2011-07-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baan.ganga
Om nu herrfotboll är en sådan underbar skönhetsupplevelse så bör väl rimligtvis damfotboll rymma samma potential, även om damerna inte nått dit än? Eller menar du att damerna är fysiskt begränsade när det kommer till att hantera just fotbollar? Det där med bollbehandling, taktiskt kunnande osv. är ju dessutom relativt, folk njuter som bekant av allsvensk fotboll även om Premier League håller högre klass på dessa punkter, och så länge herrarna inte möter damerna utan tävlar mot varandra inom respektive grupp bör ju inte detta påverka din upplevelse nämnvärt. Men jag misstänker att det här egentligen inte handlar om kvalitet, jag tror du känner dig hotad av att damerna inkräktar på vad du uppfattar som ditt område.

Kul att du nämner indoktrinering. Jag skulle tippa att din avsky mot damfotbollen grundar sig i just ensidig påverkan, för rent objektivt skulle det kännas märkligt om hälften av jordens befolkning avstod från en sport som bevisligen lämpar sig ganska väl för båda könen, intresset för svenska landslagets VM-framgångar i år imponerade i alla fall på mig. Det visar också på att svenskarna ansåg kvaliteten och underhållningsvärdet vara tillräckligt. Och givetvis bör damerna ges samma resurser som herrarna, men detta utan att slå undan fötterna för herrjuniorerna, de är också viktiga. Hela Sverige kan spela fotboll.

Men nej, fotboll är inte en intellektuell sport.
Det gröna fältets schack.

Nej damlandslaget spelar inte fotboll, dem leker att dem spelar fotboll, precis som pojklag gör. Det är inte bättre kvalitet än så. Så enkelt är det.

Min syn grundas på empiri. Mina åsikter har aldrig mottagits väl, likväl anser jag fortfarande arr det är sant.

Herrjuniorers plantid är mycket viktigare än damfotbollsseniorers plantid. Det finns inte oändligt med planer, särskilt inte i Stockholmsområdet. Damerna får lira på en åker och sälja lotter för att gå runt.
Citera
2011-07-27, 01:05
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
När visade TV4 ett J- eller U-VM senast?

Jag känner mig mindre bitter än på länge, jag dividerar helt enkelt inte med indoktrinerade spån som dig i verkliga livet längre. Pärlor för svin och det där .......

Det spelar ingen roll att dem inte spelar mot män, KVALITETEN på spelet är som på en pojklagsmatch, underhållningsvärdet är alltså obefintligt.

Jag skiter i om dem spelar men det ska ske i något sandtag för närmast sörjande så dem inte tar plantid från begåvade herrjuniorer.

För 10 år sedan hade jag hållit med dig, men snälla, hur kan någon som följde damfotbolls-vm säga att det inte var spännande?
Visst damfotbollen har långt ifrån samma bredd som herrarna och det finns fortfarande många blåbärslag, men när lag som Japan, Tyskland och USA spelade är det grymt underhållande fotboll, bra teknik och riktigt jämna matcher. Och så fick vi se en hel del riktigt grymma mål också...
Ett stort plus till damerna också som inte ligger ner och grinar så fort det blir lite närkontakt, där har herrfotbollen en hel del att lära, dags att börja stå upp som en riktig kvinna, så att vi slipper sånt här i fortsättningen: http://www.youtube.com/watch?v=Ioyt2zzm530

Att sedan tyskarna har gjort ett grymt arrangemang runt det hela gör det hela inte sämre, jag hoppas att övriga nationer kan hålla tyskarnas kvalité i fortsättningen.

Och att folk fortsätter att referera till en match som damerna förlorade mot Brommapojkarna på 90-talet börjar bara bli löjligt, damfotbollen har gått vidare, dags att ni också gör det...
Citera
2011-07-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
För 10 år sedan hade jag hållit med dig, men snälla, hur kan någon som följde damfotbolls-vm säga att det inte var spännande?
Visst damfotbollen har långt ifrån samma bredd som herrarna och det finns fortfarande många blåbärslag, men när lag som Japan, Tyskland och USA spelade är det grymt underhållande fotboll, bra teknik och riktigt jämna matcher. Och så fick vi se en hel del riktigt grymma mål också...
Ett stort plus till damerna också som inte ligger ner och grinar så fort det blir lite närkontakt, där har herrfotbollen en hel del att lära, dags att börja stå upp som en riktig kvinna, så att vi slipper sånt här i fortsättningen: http://www.youtube.com/watch?v=Ioyt2zzm530

Att sedan tyskarna har gjort ett grymt arrangemang runt det hela gör det hela inte sämre, jag hoppas att övriga nationer kan hålla tyskarnas kvalité i fortsättningen.

