2009-05-31, 20:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Damidrott är ju per definition en handikappidrott. Någon herridrott finns inte, det är bara idrott. Är en kvinna tillräckligt bra får hon vara med i den öppna klassen, den som välkomnar alla. Annars får hon ställa upp i handikappklassen, damidrott.

Jag har inget emot handikappidrott, men att tro att alla som är synskadade är intresserade av blindboll eller att alla rörelsehindrade vill titta på rullstolstennis eller att alla tjejer vill titta på damfotboll är ju bara befängt.

Damidrott är inte handikappidrott per definition. Enligt din absurda logik så är ju herrfotboll också handikappidrott jämfört med andra herridrotter.
Citera
2009-05-31, 20:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Men vad fan, det är ju du som jämför idrotterna med varandra och vill kvotera deras mediatid. Mer att ställa dem bredvid varandra och jämföra än så går ju inte att få.

Ja, och då borde fotboll få mindre sändningstid.
Citera
2009-05-31, 20:15
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Och jag kan inte se någon kvalitetsskillnad mellan damfotboll eller herrfotboll. De är lika jävligt tråkiga sporter. Herrarna springer lite fortare till höger eller vänster i tv-rutan. Men det är också det enda.
Hur kan du, som inte vet ett piss om och är helt ointresserad av fotboll, göra såna bedömningar? Menar du att Martha (världens bästa kvinnliga spelare) vore lika bra som Messi eller Ronaldo om hon hade deras fysik? Klart som fan att hon inte vore det. Och fotboll är faktiskt världens överlägset största sport, hur tråkigt du än tycker att det är, alltså får du dras med fotboll i tvrutan.
Citera
2009-05-31, 20:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Hur kan du, som inte vet ett piss om och är helt ointresserad av fotboll, göra såna bedömningar? Menar du att Martha (världens bästa kvinnliga spelare) vore lika bra som Messi eller Ronaldo om hon hade deras fysik? Klart som fan att hon inte vore det. Och fotboll är faktiskt världens överlägset största sport, hur tråkigt du än tycker att det är, alltså får du dras med fotboll i tvrutan.

Nej, jag kan inte mycket om fotboll. Måste jag det? Vad vi pratar om är åsiktshysteri och inkonsekvent logik. Man behöver inte vara ett geni för att se att herrfotbollen håller högre klass än damfotboll. Men detta är inget skäl för att neka damfotbollen större utrymme än vad den har nu. Vi inte kan jämföra damfotboll med herrfotboll, lika lite som vi kan jämföra herrfotboll med andra herridrotter. Ska vi bara bedömma vad man kan prestera jämfört med andra så fanns det t.ex. bara tungviktsklasser inom kampsport, bara formel 1 inom bilsport, bara grovkalibrig handeldvapen inom skytte osv.
Senast redigerad av TheLucky 2009-05-31 kl. 20:37.
Citera
2009-05-31, 20:37
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Vad då bevisligen inte har med fotboll att göra? Det är ju ni som jämför damfottboll med herrfotboll. Låt tjejerna vara i fred och låt dem spela under sina egna villkor. Om du tycker att damfotboll är kass jämfört med herrfotboll så tycker jag att herrfotboll verkligen är helfjantigt jämfört med andra herr- och damidrotter. Ska vi tala om prestation så borde ju damgymnastiken få tiodubbelt med mer sändingstid än herrfotboll.

jag håller med som jag nämner tidigare i tråden finns de idrotter som kvinnor behärskar bättre. gymnastik är nog en.

men fotboll snälla. hela beteendet är ju karikatyr artar. inte bara spelet då utan allt annat runt om kring också.
Citera
2009-05-31, 20:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
jag håller med som jag nämner tidigare i tråden finns de idrotter som kvinnor behärskar bättre. gymnastik är nog en.

men fotboll snälla. hela beteendet är ju karikatyr artar. inte bara spelet då utan allt annat runt om kring också.

