2011-08-13, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
wtf?? Tappert försök att dra in publik?

Haha jaa kanske jag hade ju inte krävt pengarna tillbaka om vi säger så

nä nu var jag snuskig förlåt mig
Citera
2011-08-13, 17:55
Medlem
hgfdsas avatar
Damfotboll är lite som att kolla på Cpfotboll. Alltid lite spännande när det är Landskamp men på fritiden borde dom göra något annat än att klaga på att ingen vill kolla när dom spelar sina korpenmatcher.

Man vill se dom bästa i Världen Eller I Europa Eller I Norden Eller I Sverige eller I Staden.
Går man sedan ner ytterliggare 10 snäpp i dessa kategorier så borde man förstå att det inte är så jäääävla ball.

Så sluta gnäll för damfotboll i klubblag kommer aldrig dra till sig någon större mängd människor, det är omöjligt utifrån Fakta och Logik.

En ide skulle dock kunna vara att ni tar 2 lag utifrån varje land i europa som representerar landet och gör en europa league eller något. Det skulle kunna funka för en större publik. Personligen skulle jag hellre dra en runk än att kolla på finalen men det är ju jag det.
Senast redigerad av hgfdsa 2011-08-13 kl. 18:00.
Citera
2011-08-13, 19:38
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titania.
Haha jaa kanske jag hade ju inte krävt pengarna tillbaka om vi säger så

nä nu var jag snuskig förlåt mig
Det ger ju i vilket fall begreppet damfotboll en ny vinkling. Kanske nåt för damlandslaget att fundera på.
Citera
2011-08-13, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Det ger ju i vilket fall begreppet damfotboll en ny vinkling. Kanske nåt för damlandslaget att fundera på.

Haha jaa kanske det skulle ju definitivt öka tittar siffrorna
Citera
2012-01-04, 14:57
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article14166855.ab

Citera
2012-01-04, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.
Vad är det för larv?? Klart tjejer kan och ska spela fotboll.. det är väl bra att idrotta även för kvinnor? Det behöver ju inte innebära att man ser ut som en rysk kulstöterska för det Dessutom är det mycket trevligare stämning inom tjejidrotten, man sportar för att det är kul, killarna tar det på för stort allvar och det blir dödligt seriöst..det är trist..vi har roligare än killarna helt enkelt (spelar dock inte fotboll själv men tycker definitivt att andra tjejer kan /ska göra det)
Senast redigerad av SmartaFlickan 2012-01-04 kl. 15:18.
Citera
2012-01-04, 15:18
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Vad är det för larv?? Klart tjejer kan och ska spela fotboll.. det är väl bra att idrotta även för kvinnor? Det behöver ju inte innebära att man ser ut som en rysk kulstöterska för det Dessutom är det mycket trevligare stämning inom tjejidrotten, man sportar för att det är kul, killarna tar det på för stort allvar och det blir dödligt seriöst..det är trist..vi har roligare än killarna helt enkelt
Det är det som gör herrfotboll roligare, det är mer kamp om liv och död liksom, mer action. Friidrott är dock lika intressant hela tiden, damer som herrar.
Citera
2012-01-04, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Det är det som gör herrfotboll roligare, det är mer kamp om liv och död liksom, mer action. Friidrott är dock lika intressant hela tiden, damer som herrar.

Friidrott är väl ungefär lika roligt o kolla på som curling
Citera
2012-01-04, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Roligare för åskadarna troligtvis, men är det roligare för spelarna? OK om det är på elitnivå, men på amatörnivå/korpnivå tycker jag det är trist med det extrema elittänkandet som verkar prägla killidrotten, jag anser att man ska ha kul när man idrottar. (med undantag då möjligtvis på yttersta elitnivå)
Citera
2012-01-04, 15:26
Bannlyst
Citat:
Roligare för åskadarna troligtvis, men är det roligare för spelarna? OK om det är på elitnivå, men på amatörnivå/korpnivå tycker jag det är trist med det extrema elittänkandet som verkar prägla killidrotten, jag anser att man ska ha kul när man idrottar. (med undantag då möjligtvis på yttersta elitnivå)

Har du ingen vinnarskalle eller?

Det viktigaste är inte att delta utan att vinna!
Citera
2012-01-04, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elpojken
Har du ingen vinnarskalle eller?

Det viktigaste är inte att delta utan att vinna!
Nej, det har jag inte, det viktigaste är att delta och ha kul än att vinna, det är bara viktigt på elitnivå.
Citera
2012-01-04, 15:57
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Nej, det har jag inte, det viktigaste är att delta och ha kul än att vinna, det är bara viktigt på elitnivå.
Damfotboll måste vara en svår sport, det kan inte vara lätt att spela fotboll i högklackat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in