Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
Varje gång det spelas ett EM eller VM så kollar jag på och spelar på handboll och tycker om det men jag tittar inte på klubbhandboll alls. Är det lika hög kvalité på klubbhandbollen som det är i landslagshandboll? Är det Tyskland man ska följa? Har ju hört att Kiel ska vara rätt duktiga.
Mitt nyårslöfte ska bli att börja följa handboll! Älskar fan denna sport!
Handboll är faktiskt en jävligt rolig sport! Har länge tittat på mästerskap på både herr och damsidan och tycker det är grymt kul. Dessutom följer jag ju Bajen i Elitserien. Har man TV4 Play-premium kan man se alla matcher i Elitserien. Kvalitén är bra enligt mig och roliga matcher att följa, men då är det säkert ännu bättre i exempelvis Tyskland, Danmark och Spanien...
Matcherna i Elitserien är ofta jämna och med Bajen är det väldigt vanligt med uddamålsvinster och spännande slut på matcherna. Ett exempel är länken nedan där Bajen för ett tag sen tog emot Sävehof som var favoriter. Med 2 minuer kvar leder Sävehof med en boll då Bajen får en utvisning. Trots detta vänder Bajen och vinner efter ett snyggt mål i slutsekunderna
http://www.tv4.se/sport/klipp/hammarby-avg%C3%B6r-med-dr%C3%B6mm%C3%A5l-2996944