Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Satt och funderade på en sak.
Om jag minns rätt så bytte två klubbar namn ungefär samtidigt till Hammarby och Djurgården. Den ena var BK Söder men vilken var den andra? Vilken bytte till vilken? Har för mig att det var DIF som Söder bytte till.
Någon som kan sprida lite ljus?
Vad har förresten hänt med Tobias Karlsson? Är han skadad? Skjuter ju numera lösare än vad jag gör med fel arm...
Lite kuriosa i ämnet: BK Söder och Sthlms Polisens IF gjorde en satsning i elitserien, 1996-1999 under namnet Polisen/Söder. Efter 1999 gick båda föreningarna åt var sitt håll igen.
Säsongen 2002-2003 tog sig BK Söder upp i Elitserien, men kom att bilda en ny klubb där under namnet Djurgårdens IF Handboll. Man spelade fyra säsonger i elitserien, innan man ramlade ur 2006.
Säsongen som nu avslutas har Djurgårdens IF Handboll spelat i div 1, Stockholms Polisens IF i div 3, och BK Söder har ej haft något A-lag, men en stor och duktig ungdomsverksamhet.
Läste nu på BK Söders hemsida att man kommande säsong åter ska samarbeta med Djurgården.
Gällande Tobias Karlsson så håller jag helt med dig. Han måste vara skadad i skottarmen. Konstigt att han fått proffskontrakt med det skott han har idag.