2010-12-18, 16:34
Medlem
Vikingadamer kan man lugnt säga
Var länge sen jag har blivit så berörd av ett landslag!
Citera
2010-12-18, 16:40
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Tydligen ganska många. Det här är riktiga vikingadamer!

Du behöver dock inte bry dig. Det är lugnt...

Hahahahahha vikingadamer, feta slöa tattare är dom, fan dom kan ju inte ens spela, vinner bara på tur.
Citera
2010-12-18, 16:40
Medlem
diannos avatar
Fan vad härligt!

Onekligen en skitmatch, var ju i princip Grubbström mot rumänska målvakten. Jag var så jävla pessimistisk där ett tag, Sverige hade ju snäppet bättre spel, men så länge hon spikade igen så som hon gjorde så väntade jag mig bara en dassig uddamålsförlust i förlängningen. Men tji fick jag!

Jävla underbart genombrott av Torstensson, blir ett jävla upprepande, men fan vad det osar Staffan Olsson över henne. I övrigt var hon ju (som även Olsson brukade vara) ganska så upp och ner hela matchen. Vilket väl i princip gäller hela laget förutom Grubbström. En hel del läckra instick och avslut, men minst lika mycket onödiga grejer. Försvaret tycker jag skötte sig bra, de gångerna det rann igenom fick man ju känslan av att det faktiskt var världsklasspelare man stod emot och inget annat.

Hoppas på Danmark i finalen nu, kan ju bli riktigt skön stämning. Kom igen nu!
Citera
2010-12-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Hahahahahha vikingadamer, feta slöa tattare är dom, fan dom kan ju inte ens spela, vinner bara på tur.

Vinner man mot Norge och Rumänien så tycker jag att det är mer än bara tur.
Citera
2010-12-18, 16:43
Medlem
Ja riktiga vikingadamer

http://www.eurohandball.com/ec/ehfc/women/2009-10/player/538937/JaminaRoberts

Nej men en härlig grupp tjejer som kan gå hela vägen. Dock vill jag nog gärna ha Danmark än ett revanschsuget norskt lag. Men jag tror nog att vi har en bra chans oavsett vem det blir, förutsatt att det blir en ordentlig semifinal där både Danmark och Norge kör varandra trötta och får många röda kort samt skador.
Citera
2010-12-18, 16:46
Medlem
diannos avatar
Citat:
Skulle jag bara se på idrott där laget med mest begåvning och spel vinner så skulle jag nöja mig med Barcamatcher. Men det blir lite tradigt i längden. Kan du inte uppskatta den här typen av idrottsmatch så lider jag med dig. Eller nej. Jag skiter fullständigt i det.
Citera
2010-12-18, 16:53
Medlem
eternussermos avatar
Hoppas på Danmark i finalen, blir en riktig fest med en galen publik och allt att vinna. Tror det blir svårt att slå norskorna en gång till.

Svensk damhandboll borde ha en glimrande framtid nu med tanke på att de borde kunna fylla på med högklassiga spelare från U18-världsmästarna, dessutom är ju inte det här laget lastgammalt.
Citera
2010-12-18, 16:53
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Skulle jag bara se på idrott där laget med mest begåvning och spel vinner så skulle jag nöja mig med Barcamatcher. Men det blir lite tradigt i längden. Kan du inte uppskatta den här typen av idrottsmatch så lider jag med dig. Eller nej. Jag skiter fullständigt i det.

Hear hear.

Det här är ett lag som präglas av hjärta och vilja. Det är lätt att beröras av. Om bullet ser dem som feta och slöa får han gärna återgå till sina spänstiga anorektiker.

Norge eller Danmark? Jag lutar åt Danmark. Ännu en bragdmatch mot Norge känns mer avlägsen än att tysta danskjävlarna på deras hemmaplan. Hur som helst är Sverige kraftiga underdogs oavsett.
Citera
2010-12-18, 17:11
Bannlyst
Lär bli Norge - Sverige i final där en förlust väntar. Hur som helst, svensk handboll har en ljus framtid.
Citera
2010-12-18, 17:14
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:

Ärligt talat, orka vara en fitta. Kryp tillbaka in i porrens magiska värld. Det är verkligen jättefå som bryr sig om dig här inne.

Det känns jävligt stort det här för övrigt. Det kändes till slut som att det var Grubbström, inte bara tack vara straffräddningen, som blev tungan på vågen. Det går inte heller att ta ifrån Thortstensson att när hon har en bra dag, så är hon stoppbar.

Att det rent kvalitativt var en rent usel match med dåligt spel från båda håll känns oviktigt. Det absolut vackraste, och varför man följer idrott överhuvudtaget, är väl det poetiska i att det inte behöver vara vackert? Det handlar om vem som vill mest. Vill du se vackra saker kan du göra något annat, pungskaft.
Citera
2010-12-18, 17:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hoppas på Danmark i finalen, blir en riktig fest med en galen publik och allt att vinna. Tror det blir svårt att slå norskorna en gång till.

Svensk damhandboll borde ha en glimrande framtid nu med tanke på att de borde kunna fylla på med högklassiga spelare från U18-världsmästarna, dessutom är ju inte det här laget lastgammalt.

Det är ju såklart den moraliska och kvalitetsmässiga finalen vi ser just nu. Sverige borde inte ha en chans mot något av lagen. Men det är ju glimrande att ens komma till slutspelet.

Men vilken skillnad på match - gladhandboll på sitt bästa.
Citera
2010-12-18, 17:48
Medlem
diannos avatar
En hel del att vila ögonen på i dessa lag tycker jag allt!

edit: känns konstigt med brittiska handbollskommentatorer förresten haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in