Och att folk fortsätter att referera till en match som damerna förlorade mot Brommapojkarna på 90-talet börjar bara bli löjligt, damfotbollen har gått vidare, dags att ni också gör det...
Jag föreslår en ny match mellan vinnarna av p-16 och damlandslaget, allt för att bevisa hur damfotbollen gått framåt.

Jag gillade särskilt den kvinnliga domaren som inte blåste straff när en av försvarsspelarna tog upp bollen med handen och gick med den i 3 sekunder i eget straffområde. Damfotboll handlar om att umgås, inte om att vinna. Gulligull.
Citera
2011-07-27, 07:35
Medlem
Citat:
Eller menar du att damerna är fysiskt begränsade när det kommer till att hantera just fotbollar?
Rent fysiskt så springer de långsammare och sparkar svagare vilket av sig självt leder till ett 'segare' spel, sen har jag ingen aning om vilken skillnad det är på bollteknik.
Citera
2011-07-29, 01:47
Medlem
Fy fan jag mår lika illa nu som då ett jävla trams, vem i helvete kan bry om detta spektakel.

Kvinnor som jagar en boll, fel passar, har noll speluppfattning, vem fan kan tycka detta är kul, upplyss mig gärna? Vilket jävla waste of time, och allas tid, fy fan.
Citera
2011-07-29, 18:23
Medlem
egon02362s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet
Precis, kvinnor ska inte hålla på med något viktigt alls, för att ingen jävel bryr sig om vad de gör. Eftersom du inte fattar är du antingen kvinna eller dum i huvudet. Kanske de kan diska på sin höjd.
Men det vete fan.
Fint samhälle där 50 % av befolkningen påtvingas apati Men om kvinnor gör viktiga saker (tex. leder länder, räddar liv, föder barn m.m.), ska folk (vi män) då inte bry sig om det på grund av deras kön? Även om det definitivt påverkar våra liv?

Du har tyvärr fel, jag bryr mig nämligen om vad andra människor gör, oavsett kön (chocker). Är jag unik?
Citera
2011-07-29, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag föreslår en ny match mellan vinnarna av p-16 och damlandslaget, allt för att bevisa hur damfotbollen gått framåt.

Jag gillade särskilt den kvinnliga domaren som inte blåste straff när en av försvarsspelarna tog upp bollen med handen och gick med den i 3 sekunder i eget straffområde. Damfotboll handlar om att umgås, inte om att vinna. Gulligull.
Jag har följt damfotbollen i ca femton år och kan bekräfta att den har gått framåt. Män är mycket bättre, men kvinnorna förkovrar sig hela tiden. Meningslöst att jämföra herr och damfotboll, ingen har tänkt att dom ska möta varandra i några matcher. Möjligtvis träningsmatcher, men det är irrelevant i sammanhanget.

Att en domare beter sig som ett patetiskt klantarsel i en stor tunering är beklämmande men alla är inte lika usla.

Lag som USA och Tyskland har mycket vinnarinstinkt. Japan också som vann VM.
Senast redigerad av PerschlarFundron 2011-07-29 kl. 19:17.
Citera
2011-08-04, 12:46
Medlem
Tagelapas avatar
Nu i feminismens hysteriska tidevarv så borde det ju inte finnas något som heter herrfotboll och damfotboll utan enbart fotboll (som det står i tv-tablåerna).

Om nu damer/kvinnor/flickor är så himla bra på fotboll så borde de ju platsa i mixade lag med både herrar och damer. Att ingen rabiat feminist uppfunnit mixfotbollen.
Hoppas för helvete att jag inte gjorde det just nu
Citera
2011-08-04, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Nu i feminismens hysteriska tidevarv så borde det ju inte finnas något som heter herrfotboll och damfotboll utan enbart fotboll (som det står i tv-tablåerna).

Om nu damer/kvinnor/flickor är så himla bra på fotboll så borde de ju platsa i mixade lag med både herrar och damer. Att ingen rabiat feminist uppfunnit mixfotbollen.
Hoppas för helvete att jag inte gjorde det just nu

Jag tror att det kallas fotboll för att de laget får vara mixat men i damfotbollen så får inte män spela.

Så det är nog redan uppfunnet?
Citera
2011-08-04, 13:11
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag tror att det kallas fotboll för att de laget får vara mixat men i damfotbollen så får inte män spela.

Så det är nog redan uppfunnet?

Det var då en jävla tur

Tack Yori.....
Citera
2011-08-13, 17:27
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=PLzz3JO2dxY
Citera
2011-08-13, 17:46
Moderator
sosweets avatar
Citat: