Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-16, 14:30
  #1
Avstängd
fick propavan av min läkare,,,han ville inte skriva ut Imovane...men jag tål inte propavan...får fruktansvärda spasmer men han säger att det går över....men vågar ALDRIG mer prova det..Hur fanken ska jag få honom att skriva ut Imovane? Jag behöver det, det fattar han ju inte
Citera
2007-04-16, 14:33
  #2
Moderator
tobess avatar
Vad lider du av då? Propavan och Imovane har ju inte alls samma funktion..
Citera
2007-04-16, 14:34
  #3
Medlem
WoWbaggers avatar
Släng i dig ett par propavan innan du går dit nästa gång. Sen när du får ett anfall mitt framför ögonen på läkaren kanske han ändrar åsikt.
Citera
2007-04-16, 14:36
  #4
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vad lider du av då? Propavan och Imovane har ju inte alls samma funktion..

Jag har fått båda utskrivna mot sömnproblem så så stor skillnad är det nog inte på dom.
Citera
2007-04-16, 14:37
  #5
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jag har fått båda utskrivna mot sömnproblem så så stor skillnad är det nog inte på dom.

Imovane är en insomningstablett medan propavan är en sömntablett.

Med andra ord - har man problem med att själva insomnadet så är det imovane som gäller. Har man problem med att man inte kan hålla sig sovande så är det propavan.

Två olika mediciner till två olika problem alltså. Har du problem med att du vaknar flera gånger per natt så hjälper inte imovane, precis som att propavan inte hjälper särskilt mycket om man inte kan somna.
Citera
2007-04-16, 16:25
  #6
Medlem
Propavan har ruggigt äckliga biverkningar i början. Jag tog dem ihop med benso för att klara av det.

Sen är det väl inte riktigt sant att man inte kan somna på Proppar. Grejen är väl att man skall ta dem i tid bara. Jag tar 3 st kl 8 varje kväll. Somnar sött vid 10 vaknar vid 1-2, tar då en Prop till och sover några timmar till. Vaknar jag vid 5 så tar jag en Stilnoct för att sova i någon timma till.

Ja, jag har ruggiga sömnproblem.

Det finns ingen lull-effekt på Propavan. Man kan inte flumma på dem. Sedan sägs det att det inte finns ngn tillvänjningsrisk men det är bara skitsnack. I börjar sov jag ett dygn på en tablett men det gör jag ju inte längre. När jag vill sova riktigt gott tar jag två Nozinan. Men inte till vardags, bara till fint.
Citera
2007-04-16, 18:32
  #7
Medlem
Jag somnar inte på Propavan, men om jag tar dem så väntar Helvetet (nej, jag menar inte hon som betalar halva hyran) till natten. Effekten är inte helt olik ett fullastat godståg som bestämt sig för att köra över just mig och mitt stackars huvud. Mardrömmar, yrande, svettningar, hjärtklappning och total förvirring vilket brukar övergå i en dundrande huvudvärk när jag vaknar. Sen är jag kronbakis med migrän och illamående hela dagen och om jag har tur så avtar denna gosiga känsliga framåt kvällningen, precis när det är dags att ta dem igen.

Så nej tack för min del. Jag överlåter mina imovane och propavan åt min hjärtevän istället. Hon tål dem iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback