2007-05-04, 19:33
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Ganska övertygad om att båda skövde-lagen torskar. Lika övertygad som jag är att GUIF håller på att gräva sin egen grav. Fast det är ju ingen skräll som den klubben sköts...

Tror att GUIF tar med sig Drott ner i graven. Drott känns synonymt med motgång för tillfället.

Själv så hoppas man ju innerligt att Skövde kommer hemmed två guld från Stockholm imorgon, men dom har torskat förut oh lär väl göra det igen.
Citera
2007-05-04, 19:42
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Som vanligt drar Skövde nitlotten och får återvända med ytterligare silver.

Inga rykten av vikt, ligan fortsätter väl tyvärr utarmas.

Ja det verkar vara helt dött på spelarfronten. Trelleborg skulle visst värva lite utfyllnad från div.1 vilket sällan blir succé. Alingsås värvar skit som vanligt, vore ju dumt att bryta tradition och gå till slutspel. Skövde? Får dom behålla Jocke Larsson, Nordhorn ryckte ju i honom innan säsongen. Ingen som har nått hett?
Citera
2007-05-05, 00:35
Medlem
Alrion/s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmören
Ja det verkar vara helt dött på spelarfronten. Trelleborg skulle visst värva lite utfyllnad från div.1 vilket sällan blir succé. Alingsås värvar skit som vanligt, vore ju dumt att bryta tradition och gå till slutspel. Skövde? Får dom behålla Jocke Larsson, Nordhorn ryckte ju i honom innan säsongen. Ingen som har nått hett?

Att värva skit? Johan Fagerlund från Heim, en spelare som redan har spelat i juniorlandslaget och i Elitserien. I ungefär samma position som Markus Enström förra säsongen som har gjort en riktigt bra säsong. Nya målvakten Daniel Svensson har jag dock ingen störra koll på än. Så inga storvärvningar direkt, men ska visst vara två niometare på gång. A just det, höll på att glömma Anders Rylander, en av Elitseriens bästa mittnior den gångna säsongen.

Jag tror på iaf slutspel för Alingsås nästa säsong.

Just my five cents
Citera
2007-05-05, 13:01
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alrion/
Att värva skit? Johan Fagerlund från Heim, en spelare som redan har spelat i juniorlandslaget och i Elitserien. I ungefär samma position som Markus Enström förra säsongen som har gjort en riktigt bra säsong. Nya målvakten Daniel Svensson har jag dock ingen störra koll på än. Så inga storvärvningar direkt, men ska visst vara två niometare på gång. A just det, höll på att glömma Anders Rylander, en av Elitseriens bästa mittnior den gångna säsongen.

Jag tror på iaf slutspel för Alingsås nästa säsong.

Just my five cents

Japp jag står fast vid min åsikt. Anders Rylander är en etablerad elitspelare men man ska ha i åtanke att värvar man spelare från Heim värvar man spelare som åkt ur elitserien. Alingsås har alltid värvat föredettingar, spelare som blivit ratade i diverse Göteborgsklubbar. Tycker Alingsås går helt fel väg vad det gäller värvningar. Summa sumarum, Alingsås har lyckats igen, värvat så man håller tradition, att missa slutspel.
Citera
2007-05-05, 15:34
Medlem
rhodrys avatar
Katastrofal insats av domarna i sm-finalen för damer. De har ju bestulit Skövde på fem straffar i andra halvlek och förlängning. Inkonsekventa domslut.
Citera
2007-05-05, 18:24
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Grattis Bajen!
Citera
2007-05-05, 18:54
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhodry
Katastrofal insats av domarna i sm-finalen för damer. De har ju bestulit Skövde på fem straffar i andra halvlek och förlängning. Inkonsekventa domslut.

Ja Skövde HF hade väl inte domarna med sig. Men vilken enorm coachmiss av tränaren Magnus Frisk, Johanna Alm är Sävehof men ändå ingen punktning mer än typ varannat anfall och i dom andra så strutar hon.

Herrfinalen är det väl inte så mycket att säga om, IFK Skövde var helt OK Hammarby visar återigen att dom är överlägsna allt motstånd här i Sverige.

Uffe Nyström skall visst ta över GUIF. Trodde att han skulle flytta hem och ta över Skövde. Känns lite upp till bevis för Nyström nu, har väl inte dunderlyckats någonstans egentligen. Men jag vet att Nyström är en bra tränare som kan få spelare att lyftas lite extra.

Läste också att Redbergslid fixat elitlicensen, dom kan bli riktigt heta nästa säsong.

Over and out// charmören
Citera
2007-05-05, 19:30
Bannlyst
Känns underbart att hammarby vinner (ganska lätt om jag får säga det så?) iår igen=)

Grattis killar!
Citera
2007-05-05, 19:55
Medlem
Alrion/s avatar
Citat:
Japp jag står fast vid min åsikt. Anders Rylander är en etablerad elitspelare men man ska ha i åtanke att värvar man spelare från Heim värvar man spelare som åkt ur elitserien. Alingsås har alltid värvat föredettingar, spelare som blivit ratade i diverse Göteborgsklubbar. Tycker Alingsås går helt fel väg vad det gäller värvningar. Summa sumarum, Alingsås har lyckats igen, värvat så man håller tradition, att missa slutspel.

Kan tyvärr inte hålla med dig om att Rylander är en föredetting, ända spelaren i Heim som verkligen var något att ha. han gjorde kanske sin bästa säsong fast att det gick knackigt för laget.
Citera
2007-05-05, 22:03
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alrion/
Kan tyvärr inte hålla med dig om att Rylander är en föredetting, ända spelaren i Heim som verkligen var något att ha. han gjorde kanske sin bästa säsong fast att det gick knackigt för laget.

Ne jag håller med dig men Anders Rylander är ingen spelare som kommer att lyfta Alingsås till några slutspelshöjder även om han helt klart är en kompetent spelare.

Kom tillbaka den dagen då Alingsås värvar någon het etablerad spelare istället för xx xxxson som spelat i fyra Göteborgsklubbar på sex år. Alingsås har med sitt sätt att värva omöjliggjort en trovärdig satsning på att nå toppskiktet i elitserien och kommer såldeles ha svårt att få några bra namn. Även om du du nu kommer säga att Rylander är bra som kommer han aldrig att skjuta dom till toppen(inte heller assistera till toppen)

Men fixas det någon sponsor så blir läget då ett helt annat då det mesta här i världen går att köpa.
Citera
2007-05-06, 00:41
Medlem
Konrad Haifas avatar
Problemet hos Alingsås är nog inte att det saknas pengar, snarare att värvningsansvarige inte förstår riktigt vilka spelare man behöver i en trupp.

Men det är också som ni säger, det håller inte att bara värva spelare från Göteborg om det är lagen där man vill gå om.

Gött att Sävehof vann, fyra seniorguld på raken nu!
Citera
2007-05-06, 11:37
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Uffe Nyström skall visst ta över GUIF. Trodde att han skulle flytta hem och ta över Skövde. Känns lite upp till bevis för Nyström nu, har väl inte dunderlyckats någonstans egentligen. Men jag vet att Nyström är en bra tränare som kan få spelare att lyftas lite extra.

// charmören

Får väl v'änta tills det är helt klart vilka som stannar i guif innan man sätter press på han. Jag menar, om de blir av med Niklas Johansson + att det blir helt spikat att Lindberg, polacken och ev. nån till försvinner, har de endast en trupp som ska hålla sig kvar. Synd då föreningen haft så framgångsrika ungdomslag den senaste tiden att endast kunna slåss för sin överlevnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in