2007-04-16, 15:51
Medlem
jag har iphoto 5
måste man köpa iphoto 6
eller går det att uppdatera ?
Citera
2007-04-16, 16:26
Medlem
ariers avatar
det ingår i iLife serien som du måste köpa.

Du har iLife 5 nu. Måste köpa iLife 6.

Går inte att uppdatera. Dock att ladda ner
Citera
2007-04-19, 10:07
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Kapar tråden lite iom. att den enl. topicen enbart handlar om iPhoto!

Jag har ett sjukt frustrerande problem med mitt iPhoto (6.06). Förutom att den har problem me att importera vissa specifika bilder så går det inte att "komma åt" programmet via tex. Front-Row eller iMovieHD mm.

I Front-Row så står det helt enkelt: "Det finns inga bilder i iPhoto biblioteket - Importera bilder till ditt iPhoto bibliotek för att visa bilder".

I iMovieHD står det ungf. "starta iPhoto 2.0 eller senare för att ta del av bildarkivet".

Min dator är den första macbooken av modell 2,0ghz Intel Core Duo, 512MB-RAM, 60GB HDD samt samtliga senaste systemuppdateringarna. Problemet i sig har funnits sedan dag 1 jag köpte datorn för knappt ett år sedan. Har formaterat och kört total systemåterställning och kört diskreparations-verktyget för att ev. säkerställa att det inte beror på att bilderna i mitt bibliotek (knappt 5800) som kommer från FAT/NTFS-filsystem är problemet i sig.

Jag har sökt över hela internet förgäves, vad är felet?

// A_B

Edit:Stavning
Citera
2007-04-19, 12:37
Medlem
Jag har aldrig fattat vad som är bra med Iphoto. Vad jag förstår det som är det till för man ska sortera sina bilder och ha bildspel? Det är just den delen jag inte förstår att man ska använda ett program för sortera bilder, för man placerar ju ut sina bilder i olika mappar ändå.

När jag tänker efter vill ja nästan ta bort det, är det "safe" att ta bort Iphoto?
Citera
2007-04-19, 18:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Jag har aldrig fattat vad som är bra med Iphoto. Vad jag förstår det som är det till för man ska sortera sina bilder och ha bildspel? Det är just den delen jag inte förstår att man ska använda ett program för sortera bilder, för man placerar ju ut sina bilder i olika mappar ändå.

När jag tänker efter vill ja nästan ta bort det, är det "safe" att ta bort Iphoto?

För att svara på din fråga, ja det är safe att ta bort iPhoto.

Jag gillar iPhoto just för möjligheten att fixa in bilderna i Album, IE: USA Resan, Födelsedag osv. Sen att man kan lägga Metatags i bilderna med så gör det lätt att söka upp specifika bilder.

När jag redigerar foton (Förbättrar osv) så jobbar jag dock helst med Aperture.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in