2014-12-17, 18:03
Medlem
Nån som vet om bilden läckt ut?
http://www.adressa.no/100Sport/handball/article480531.snd
Citera
2014-12-17, 20:08
Medlem
Jaxxxs avatar
Nu ska jag inte jinxa det så att Holland vinner med 10 bollar men min första tanke efter Sveriges förlust var nu är det kört, Sverige spöar aldrig Norge. Efter att ha tänkt lite mer på det är det nog ändå bättre att det blev så här.

Låt mig utveckla:
Sverige spöar aldrig Norge i en final ( Tänk världens mest clutch landslag mot världens mest viker ner sig när det gäller som mest landslag, det finns inte på kartan). Skulle bedöma Sveriges chanser att besegra Norge som marginellt större i en semi även om Norge fortfarande är storfavorit. Jag skiter i om Sverige kommer 2a eller 4a. Det är guld som gäller.
Är så trött på svenska damlag som nöjda kommer 2a (lex fotboll, handboll, curling osv).
Citera
2014-12-18, 09:54
Bannlyst
Tycker man ska låta Bundsen börja stå nu. Idehn har varit helt värdelös och kan inte ens rädda de svagare skotten.

Det här är inte Elitserien där spelarna tar skott från omöjliga vinklar utan ett EM där de bästa skjuter som en häst sparkar. Då gäller det att vara på tå och kunna sitt.

Vi förlorade mot Montenegro enbart för att vi inte tog något av de skott de började skjuta. Tyvärr tror jag vi går samma öde till mötes mot Norge. De kommer köra ett 5-1 försvar mot vårt uppställda anfallsspel och blockera bort Gullden totalt från att styra och ställa.

Därför hoppas jag att Sivertsson och Thomsen vågar köra med västen lite oftare även när vi inte har numerärt övertag.
Citera
2014-12-18, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Nu ska jag inte jinxa det så att Holland vinner med 10 bollar men min första tanke efter Sveriges förlust var nu är det kört, Sverige spöar aldrig Norge. Efter att ha tänkt lite mer på det är det nog ändå bättre att det blev så här.

Låt mig utveckla:
Sverige spöar aldrig Norge i en final ( Tänk världens mest clutch landslag mot världens mest viker ner sig när det gäller som mest landslag, det finns inte på kartan). Skulle bedöma Sveriges chanser att besegra Norge som marginellt större i en semi även om Norge fortfarande är storfavorit. Jag skiter i om Sverige kommer 2a eller 4a. Det är guld som gäller.
Är så trött på svenska damlag som nöjda kommer 2a (lex fotboll, handboll, curling osv).

Norge har genomgått en generationsväxling och är inte lika överlägsna som de var tidigare. Andra nationer har kommit ikapp inkl Sverige. Men man har fortfarande Löke, världens bästa mittsexa och tre riktigt bra målvakter.
Citera
2014-12-18, 11:42
Medlem
Tegelstens avatar
Heidi Løke har noll koll eller det kanske är ett sånt där standardsvar man alltid ger.
Camilla Herrem är på bättringsväg så hon kan ju bli spelklar läste jag.

Citat:
– Sverige har ikke overrasket meg, for jeg visste at de var gode. De har en god keeper og et godt forsvar. Sverige er fightere, sier Heidi Løke.

http://www.vg.no/sport/haandball/haandball-em-kvinner-2014/svenske-bella-mener-norge-ikke-er-som-foer/a/23358480/

Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Tycker man ska låta Bundsen börja stå nu. Idehn har varit helt värdelös och kan inte ens rädda de svagare skotten.

Det här är inte Elitserien där spelarna tar skott från omöjliga vinklar utan ett EM där de bästa skjuter som en häst sparkar. Då gäller det att vara på tå och kunna sitt.

Idehn spelar iför sig i Champions League och möter där dom bästa spelarna och räddade Sävehof många gånger (kanske var därför loke svara som hon gjorde). Hon var riktigt bra första säsongen men sen har hon tappat formen.
Senast redigerad av Tegelsten 2014-12-18 kl. 12:03.
Citera
2014-12-18, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Heidi Løke har noll koll eller det kanske är ett sånt där standardsvar man alltid ger.
Camilla Herrem är på bättringsväg så hon kan ju bli spelklar läste jag.

http://www.vg.no/sport/haandball/haandball-em-kvinner-2014/svenske-bella-mener-norge-ikke-er-som-foer/a/23358480/

Idehn spelar iför sig i Champions League och möter där dom bästa spelarna och räddade Sävehof många gånger (kanske var därför loke svara som hon gjorde). Hon var riktigt bra första säsongen men sen har hon tappat formen.

Jag skiter i om hon spelar i CL, hon har ju varit totalt under isen det här mästerskapet.
Citera
2014-12-18, 14:08
Medlem
Tegelstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag skiter i om hon spelar i CL, hon har ju varit totalt under isen det här mästerskapet.

Det håller jag med om men det är en annan sak.

Sen undrar jag varför vi inte har en målvaktscoach med i laget, har hört att dom tar sånt via internet och Skype, det skulle behövas någon som coachar under matcherna. När vi mötte Montenegro så var det ju någon som sköt exakt på samma ställe hela tiden och gjorde mål, en sån sak hade en coach kunnat uppmärksamma och få ordning på.
Senast redigerad av Tegelsten 2014-12-18 kl. 14:24.
Citera
2014-12-18, 20:11
Medlem
Tegelstens avatar
Läste att Lazovic's överfall på Torstensson kommer leda till avstängd semi och 18 000kr i böter. Borde inte överfallet på Polman leda till ytterligare 18 000 kan man tycka.
Citera
2014-12-20, 23:48
Medlem
Hunden007s avatar
vafan kommer dom ge Wild Card till damernas Vm efter Australien såpan?

https://en.wikipedia.org/wiki/2015_World_Women%27s_Handball_Championship#Qualifi cation är bara 22 platser om man räknar hur många platser alla mästerskap har tillsammans..

trodde Vm plats stod också på spel imorgon
Citera
2014-12-21, 13:41
Medlem
Tegelstens avatar
Gullden blev utsedd till MVP och Sabina Jacobsen Best defender. Sverige får Kroatien i VM playoff, riktigt illa.
Senast redigerad av Tegelsten 2014-12-21 kl. 13:44.
Citera
2014-12-21, 16:59
Medlem
Vilken jävla match av Bundsen i bronsmatchen
Citera
2014-12-21, 17:13
Medlem
korvbenkes avatar
Vilken jävla loser mentalitet det är i detta landet...

Bli så glad över att inte vara bäst i Europa ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in