägget ? Hört talas om Schweiz och Holland, mer liberalare nationer är svårt att finna men varför sker det så få mord i % i dom länderna ?

Förväntar du dig intelligenta poster från sånahära psykfall?
2007-04-17, 09:50
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Har du missat läxorna igen? Det är inte multikulturens fel, det är USAs vapenlagar som kruxet.

Det är det nu förfan inte. USA's brottslighet har sjunkit sen 90-talet till det lägsta sen 1960 talet och vapenägandet har ökat hela tiden ändå i landet. Median och hög fattigdom är vad som orsakar det.
2007-04-17, 09:53
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franky4Fingers
Men asså lås tråd! Vad har detta med utrikespolitik att göra?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=473383

Låst tråd.
/mod.
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här