2009-06-06, 16:53
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Damfotboll borde förbjudas. 14-15 åriga killar från vilken liten ort som helst hade lätt tagit sveriges damlandslag, med typ 5-0 eller mer.

Så kul att se när målvakten ramlar och "Sveriges bästa spelare" skjuter i stolpen

Därav förbjuder vi inte damfotboll, det tjänar som Veckans Kalkon i Sportspegeln <3
Citera
2009-06-06, 18:20
Medlem
Alltså jag tycker väl inte att man ska hindra tjejer från att spela fotboll, och visst är de säkert lite mer "bräckliga", men de spelar ju mot varandra så det är ingen fara. (Jag tycker i för sig inte heller att det är fel att en tjej är lite "bräcklig", det är sött.)
Dock så får de ganska fula kroppar av den här typen av idrott av någon anledning, i alla fall alla tjejer som jag känner som spelar fotboll och basket har rätt skumma kroppar, det ser inte fint ut (de kan ju endå vara heta i ansiktet men det är en annan sak), dessutom kan jag tycka att en del av dem blir lite skrikiga (försöker vara manliga). Dvs, om jag var tjej hade jag aldrig valt någon av de här sporterna (ungefär som jag som kille inte skulle välja ballet). De kan instället får hur fina kroppar som helst genom andra roliga sporter som dans, simning och all vad de kan vara (inte gymnastik bara, där verkar de få helt söndriga leder).
Senast redigerad av jack444 2009-06-06 kl. 18:23.
Citera
2009-06-07, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack444
Alltså jag tycker väl inte att man ska hindra tjejer från att spela fotboll, och visst är de säkert lite mer "bräckliga", men de spelar ju mot varandra så det är ingen fara. (Jag tycker i för sig inte heller att det är fel att en tjej är lite "bräcklig", det är sött.)
Dock så får de ganska fula kroppar av den här typen av idrott av någon anledning, i alla fall alla tjejer som jag känner som spelar fotboll och basket har rätt skumma kroppar, det ser inte fint ut (de kan ju endå vara heta i ansiktet men det är en annan sak), dessutom kan jag tycka att en del av dem blir lite skrikiga (försöker vara manliga). Dvs, om jag var tjej hade jag aldrig valt någon av de här sporterna (ungefär som jag som kille inte skulle välja ballet). De kan instället får hur fina kroppar som helst genom andra roliga sporter som dans, simning och all vad de kan vara (inte gymnastik bara, där verkar de få helt söndriga leder).

Jag läste det här med en 14årig Stureplanstjejröst i huvudet. Blev bra mycket roligare.

Är du bög?
Citera
2009-06-07, 12:50
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Jag läste det här med en 14årig Stureplanstjejröst i huvudet. Blev bra mycket roligare.

Är du bög?
Är du 13 år? Annars måste du ha stannat upp i din intellektuella utveckling någonstans. För jag trodde att man slutade se konstiga samband mellan åsikter/argumentation och sexuell läggning vid den åldern.
Citera
2009-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Damfotboll borde förbjudas. 14-15 åriga killar från vilken liten ort som helst hade lätt tagit sveriges damlandslag, med typ 5-0 eller mer.

Precis som ett allsvenskt lag skulle förlora mot Barcelona med 5-0 eller mer Men inte ska vi fördjuda allsvensk fotboll för det.
Citera
2009-06-07, 17:28
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
En kvinna ska ha långa, smäckra ben och kurvig figur. Deras kroppar utsätts för stora påfrestningar när de tränar och spelar fotboll, vilket sliter på och förändrar kroppen. Välsvarvade ben blir till stabbiga muskelpaket och överkroppen får oproportionellt mycket muskler och noll kvinnliga former. Sedan minskar också bystmåttet, vilket är särdeles allvarligt, då en riktig kvinna ska ha en rejäl byst.

Jo för kvinnor är ju satta på jorden för att göra dig nöjd, eller hur?
Citera
2009-06-07, 18:38
Medlem
DDKs avatar
Efter gårdagens bondkomik på Råsunda skulle jag hellre övergå till att kolla damfotboll.

De svenska "kanonerna" sköt över och bredvid målet, schabblade bort passningar och tryckte hellre i backlinjen än gjorde någon jävla nytta. Straffmissen var så pinsam att man fick titta bort.

Hade nu detta varit det svenska damlandslaget hade alla dessa missar härletts till att spelarna har bröst och fittor, och att kvinnor inte kan spela fotboll.

Jag skulle vilja uttrycka det som så att bra fotboll ser man ganska sällan med svenska förtecken, men Pia Sundhage hade sannolikt gjort bättre ifrån sig som tränare för herrlandslaget än Lagerbäck.
Citera
2009-06-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres

Är du bög?
Hur fick du den texten till att vara skriven av en bög? Idiot.
Senast redigerad av jack444 2009-06-07 kl. 21:45.
Citera
2009-06-11, 09:18
Bannlyst
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=500528

Evolutionen har gjort män starkare !

Citera
2009-06-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=500528

Evolutionen har gjort män starkare !

Var det din egna slutsatts att evolutionen gjort män starkare eller?
Och det där är vida kännt för de som är involverade i damfotboll. Kan bara hålla med tjejen de intervjuat att den smärtan går inte att beskriva när man sliter av korsbandet.
Citera
2009-06-12, 04:54
Medlem
Klart att damfotboll skall förbjudas, kvinnor är inte skapade för att spring runt och sparka på en boll

Även herrfotboll skall förbjudas, män är inte skapade för att folla runt på en gräsmatta och sparka på en boll.

Mer matlagning åt kvinnorna och mer kampsport åt männen.
Citera
2009-06-12, 23:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkfar
Klart att damfotboll skall förbjudas, kvinnor är inte skapade för att spring runt och sparka på en boll

Även herrfotboll skall förbjudas, män är inte skapade för att folla runt på en gräsmatta och sparka på en boll.

Mer matlagning åt kvinnorna och mer kampsport åt männen.

Människan är inte "skapad" överhuvudtaget. Ordet "skapa" innefattar att det fanns ett mål eller syfte med skapelsen. Sen när hade naturen någonsin mål eller syften med livsformerna som uppstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in