2023-04-03, 19:16
Medlem
MosesMetares avatar
Jag vet inte exakt hur långt ner i serierna som Drott föll, men tvåan låter inte helt orimligt. Det gick utför väldigt fort.
Citera
2023-04-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Klassiska Redbergslids IK får lämna högsta serien i handboll. Kanske ingen jätteöverraskning då de varit på fallrepet i många år nu, men ändå slutet på en epok.
Nu får de återuppliva rivaliteten med gamla trätobrodern HK Drott i allsvenskan nästa år.

Bataljerna mellan RIK och Drott är man uppväxt med..
Citera
2023-04-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Klassiska Redbergslids IK får lämna högsta serien i handboll. Kanske ingen jätteöverraskning då de varit på fallrepet i många år nu, men ändå slutet på en epok.
Nu får de återuppliva rivaliteten med gamla trätobrodern HK Drott i allsvenskan nästa år.

Inte så konstigt att RIK faller förr eller senare.

RIK är den enda elitklubben på herrsidan som inte har någon egen ungdomsverksamhet.
Tar inget ansvar för återväxten.

Hoppas att de aldrig kommer tillbaka.
Citera
2023-04-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Bataljerna mellan RIK och Drott är man uppväxt med..

sent svar, men vill bara flika in att jag minsann var på plats i Frölundaborg när Stig Santa satte segermålet i sista sekunden i SM-finalen där. Stod på kortsidan där målet kom. (Har inte kollat fakta nu i efterhand, men det är i alla fall så jag minns det och jag har ingen intention att ändra på den minnesbilden).

När lagen nu möts till hösten i Allsvenskan, kommer man säkert köra nostalgiprylar för att locka publik. Kommer bli kul och jag kommer troligen kravla mig till någon av arenorna, och skryta med att "jag var minsann på plats.. bla bla".
Senast redigerad av Burkgurka 2023-04-25 kl. 23:03.
Citera
2023-04-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
sent svar, men vill bara flika in att jag minsann var på plats i Frölundaborg när Stig Santa satte segermålet i sista sekunden i SM-finalen där. Stod på kortsidan där målet kom. (Har inte kollat fakta nu i efterhand, men det är i alla fall så jag minns det och jag har ingen intention att ändra på den minnesbilden).

När lagen nu möts till hösten i Allsvenskan, kommer man säkert köra nostalgiprylar för att locka publik. Kommer bli kul och jag kommer troligen kravla mig till någon av arenorna, och skryta med att "jag var minsann på plats.. bla bla".

Kul! Jag är för ung till att minnas det, utan kommer mer ihåg Wislander, Lövgren, Vranjes, Gentzel, Lindgren och Magnus Andersson m.fl..

Höll på RIK och minns även Cato, vilket är lite roligt nu när hans dotter (My) gör succé i Damallsvenskan för IFK Norrköping, tror hon kan gå rätt långt inom fotbollen faktiskt, gillar henne skarpt..

En liten anekdot, vet ju att du följer damfotbollen..
Citera
2023-04-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Kul! Jag är för ung till att minnas det, utan kommer mer ihåg Wislander, Lövgren, Vranjes, Gentzel, Lindgren och Magnus Andersson m.fl..

Höll på RIK och minns även Cato, vilket är lite roligt nu när hans dotter (My) gör succé i Damallsvenskan för IFK Norrköping, tror hon kan gå rätt långt inom fotbollen faktiskt, gillar henne skarpt..

En liten anekdot, vet ju att du följer damfotbollen..

Hade ingen koll på Cato och dotter. Kul input. Gillar sånt. Skall följa henne lite framöver, bara för det.
Citera
2023-04-25, 23:56
Medlem
Citat:
Hade ingen koll på Cato och dotter. Kul input. Gillar sånt. Skall följa henne lite framöver, bara för det.

Farsan lirade i "Bengan Boys" och dottern har ju varit en av Damallsvenskans bästa spelare hittills, säger en del om karaktären när man blir utsedd till lagkapten vid 20 års ålder också..
Citera
2023-04-26, 06:54
Medlem
Lundbondens avatar
Sverige mot Tyskland imorgon på SVTplay...18.30

Lite nya namn i truppen:

Målvakter:
1. Peter Johannesson, Bergischer HC, 26 A-landskamper/2 mål
30. Tobias Thulin, GOG, 45/0
51. Fabian Norsten, VFL Gummersbach, 3/0
Vänstersex:
4. Emil Mellegård, HSG Wetzlar, 19/28
15. Hampus Wanne, FC Barcelona, 80/321
22. Lucas Pellas, Montpellier HB, 57/176
Mittsex:
5. Max Darj, Füchse Berlin, 106/114
6. Felix Möller, IK Sävehof, 11/7
32. Oscar Bergendahl, SC Magdeburg, 42/68
64. Ludvig Jurmala Åström, IFK Kristianstad, debutant
Högersex:
3. Isak Persson, Bergischer HC, 5/11
11. Daniel Pettersson, SC Magdeburg, 74/170
Vänsternio:
2. Jonathan Carlsbogård, FC Barcelona, 54/100
38. Jonathan Svensson, Ystads IF, debutant
42. Eric Johansson, THW Kiel, 26/81
Mittnio:
19. Felix Claar, Ålborg Håndbold, 58/235
24. Jim Gottfridsson, SG Flensburg-Handewitt, 139/446
Högernio:
23. Albin Lagergren, Rhein-Neckar Löwen, 95/277
33. Lukas Sandell, Ålborg Håndbold, 42/94
72. Andreas Lang, Sønderjyske Håndbold, 3/7
Citera
2023-04-27, 19:29
Moderator
Schlesiens avatar
Vilken förbundspolitiker Hanna Fogelström blivit. Såg ni det komma?
Citera
2023-04-27, 19:34
Moderator
Schlesiens avatar
Gick hälsenan av på den tunge tysken (95)? Han landade kontrollerat på foten men fick jätteont ändå.
Citera
2023-05-10, 22:33
Medlem
Lundbondens avatar
Några nya nationer som kommer delta i Herr EM nästa år. Georgien, Grekland, Rumänien och Föröarna. Kul med nytt blod.

Sverige är i samma grupp som Holland, Bosnien och Georgien.
Citera
2023-05-23, 03:19
Medlem
VickeHallons avatar
Du minns rätt! Här är matchen

https://youtu.be/cXrAjYMfJNw

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in