2007-04-16, 14:30
Bannlyst
fick propavan av min lkare,,,han ville inte skriva ut Imovane...men jag tl inte propavan...fr fruktansvrda spasmer men han sger att det gr ver....men vgar ALDRIG mer prova det..Hur fanken ska jag f honom att skriva ut Imovane? Jag behver det, det fattar han ju inte
Citera
2007-04-16, 14:33
Moderator
tobess avatar
Vad lider du av d? Propavan och Imovane har ju inte alls samma funktion..
Citera
2007-04-16, 14:34
Medlem
WoWbaggers avatar
Slng i dig ett par propavan innan du gr dit nsta gng. Sen nr du fr ett anfall mitt framfr gonen p lkaren kanske han ndrar sikt.
Citera
2007-04-16, 14:36
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vad lider du av d? Propavan och Imovane har ju inte alls samma funktion..

Jag har ftt bda utskrivna mot smnproblem s s stor skillnad r det nog inte p dom.
Citera
2007-04-16, 14:37
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jag har ftt bda utskrivna mot smnproblem s s stor skillnad r det nog inte p dom.

Imovane r en insomningstablett medan propavan r en smntablett.

Med andra ord - har man problem med att sjlva insomnadet s r det imovane som gller. Har man problem med att man inte kan hlla sig sovande s r det propavan.

Tv olika mediciner till tv olika problem allts. Har du problem med att du vaknar flera gnger per natt s hjlper inte imovane, precis som att propavan inte hjlper srskilt mycket om man inte kan somna.
Citera
2007-04-16, 16:25
Medlem
Propavan har ruggigt ckliga biverkningar i brjan. Jag tog dem ihop med benso fr att klara av det.

Sen r det vl inte riktigt sant att man inte kan somna p Proppar. Grejen r vl att man skall ta dem i tid bara. Jag tar 3 st kl 8 varje kvll. Somnar stt vid 10 vaknar vid 1-2, tar d en Prop till och sover ngra timmar till. Vaknar jag vid 5 s tar jag en Stilnoct fr att sova i ngon timma till.

Ja, jag har ruggiga smnproblem.

Det finns ingen lull-effekt p Propavan. Man kan inte flumma p dem. Sedan sgs det att det inte finns ngn tillvnjningsrisk men det r bara skitsnack. I brjar sov jag ett dygn p en tablett men det gr jag ju inte lngre. Nr jag vill sova riktigt gott tar jag tv Nozinan. Men inte till vardags, bara till fint.
Citera
2007-04-16, 18:32
Medlem
Jag somnar inte p Propavan, men om jag tar dem s vntar Helvetet (nej, jag menar inte hon som betalar halva hyran) till natten. Effekten r inte helt olik ett fullastat godstg som bestmt sig fr att kra ver just mig och mitt stackars huvud. Mardrmmar, yrande, svettningar, hjrtklappning och total frvirring vilket brukar verg i en dundrande huvudvrk nr jag vaknar. Sen r jag kronbakis med migrn och illamende hela dagen och om jag har tur s avtar denna gosiga knsliga framt kvllningen, precis nr det r dags att ta dem igen.

S nej tack fr min del. Jag verlter mina imovane och propavan t min hjrtevn istllet. Hon tl dem iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in