2007-04-16, 15:51
Medlem
jag har iphoto 5
mste man kpa iphoto 6
eller gr det att uppdatera ?
Citera
2007-04-16, 16:26
Medlem
ariers avatar
det ingr i iLife serien som du mste kpa.

Du har iLife 5 nu. Mste kpa iLife 6.

Gr inte att uppdatera. Dock att ladda ner
Citera
2007-04-19, 10:07
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Kapar trden lite iom. att den enl. topicen enbart handlar om iPhoto!

Jag har ett sjukt frustrerande problem med mitt iPhoto (6.06). Frutom att den har problem me att importera vissa specifika bilder s gr det inte att "komma t" programmet via tex. Front-Row eller iMovieHD mm.

I Front-Row s str det helt enkelt: "Det finns inga bilder i iPhoto biblioteket - Importera bilder till ditt iPhoto bibliotek fr att visa bilder".

I iMovieHD str det ungf. "starta iPhoto 2.0 eller senare fr att ta del av bildarkivet".

Min dator r den frsta macbooken av modell 2,0ghz Intel Core Duo, 512MB-RAM, 60GB HDD samt samtliga senaste systemuppdateringarna. Problemet i sig har funnits sedan dag 1 jag kpte datorn fr knappt ett r sedan. Har formaterat och krt total systemterstllning och krt diskreparations-verktyget fr att ev. skerstlla att det inte beror p att bilderna i mitt bibliotek (knappt 5800) som kommer frn FAT/NTFS-filsystem r problemet i sig.

Jag har skt ver hela internet frgves, vad r felet?

// A_B

Edit:Stavning
Citera
2007-04-19, 12:37
Medlem
Jag har aldrig fattat vad som r bra med Iphoto. Vad jag frstr det som r det till fr man ska sortera sina bilder och ha bildspel? Det r just den delen jag inte frstr att man ska anvnda ett program fr sortera bilder, fr man placerar ju ut sina bilder i olika mappar nd.

Nr jag tnker efter vill ja nstan ta bort det, r det "safe" att ta bort Iphoto?
Citera
2007-04-19, 18:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Jag har aldrig fattat vad som r bra med Iphoto. Vad jag frstr det som r det till fr man ska sortera sina bilder och ha bildspel? Det r just den delen jag inte frstr att man ska anvnda ett program fr sortera bilder, fr man placerar ju ut sina bilder i olika mappar nd.

Nr jag tnker efter vill ja nstan ta bort det, r det "safe" att ta bort Iphoto?

Fr att svara p din frga, ja det r safe att ta bort iPhoto.

Jag gillar iPhoto just fr mjligheten att fixa in bilderna i Album, IE: USA Resan, Fdelsedag osv. Sen att man kan lgga Metatags i bilderna med s gr det ltt att ska upp specifika bilder.

Nr jag redigerar foton (Frbttrar osv) s jobbar jag dock helst med Aperture.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in