2008-04-09, 19:27
Medlem
Simas avatar
Lugi ligger under mot Hallby i avgörande kvalmatchen hemma. Det här finns ju inte. Jag fattar inte hur man kan klappa ihop så totalt, detta är ju pinsamt. Alla spelare verkar ju mentalt mörbultade.
Citera
2008-04-09, 20:18
Medlem
H43 låg under med 8 (?) som mest och var precis uppe i underläge med 1 mål Komigen nu blått!
Citera
2008-04-10, 18:12
Medlem
Carrickos avatar
Satt och funderade på en sak.

Om jag minns rätt så bytte två klubbar namn ungefär samtidigt till Hammarby och Djurgården. Den ena var BK Söder men vilken var den andra? Vilken bytte till vilken? Har för mig att det var DIF som Söder bytte till.

Någon som kan sprida lite ljus?

Vad har förresten hänt med Tobias Karlsson? Är han skadad? Skjuter ju numera lösare än vad jag gör med fel arm...
Citera
2008-04-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko

Om jag minns rätt så bytte två klubbar namn ungefär samtidigt till Hammarby och Djurgården. Den ena var BK Söder men vilken var den andra? Vilken bytte till vilken? Har för mig att det var DIF som Söder bytte till.

Vad har förresten hänt med Tobias Karlsson? Är han skadad? Skjuter ju numera lösare än vad jag gör med fel arm...

BK Söder finns ju fortfarnade kvar? :S
Citera
2008-04-10, 19:49
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
BK Söder finns ju fortfarnade kvar? :S

Mjo, det har du ju helt rätt i. Har dock bestämt för mig att Calle Tagesson spelade i Söder i div.1 och därefter i Djurgården i Elitserien, utan att byta klubb...

Någon som vet?
Citera
2008-04-10, 21:23
Medlem
Citat:
Mjo, det har du ju helt rätt i. Har dock bestämt för mig att Calle Tagesson spelade i Söder i div.1 och därefter i Djurgården i Elitserien, utan att byta klubb...

Någon som vet?

Vet faktiskt inte, kan fråga honom på måndag.
Citera
2008-04-11, 09:52
Medlem
direktörns avatar
Citat:

Någon som vet?

Var det inte Hammarby som gick in i BK Söder och övertog deras plats?
Citera
2008-04-11, 10:05
Medlem
Hette inte nåt lag stockholmspolisen eller är jag ute och cyklar?
Citera
2008-04-11, 10:33
Medlem
Brottardockans avatar
Något som vet något om Trelleborgs nye tränare Thomas Franzen? Spelide, träningsfilosofi m.m.
Citera
2008-04-11, 10:43
Medlem
Konrad Haifas avatar
Hammarby har alltid varit Hammarby IF, Söder blev Djurgården nånstans 2002. Tidigare fanns även Polisen/Söder. Jävla krångel, läste för övrigt på nätet(HEH?) att det är stor risk att det inte blir något allsvenskt lag från Stockholm nästa säsong. Inte så bra för stockholmshandbollen.
Citera
2008-04-11, 23:34
Medlem
bluetramps avatar
Citat:

Lite kuriosa i ämnet: BK Söder och Sthlms Polisens IF gjorde en satsning i elitserien, 1996-1999 under namnet Polisen/Söder. Efter 1999 gick båda föreningarna åt var sitt håll igen.

Säsongen 2002-2003 tog sig BK Söder upp i Elitserien, men kom att bilda en ny klubb där under namnet Djurgårdens IF Handboll. Man spelade fyra säsonger i elitserien, innan man ramlade ur 2006.

Säsongen som nu avslutas har Djurgårdens IF Handboll spelat i div 1, Stockholms Polisens IF i div 3, och BK Söder har ej haft något A-lag, men en stor och duktig ungdomsverksamhet.

Läste nu på BK Söders hemsida att man kommande säsong åter ska samarbeta med Djurgården.

Gällande Tobias Karlsson så håller jag helt med dig. Han måste vara skadad i skottarmen. Konstigt att han fått proffskontrakt med det skott han har idag.
Citera
2008-04-11, 23:42
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Något som vet något om Trelleborgs nye tränare Thomas Franzen? Spelide, träningsfilosofi m.m.

Att Thomas Franzén ska bo kvar i Lysekil och träna Trelleborg låter för mig fullständig Kalllianka ! Lite över 44 mil enkel väg.......!

Trodde IFKT hade lärt sig av hur det gått med "Bagarn" i Lugi som bott i Gbg och tränat i Lund.

Med min kunskap om Franzén, så har IFK ett klart starkare kort i Lasse Norgren. Franzén blir högst kvar till Jan-Feb 2009 innan han o Åberg går skilda vägar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in