Ja, herrfotbollen håller högre klass. Och? Ser du på när GIF Sundsvall spelar och vinner så dissar du inte dem bara för att du vet att Manchester United skulle ha krossat dem.
Citera
2009-05-31, 20:43
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Damidrott är inte handikappidrott per definition. Enligt din absurda logik så är ju herrfotboll också handikappidrott jämfört med andra herridrotter.

Nej, det är det inte enligt min utmärkta logik. Damidrott är såklart en handikappidrott eftersom du behöver ha en viss egenskap för att få ställa upp, och den egenskapen gör dig sämre, vilket gör att du oftast inte har en chans att ställa upp i den riktiga klassen. Precis som synfel, eller att du saknar ett ben eller att du är lam.
Citera
2009-05-31, 20:45
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Nej, jag kan inte mycket om fotboll. Måste jag det? Vad vi pratar om är åsiktshysteri och inkonsekvent logik. Man behöver inte vara ett geni för att se att herrfotbollen håller högre klass än damfotboll. Men detta är inget skäl för att neka damfotbollen större utrymme än vad den har nu.

Du vill inte jämföra damfotboll med fotboll, men vill ge damfotboll mer "utymme" eftersom du jämfört damfotboll med fotboll och kommit fram till att damfotboll har mindre utrymme än fotboll? Jomentjenare...
Citera
2009-05-31, 20:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Nej, det är det inte enligt min utmärkta logik. Damidrott är såklart en handikappidrott eftersom du behöver ha en viss egenskap för att få ställa upp, och den egenskapen gör dig sämre, vilket gör att du oftast inte har en chans att ställa upp i den riktiga klassen. Precis som synfel, eller att du saknar ett ben eller att du är lam.

Vilken egenskap är det du pratar om? Damfotboll gör inga anspråk på att tävla mot herrfotbollen lika lite som lättviktarna inom MMA har ambitioner att tävla mot tungviktarna för att få kalla sig för "riktiga" kampsportsutövare. Eller du kanske menar att en lättviktare är funktionshindrad? Tycker du det så är ju herrfotbollen en handikappidrott jämfört med damgymnastiken.
Citera
2009-05-31, 20:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Du vill inte jämföra damfotboll med fotboll, men vill ge damfotboll mer "utymme" eftersom du jämfört damfotboll med fotboll och kommit fram till att damfotboll har mindre utrymme än fotboll? Jomentjenare...

Exakt var har jag sagt att damfotboll inte är fotboll?
Citera
2009-05-31, 20:54
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Vilken egenskap är det du pratar om? Damfotboll gör inga anspråk på att tävla mot herrfotbollen lika lite som lättviktarna inom MMA har ambitioner att tävla mot tungviktarna för att få kalla sig för "riktiga" kampsportsutövare. Eller du kanske menar att en lättviktare är funktionshindrad? Tycker du det så är ju herrfotbollen en handikappidrott jämfört med damgymnastiken.

Kvinnor får ställa upp i den öppna klassen, det finns otaliga exempel på det. Annika Sörenstam med flera damer och spelat på herrtouren. Tjejen jag länkade till spelar handboll i ett handbollslag. Ett kvinnlig hockeyspelare spelade i finska ligan ett tag vet jag. En kvinnlig hockeymålvakt jag tappat namnet på spelade några matcher i ett hockeylag. Det finns däremot inget exempel på att en man får ställa upp i damklassen lika lite som att en fullt frisk simmare får ställa upp i handikappklassen mot de som saknar armar och ben.
Citera
2009-05-31, 20:57
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Exakt var har jag sagt att damfotboll inte är fotboll?

Hur är det med läskunnigheten? Minns du inte vad du skriver? Varför vill du kvotera utrymme och jämföra damfotboll och fotboll å ena sidan och se till att de får samma tv-tid och å andra sidan säger att man inte ska jämföra damfotboll med fotboll och "låta tjejerna vara ifred". Är du schizofren eller byter du argument allt eftersom det passar och hoppas att ingen läser ditt svammel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in