2008-04-19, 20:12
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Känns som att H43 kommer ha ett riktigt intressant lag nästa säsong.
Värvningarna av Gädda och Johannes Sandgren känns riktigt bra.

Känner inte till Sandgren så mycket men han är väl knappast vänsterhänt va? Då borde man nog hört det tycker jag.

Läste idag att Söndergaard lämnar Alingsås och flyttar till Lund. Kan H43 plocka honom till sig så man har ett alternativ till Zoran vore det riktigt bra. Känns som att Lugi redan har fullt på höger 9 med Forsmoo och Partoft (Knirr slutar?). Har läst en del om att folk tror att Forsmoo skall spela på kanten men det tror jag knappast när man redan har Alexander Svensson och Jildenbäck.

Lyckas H43 locka till sig en duglig försvarsspelare som passar i 3-2-1 (kanske kan få Fält att göra come-back?) så känns det som om truppen håller för ett SM-guld 2009. Möjligen skulle man behöva en V6:a till som avlastning till Tallhage. Känns inte riktigt som om Svensson håller måttet.

En trupp som ser ut på följande vis hade varit guld.

Larsson och Persson i mål
Fennhage och Månsson på linjen
Axnér och Nordqvist på H6
Tallahge, Svensson och kanske någon ur trion Isomäki, Weinås, Magnus Påhlsson? (Någon som vet vart Niklas Bååk tar vägen?)
Zoran och kanske Söndergaard på H9
Nemanja, Tagesson, Gädda, Sandgren och Viktor Persson på övriga 9 metersplatser.

Har inte H43 det rätt bra när det gäller försvarsspelare? Gädda(troligen elitseriens mest vältränade) tror jag åtminstonde kommer passa perfekt som tvåa och ytterligare ett års träning för Månsson så kommer han att hålla hög klass.

Själv är jag fruktansvärt nyfiken på vilka spelare Franzén kan plocka med sig från Norge till Trelleborg.

8 skånelag i elitserien 2009/2010, tror och hoppas jag.
Citera
2008-04-19, 21:49
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Känns som att H43 kommer ha ett riktigt intressant lag nästa säsong.
Värvningarna av Gädda och Johannes Sandgren känns riktigt bra.

Känner inte till Sandgren så mycket men han är väl knappast vänsterhänt va? Då borde man nog hört det tycker jag.

Läste idag att Söndergaard lämnar Alingsås och flyttar till Lund. Kan H43 plocka honom till sig så man har ett alternativ till Zoran vore det riktigt bra. Känns som att Lugi redan har fullt på höger 9 med Forsmoo och Partoft (Knirr slutar?). Har läst en del om att folk tror att Forsmoo skall spela på kanten men det tror jag knappast när man redan har Alexander Svensson och Jildenbäck.

Lyckas H43 locka till sig en duglig försvarsspelare som passar i 3-2-1 (kanske kan få Fält att göra come-back?) så känns det som om truppen håller för ett SM-guld 2009. Möjligen skulle man behöva en V6:a till som avlastning till Tallhage. Känns inte riktigt som om Svensson håller måttet.

En trupp som ser ut på följande vis hade varit guld.

Larsson och Persson i mål
Fennhage och Månsson på linjen
Axnér och Nordqvist på H6
Tallahge, Svensson och kanske någon ur trion Isomäki, Weinås, Magnus Påhlsson? (Någon som vet vart Niklas Bååk tar vägen?)
Zoran och kanske Söndergaard på H9
Nemanja, Tagesson, Gädda, Sandgren och Viktor Persson på övriga 9 metersplatser.

Läste att du nämde Tobias Fält, en riktig krigare! Han slutade alldeles för tidigt. Har för mig att han läst till läkare?
Citera
2008-04-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Läste att du nämde Tobias Fält, en riktig krigare! Han slutade alldeles för tidigt. Har för mig att han läst till läkare?

Ja, det stämmer.
Citera
2008-04-22, 09:49
Medlem
direktörns avatar
Trevligt med en femte avgörande i matchen mellan Ysatds IF och Sävehof. Förhoppningsvis går matchen skåningarnas favör. Hur vanligt är det att matchserier vänder när ett lag leder med 2-0?
Citera
2008-04-23, 02:14
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Trevligt med en femte avgörande i matchen mellan Ysatds IF och Sävehof. Förhoppningsvis går matchen skåningarnas favör. Hur vanligt är det att matchserier vänder när ett lag leder med 2-0?

Vad jag kan dra mig till minnes så har det aldrig hänt i handbollen på herrsidan gällande kvartsfinal - semifinal eller final, de år som man spelat i bäst av 5 matcher i de olika stegen. Kan ha fel, men borde kommit ihåg detta.

Lite kuriosa: Minns en finalserie i bäst av 5 matcher, mellan dåtidens giganter Redbergslids IK och HK Drott, där en av matcherna avgjordes med straffkast-läggning efter oavgjort vid full tid och oavgjort efter 2 förlängningar 2 x 5 minuter.
Citera
2008-04-23, 15:55
Bannlyst
Citat:
Synd att äckellaget gick till final. Får diskutera med min vän om vi pallar att åka till finalen.

Vidareutveckla, tack.
Citera
2008-04-23, 19:37
Medlem
bluetramps avatar
Citat:

Hitta nu att Lugi vände 0-2 mot Drott i kvartsfinalspel 2005-2006 till seger 3-2
Citera
2008-04-24, 22:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Vad jag kan dra mig till minnes så har det aldrig hänt i handbollen på herrsidan gällande kvartsfinal - semifinal eller final, de år som man spelat i bäst av 5 matcher i de olika stegen. Kan ha fel, men borde kommit ihåg detta.

Lite kuriosa: Minns en finalserie i bäst av 5 matcher, mellan dåtidens giganter Redbergslids IK och HK Drott, där en av matcherna avgjordes med straffkast-läggning efter oavgjort vid full tid och oavgjort efter 2 förlängningar 2 x 5 minuter.

Sävehof förlorade en finalserie 93 eller 94 mot RIK efter att ha haft 2-0. Fortfarande förbannad...

Lär bli åka av i Partille imorgon...
Citera
2008-04-24, 22:36
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Hitta nu att Lugi vände 0-2 mot Drott i kvartsfinalspel 2005-2006 till seger 3-2

Är nyfiken på var du hittade det? har nämligen letat runt lite utan resultat...
Citera
2008-04-24, 22:38
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Sävehof förlorade en finalserie 93 eller 94 mot RIK efter att ha haft 2-0. Fortfarande förbannad...

Lär bli åka av i Partille imorgon...

SM Final 1992-93

RIK - Sävehof 22-21

Sävehof - RIK 19-23

RIK - Sävehof 19-23

Sävehof - RIK 20-15

RIK - Sävehof 21-16

Ditt minne svek dig lite..... Men jag minns oxå att det var en härlig finalserie, som avgjordes i femte matchen i maj månad i Frölundaborg.
Citera
2008-04-24, 22:47
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Är nyfiken på var du hittade det? har nämligen letat runt lite utan resultat...

SM kvarsfinal 2005-06:

Lugi - Drott 25-26

Drott - Lugi 23-21

Lugi - Drott 25-15

Drott - Lugi 23-26

Lugi - Drott 25-22

Hitta uppgifterna i SHF:s Handbollboken
Citera
2008-04-25, 00:23
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Skåningarna åker ut imorrn. Sävehof rannsakar sig själva och avslutar detta på ett storartat sätt. Sedan är guldet i hamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in