2009-06-13, 22:44
Medlem
Bystskuggas avatar
Klart kvinnor skall få spela fotboll om de vill.

Själv är jag dock inte speciellt intresserad av damfotboll. Underhållningsvärdet är betydligt lägre än den bättre herrfotbollens.

Vet inte varför egentligen. I andra sporter som till exempel friidrott är det lika spännande att följa kvinnorna som männen, men av någon anledning inte i lagsporter.

Skulle dock kunnat bli lite underhållning av det om lagen istället för att satsa på bra spelare helt och hållet satsade på sexiga spelare och små tighta dräkter. Fast å andra sidan finns det bättre arenor för sådant.

Därför är stackars damfotbollen dömd att fortsätta föra ett undanskymt liv. Såvida inte fler lag kan hitta stora sponsorer och fler stjärnor i lagen börjar tjäna grova pengar och framforallt börjar leva vilda publika liv vid sidan av fotbollen så att det blir lite medial attention och ett par saftiga skandaler.

Fast även då kommer de inte undan att herrfotbollen är bättre och roligare att följa.

Så ja till att låta kvinnor spela fotboll, men tills vidare nej till att titta på eländet.
Citera
2009-06-14, 21:17
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Var osäker på om jag skulle lägga detta under Sport eller under Livsstil.

Vad är er åsikt om damfotboll?? Här är min.

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Jag älskar fotboll och går på mängder av matcher när det är säsong. Jag är en äkta fotbolls-konnässör. När det gäller damfotboll är däremot intresset noll från min sida. Jag tycker helt enkelt inte att kvinnor ska spela fotboll. För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.

Jag hatar damfotboll, det är kvinnans försök att efterapa mannen. De få som kollar på matcherna är spelarnas flickvänner och/eller familjer.
Citera
2009-06-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler
Är du 13 år? Annars måste du ha stannat upp i din intellektuella utveckling någonstans. För jag trodde att man slutade se konstiga samband mellan åsikter/argumentation och sexuell läggning vid den åldern.

Du ser inte samband mellan åsikter/argumentation och sexuell läggning?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;;;;;;;;;;;
Citera
2009-06-15, 00:46
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor.

Och ändå så kan de spela fotboll och göra massa annat också än att bara föda barn och utföra hushållssysslor.

In other words...

http://img190.imageshack.us/img190/5037/doublefacepalmt.jpg

Men om du så gärna vill tro detta varför tar inte du och gör allting i ditt framtida hushåll och skonar din fysiskt underlägsna partner alla ansträngningar eftersom hon helt klart inte kan hantera det.
Citera
2009-06-15, 13:49
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Du ser inte samband mellan åsikter/argumentation och sexuell läggning?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;;;;;;;;;;;
Inte i det här fallet, nej.
Citera
2009-06-17, 09:04
Medlem
pellepoliss avatar
Problemet för tjejer som spelar fotboll är att deras knän inte är konstruerade för att röra sig på det sättet. De riskerar skador vid alla typer av bollsporter där de landar hårt och gör snabba vändningar (fotboll, handboll, innebandy etc.)

Enligt en amerikansk undersökning löper tjejer 4 gånger högre risk att skada sina knän när de spelar t.ex. fotboll. Detta beror på att de är kobenta i jämförelse med killar och därmed belastar sina ben på ett sätt som de inte är konstruerade för.

Tjejer som spelar fotboll från 10-års ålder upp till 16-19 år, får också förslitningar som gör att deras knän är som en 70-årings när de i själva verket är ca 35-40 år.

Man ska nu förekomma detta genom att lära tjejerna att träna på ett annat sätt, och få en starkare muskulatur vid just knäna.

Skickar med en länk som handlar lite om det här problemet:

http://fotbolly.se/nyheter/startklart-for-knaprojektet-som-ska-hjalpa-unga-flickspelare/
Citera
2009-06-29, 15:29
Medlem
Damfotboll håller lika låg klass som division 7 för helvete.
Citera
2009-06-30, 13:41
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Klart kvinnor skall få spela fotboll om de vill.

Själv är jag dock inte speciellt intresserad av damfotboll. Underhållningsvärdet är betydligt lägre än den bättre herrfotbollens.

Vet inte varför egentligen. I andra sporter som till exempel friidrott är det lika spännande att följa kvinnorna som männen, men av någon anledning inte i lagsporter.

Skulle dock kunnat bli lite underhållning av det om lagen istället för att satsa på bra spelare helt och hållet satsade på sexiga spelare och små tighta dräkter. Fast å andra sidan finns det bättre arenor för sådant.

Därför är stackars damfotbollen dömd att fortsätta föra ett undanskymt liv. Såvida inte fler lag kan hitta stora sponsorer och fler stjärnor i lagen börjar tjäna grova pengar och framforallt börjar leva vilda publika liv vid sidan av fotbollen så att det blir lite medial attention och ett par saftiga skandaler.

Fast även då kommer de inte undan att herrfotbollen är bättre och roligare att följa.

Så ja till att låta kvinnor spela fotboll, men tills vidare nej till att titta på eländet.
Jag måste säga att bara i fotboll och ishockey som det suger att titta på damsidan.
Jag tittar gärna till och från på volleyboll där damer lirar eller något annat. Samma sak med friidrott som du säger.
Citera
2009-07-08, 22:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Problemet för tjejer som spelar fotboll är att deras knän inte är konstruerade för att röra sig på det sättet. De riskerar skador vid alla typer av bollsporter där de landar hårt och gör snabba vändningar (fotboll, handboll, innebandy etc.)

