2009-01-31, 16:42
  #217
Medlem
RickardTheBraves avatar
Jag gillar inte damfotboll, helt enkelt för att det håller så låg klass.

Nog för att det är roligt att gå att titta på en dam-match då och då när man känner någon som lirar. Men att sända det på nationell tv på en lördag är fan inte klokt. Då kan dom ju lika gärna sända pojkfotboll, som håller samma klass (Om inte högre)

Samma gäller damhockey.
Citera
2009-02-03, 04:04
  #218
Medlem
Paid in Fulls avatar
Fyfan vad damfotboll suger, det enda som är kul är att se pattarna studsa upp och ner men missfosterna döljer myggbetten med sport-BHs, SVT varför fan visade ni bara damfotboll i somras?
Citera
2009-02-03, 20:02
  #219
Medlem
Tror nog att det finns en rätt stor publik för damfotboll. VM finalen 2003 var det program som hade flest tittare på tv4 under hela 2003. Tror att melodifestivalen hade bara ca 100 000 fler tittare.
Citera
2009-02-03, 20:09
  #220
Bannlyst
Håller med män ska inte heller spela fotboll så att de förlorar sina muskler. Alla män ska gymma och jobba i kolgruvor och minst vara lika stora som Ronnie Coleman.
__________________
Senast redigerad av ChinaLover 2009-02-03 kl. 20:14.
Citera
2009-02-03, 21:11
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Tror nog att det finns en rätt stor publik för damfotboll. VM finalen 2003 var det program som hade flest tittare på tv4 under hela 2003. Tror att melodifestivalen hade bara ca 100 000 fler tittare.


VAAAAAAD kan det bero på att det var flest tittare i tv4 under 2003?

1. Tv4 är en gratis kanal?

2. 99% av Sveriges befolkning har en tv?

3. Tittarsiffror räknas även ifall David 4 år bläddrar förbi tv4 och tittar i 9 sekunder.

4. Melodifestivalen eller? Finns det någon annan tillställning som tappat så mycket tittarsiffror senaste åren?

5. Tv4 damfotboll cheap like hell. Sedan har man inget annat sportsammanhang att sända på sommaren...vad gör man då, istället för att Patrik Ekwall ska gå med semesterersättning? Jo sätter han i arbete.

6. Folk drömmer väll sig framåt och längtade till VM 2008 herrar?

7. JämO i tv4 hade väll sitt, annars skulle väll ingen annan kanal sända?

8. Jämför herrarnas brons-match 94 mot valfri final damerna varit i.

9. Målvakten Barbara (ja hennes riktigta namn), är tillsammans med Josefine Öqvist med flera, grymt heta...varför orka ta sig till stranden för att kolla på brudar som svettas, när man kan kolla på damfotboll?

ska jag fortsätta?
Citera
2009-02-03, 22:41
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salmonsson
VAAAAAAD kan det bero på att det var flest tittare i tv4 under 2003?

1. Tv4 är en gratis kanal?

2. 99% av Sveriges befolkning har en tv?

3. Tittarsiffror räknas även ifall David 4 år bläddrar förbi tv4 och tittar i 9 sekunder.

4. Melodifestivalen eller? Finns det någon annan tillställning som tappat så mycket tittarsiffror senaste åren?

5. Tv4 damfotboll cheap like hell. Sedan har man inget annat sportsammanhang att sända på sommaren...vad gör man då, istället för att Patrik Ekwall ska gå med semesterersättning? Jo sätter han i arbete.

6. Folk drömmer väll sig framåt och längtade till VM 2008 herrar?

7. JämO i tv4 hade väll sitt, annars skulle väll ingen annan kanal sända?

8. Jämför herrarnas brons-match 94 mot valfri final damerna varit i.

9. Målvakten Barbara (ja hennes riktigta namn), är tillsammans med Josefine Öqvist med flera, grymt heta...varför orka ta sig till stranden för att kolla på brudar som svettas, när man kan kolla på damfotboll?

ska jag fortsätta?

Det där var väldigt lama förklaringar som inte har någon som helst sanning i sig. SVT är också en gratis kanal som sände VM-94. Där har jag för mig att den högsta tittarsiffran var 2.5 miljoner(?). Var det ett VM 2008...? Visar vad du kan om fotboll.
Citera
2009-02-03, 23:33
  #223
Bannlyst
Att hänvisa till att det är kasst känns ju rätt lamt. Svensk fotboll och allsvenskan är jävligt kass i jämförelse med Premier League och spanska ligan också, vi kanske ska kassera det förstnämnda för att det inte håller samma nivå? NÄHÄ? Varför inte? För att ni roas ändå?

Jag tycker inte heller att damfotboll är lika underhållande som herrfotboll (inte samma nivå, inte lika många snygga karlar osv) men det innebär ju inte att det saknas de som faktiskt är intresserade, sponsorer, en marknad och att det finns extremt många fotbollsspelande damer.
__________________
Senast redigerad av frivol 2009-02-03 kl. 23:36.
Citera
2009-02-03, 23:41
  #224
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Jag tycker inte heller att damfotboll är lika underhållande som herrfotboll (inte samma nivå, inte lika många snygga karlar osv) men det innebär ju inte att det saknas de som faktiskt är intresserade, sponsorer, en marknad och att det finns extremt många fotbollsspelande damer.

Visst finns det sponsorer som har intresserat sig men om jag förstått damfotbollens företrädare rätt så är det snarare så att man har väldigt stora problem med det stora ointresset bland sponsorer när det gäller damfotboll och att det satsas alldeles för lite pengar på kvinnorna men nu är jag inte så insatt i detta så det kanske har ändrats.
Kan ju också vara så att hon var partisk då det ligger i damfotbollens såväl som i herrfotbollens intresse att hela tiden försöka få mer pengar till sporten. Något annat vore ju korkat.
Citera
2009-02-04, 01:09
  #225
Medlem
Reoshis avatar
Jag har aldrig riktigt förstått problemet med att folk inte är så intresserade av damfotboll..

Läst ett antal artiklar i stil med "Det är diskriminerande! Damfotboll måste nå samma status som herrarnas!" "Varför får herrfotbollen större uppmärksamhet?! Skandal!"..

Men sen när blev det en rättighet att få folks intresse?

Vill folk se damfotboll, då gör dem det.. Sponsorer kommer märka det, självklart, de vill tjäna pengar och ifall det finns pengar i damfotboll, ja.
Om inte, varför påtvinga det? Som att hålla ett företag som går back vid liv bara "för att", trots att det strider mot grundstenen i sammanhanget.
Citera
2009-02-04, 10:47
  #226
Medlem
laziales avatar
När de klagade över de stora löneskillnaderna ville man bara gå i taket. De måste förstå att det finns mer pengar för herrarna med sponsorer och ägare som är villiga att skjuta in pengar.
Citera
2009-02-04, 11:16
  #227
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Om inte, varför påtvinga det? Som att hålla ett företag som går back vid liv bara "för att", trots att det strider mot grundstenen i sammanhanget.

Detta är Sverige, landet där något sådant är högst troligt så detta är egentligen inte knutet till damfotbollen i sig utan snarare till hur det svenska samhället fungerar.
Citera
2009-02-04, 13:07
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Detta är Sverige, landet där något sådant är högst troligt så detta är egentligen inte knutet till damfotbollen i sig utan snarare till hur det svenska samhället fungerar.


Det är ju inte så länge sen man gick in med krispaket för att rädda en hel del svenska företag trots att de går med förlust..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in