2015-08-09, 19:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Ja det krävs mycket mer teknisk att filma än att sparka in en boll i mål!

Filmas även i damfotbollen så
Citera
2015-08-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
ja kollar inte kommenterar bara.
tyvärr bor jag bredvid en fotbolls arena och det går massa folk där på fotboll som jag hatar.
Flytta.
Citera
2015-08-09, 20:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tror mer syftet var att det filmas mer i fotboll där folk bara behöver peta på varandra, medans i rugby tar man en smäll och kör vidare.
Exakt. Rugbyspelare är av hårdare virke än fjösiga fotbollsfjollor.
Citera
2015-08-13, 22:00
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kolla inte då! men ja kollar bara på fotboll om det är landslaget annars får det vara.

Haha! Kolla inte på damfotboll då om ni tycker det är kasst! Ingen vill ha er åsikt. Stör det...så skit i det. Och håll käft!
Citera
2015-08-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Haha! Kolla inte på damfotboll då om ni tycker det är kasst! Ingen vill ha er åsikt. Stör det...så skit i det. Och håll käft!
Läser du ens poster du citerar?
Citera
2015-08-13, 23:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Tror du ska citera rätt person för jag kollar inte på damfotboll eller fotboll överhuvudtaget om det inte är landslaget.
Citera
2015-10-22, 23:28
Medlem
Hunden007s avatar
så damlandslaget fick idag spö av Gais p16.
Citera
2015-10-23, 01:07
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
så damlandslaget fick idag spö av Gais p16.

Jasså? Och varför i hela fridens namn bryr man sig om att kolla på damfotboll om man nu av någon outgrundlig anledning hatar det så mycket? Jag avskyr t ex tv-program som doobidoo, så ska det låta etc...Lasse Kroner är mer än jag står ut med...men sitter jag då på fredag kväll och tittar på detta? NEJ! Jag väljer att göra något annat. Jag gnäller inte heller över att det ska visas sådan skit på tv för jag vet att många andra uppskattar programmen. Så alla som tycker damfotboll är skit...varför bryr ni er? Låt tjejer spela fotboll hur mycket de vill även om de aldrig kommer bli lika fysiskt överlägsna som Zlatan. Vad spelar det för roll? Jag kollar hellre på damfotboll för det är mycket renare spel än herrfotbollen med alla tjuvnyp och ynkliga karlar som grinar så fort de blir trampade på tårna. Låt mig få tycka om damfotboll! Min dotter spelar fotboll och det är det bästa som finns att kolla på hennes matcher. Och förresten så spelar hon i F15 och de vann lätt över P14 för ett tag sedan.
Ingen kan tvinga mig att kolla på Dobidoo och ingen tvingar någon att kolla på damfotboll. Men för oss som VILL kolla på damfotboll...låt oss få göra det. Vad är problemet?
Tröttsamt...
Citera
2015-10-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Var osäker på om jag skulle lägga detta under Sport eller under Livsstil.

Vad är er åsikt om damfotboll?? Här är min.

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Jag älskar fotboll och går på mängder av matcher när det är säsong. Jag är en äkta fotbolls-konnässör. När det gäller damfotboll är däremot intresset noll från min sida. Jag tycker helt enkelt inte att kvinnor ska spela fotboll. För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.

Bryr mig varken om damfotboll eller herrfotboll. Det är bara att inte titta om man inte gillar det.
Citera
2015-10-23, 01:16
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Bryr mig varken om damfotboll eller herrfotboll. Det är bara att inte titta om man inte gillar det.

Exakt!
Citera
2015-10-23, 07:51
Medlem
Iradeorums avatar
Att titta på damfotboll är som att titta på trav med kossor var det någon som sa. Men man behöver ju faktiskt inte titta.
Citera
2015-10-23, 13:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jasså? Och varför i hela fridens namn bryr man sig om att kolla på damfotboll om man nu av någon outgrundlig anledning hatar det så mycket? Jag avskyr t ex tv-program som doobidoo, så ska det låta etc...Lasse Kroner är mer än jag står ut med...men sitter jag då på fredag kväll och tittar på detta? NEJ! Jag väljer att göra något annat. Jag gnäller inte heller över att det ska visas sådan skit på tv för jag vet att många andra uppskattar programmen. Så alla som tycker damfotboll är skit...varför bryr ni er? Låt tjejer spela fotboll hur mycket de vill även om de aldrig kommer bli lika fysiskt överlägsna som Zlatan. Vad spelar det för roll? Jag kollar hellre på damfotboll för det är mycket renare spel än herrfotbollen med alla tjuvnyp och ynkliga karlar som grinar så fort de blir trampade på tårna. Låt mig få tycka om damfotboll! Min dotter spelar fotboll och det är det bästa som finns att kolla på hennes matcher. Och förresten så spelar hon i F15 och de vann lätt över P14 för ett tag sedan.
Ingen kan tvinga mig att kolla på Dobidoo och ingen tvingar någon att kolla på damfotboll. Men för oss som VILL kolla på damfotboll...låt oss få göra det. Vad är problemet?
Tröttsamt...

Ska du hitta på och ljuga också finns inte en person som tror att din dotter f15 slog p14 "lätt" när Gais p16 lag förnedrade det svenska damlandslaget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in