Enligt en amerikansk undersökning löper tjejer 4 gånger högre risk att skada sina knän när de spelar t.ex. fotboll. Detta beror på att de är kobenta i jämförelse med killar och därmed belastar sina ben på ett sätt som de inte är konstruerade för.

Tjejer som spelar fotboll från 10-års ålder upp till 16-19 år, får också förslitningar som gör att deras knän är som en 70-årings när de i själva verket är ca 35-40 år.

Man ska nu förekomma detta genom att lära tjejerna att träna på ett annat sätt, och få en starkare muskulatur vid just knäna.

Skickar med en länk som handlar lite om det här problemet:

http://fotbolly.se/nyheter/startklart-for-knaprojektet-som-ska-hjalpa-unga-flickspelare/

Har du läst daddys blogg? Han får inte träffa sin dotter ... eftersom han är man. Så kan det väl ändå inte var tänker någon. Jo, faktiskt. Givetvis stödjer inte svensk lag detta, men det finns en kultur hos åklagare, socionomer, psykologer, poliser etc som färgats av "vissa" radikalfeministiska uttalanden. Dessa uttalanden bygger väldigt mycket på att man enligt praksis vill stävja sådana tokiga och negativa tankegångar om kvinnor som du har. Tyvärr är sådana tankegångar så ymnigt förekommande att tokfeminister ständigt finner nya exempel och bevis för att på så sätt påverka beslutsfattare att anama sådana synsätt som gör att sådana som daddy inte får träffa sin dotter. Feminismen som sådan stödjer förstås inte detta men måste se sig förbigångna av radikalister eftersom de ständigt kan legitimera sina framfarter pga av sådana som dig. Förresten: tror du att han skulle säga till sin dotter, den dag han får möta henne, att han inte ser på damfotboll eftersom kvinnans syfte är att reproducera människosläktet?
Senast redigerad av TheLucky 2009-07-08 kl. 22:44.
Citera
2009-07-25, 19:19
Medlem
Arthass avatar
Såg just ngt inslag på tv4sporten precis, bredsidor mitt ut i planen från backarna till motståndarna... hönsgård i försvaret... lyror från 30 meter som ser ut som inlägg som ramlar in bakom dvärgen i målet
Citera
2009-07-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJH
Nej till damfotboll? Krökat lite för mycket va?
Kanske inte är så hög nivå(NU!), men det har ändå rätt att spela en sport som vi killar lika så de älskar. Spelar det någon roll vad man har mellan benen?
Kan bara säga att flickorna som är på väg uppåt i åldrarna nu är bra, jävligt bra. Bätte än killar i vissa fall! Så nej, damfotbollen har lika stor rätt att spelas, precis som herrfotboll!

Och nej, jag är inte tjej utan kille!

Det svenska damlandslaget mötte ett duktigt p15 lag för några år sen och fick stryk, kanske säger en del hur bra damfotboll är jämfört med herrfotboll.
Citera
2009-07-26, 04:09
Medlem
Citat:

Kvinnans kropp är optimerad för barnafödande och enklare hushållssysslor. Så har det varit sedan urminnes tider och det har alltid fungerat bra. Häromdagen gick jag så förbi en fotbollsplan, där en fotbollsmatch var i full gång. Sportintresserad som jag är, styrde jag stegen dit. Jag hann uppfatta att spelet var oorganiserat och taffligt och när jag kom närmare förstod jag varför. Det var två damlag som möttes.

Jag älskar fotboll och går på mängder av matcher när det är säsong. Jag är en äkta fotbolls-konnässör. När det gäller damfotboll är däremot intresset noll från min sida. Jag tycker helt enkelt inte att kvinnor ska spela fotboll. För det första är de usla på att göra det, de skulle få stryk av vilket pojklag som helst. För det andra är deras ömtåliga kroppar inte anpassade för den hårda idrott fotboll faktiskt är.

En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Kort och gott: Kvinnor bör ej uppmuntras att spela fotboll. Vill de prompt utöva idrott, finns en rad lämpligare sporter. Varför inte konståkning, gymnastik eller simhopp? Bra och fostrande sporter, vilka låter kvinnorna behålla och underhålla sina kroppar på ett sunt och riktigt sätt.

Slutsatsen blir ja till idrottande kvinnor, men nej tack till maskuliniserade biffar som stångas på fotbollsplanen.

hade någon verkligen märkt någon skillnad mellan damfotboll och mänfotboll med tanke på hur feminina.. eller nja bögiga större delen av männen som spelar fotboll är, sen så kan man ju också tycka att hela idén bakom fotboll, att man ska jag en boll, kan verka en aning bögigt.
Därför föredrar jag amerikansk fotboll eller mera passande "Hand-egg" sedan dem som spelar där inte ser ut som bill kaulitz.

men angående frågan om kvinnor ska få spela damfotboll så tycker jag det e ok, dom lär väl förr eller senare upptäcka att det inte finns något intresse eller vinst i det och förhoppningsvis gå tillbaka till att stjäla mäns hjärta som de slynor de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in