• 1
  • 2
2007-04-15, 15:05
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag har levt ett tag nu, är drygt fyrtio år och under dessa år har jag inte bara lärt känna mig själv utan även de mytomspunna och ofta rent obegripliga kvinnorna.
Faktum är att jag fortfarande inte begriper mig på dem riktigt men vissa saker har jag lärt mig, jag tror mig veta vad de uppskattar hos en man, hur man ska vara för att fånga deras intresse alltså.

Min fråga till männen här är alltså: Tror ni er veta vad kvinnorna uppskattar hos er? Eller har ni kanske bara negativa egenskaper som får kvinnorna att spontant börja fundera på att gå och göra en rotfyllning nu när de äntligen har lyckats få lite tid över efter att ha ställt in dejten med dig?
Lista gärna de positiva egenskaper som ni tror att ni har och som attraherar kvinnorna.
Lista gärna även de negativa, det tror jag kan bli både roligare och intressantare och säger nog mer om er än något annat.

Här kommer min lilla lista:

Positiva egenskaper.
*Har humor och får ofta kvinnorna att skratta.
*Skrattar gärna åt mig själv, tar mig inte på allvar och har självdistans.
*Är INTE intresserad av sport, jakt och fiske. Hatar skiten!
*Älskar djur (utom hundar) och speciellt gillar jag katter.
*Är pratsam och upplevs som social vilket jag inte är. Men jag vet att detta är en bra egenskap så därför så spelar jag spelet och jag är bra på det!
*Är snäll.
*Är över 1, 80 cm lång.
*Är smal.
*Har god ekonomi.
*Har livlig fantasi vilket jag också till min stora förvåning har upptäckt lockar vissa kvinnor.
*Är nästan maniskt renlig.
*Har egna intressen som min flickvän inte behöver dela med mig.
*Är inte svartsjuk.
*Har aldrig och kommer aldrig att vara våldsam mot någon kvinna. Tanken har inte ens slagit mig.
*Älskar att shoppa, gå i affärer och besöka stora gallerior och köpcentrum.

Negativa egenskaper.
*Avskyr ungar (utom min egen dotter).
*Är fullkomligt oteknisk och saknar både anlag och intresse för att ens vilja lära mig att snickra, byta däck på bilen och fixa saker.
*Vill man ha en typiskt manlig man a´la ölbrölning vid en fotbollsmatch eller en man i blåställ med skiftnycklar, tvingar och jävelskap i fickorna så är det bara att glömma mig. Jag avskyr att bli skitig om händerna! Jag är mer av "akademikersorten" utan att ens ha giltigt avgångsbetyg från grundskolan.
*Jag är snål.
*Är ful som stryk.
*Saknar fullständigt all form av matkultur. Älskar att vräka i mig mat men för mig så räknas kvantiteten, inte kvaliteten. Pizza, hamburgare, falukorv och makaroner i stora lass är vad jag föredrar framför en fjantig och dyr middag ute på någon restuarang. Restaurangbesök är bortkastade pengar. Mat avnjuts bäst i stora lass framför TV:n.
*Är rätt så tunn. Jag gillar att vara det men jag tror att de flesta kvinnor föredrar muskulösa karlar men det skiter jag i.
*Är tunnhårig, det gillar jag inte att vara! Måste därför raka skallen en gång i månaden.
*Vägrar att dansa. Kan inte, vill inte och har aldrig dansat. Dels är jag för blyg (skulle känna mig som en uttittad idiot, skulle aldrig våga bjuda upp någon kvinna) och dels förstår jag inte vitsen.
2007-04-15, 15:27
Medlem
snws avatar
Hur kan en person påstå sig älska djur men inte hundar? Då älskar man inte djur utan då är det bara rent bullshit.
2007-04-15, 15:32
Medlem
Soffpotatisens avatar
Hur i helvette kan du lista upp att du är maniskt ren som en possitiv egenskap. Och hur i helvettet kan du påstå att du aldrig har velat dunka på kärringjäveln?
2007-04-15, 15:40
Medlem
Soffpotatisen:

Citat:
Hur i helvette kan du lista upp att du är maniskt ren som en possitiv egenskap.

Det är väl positivt att man är renslig?

Citat:
Och hur i helvettet kan du påstå att du aldrig har velat dunka på kärringjäveln?

Jag är inte den sorten helt enkelt.
2007-04-15, 15:45
Medlem
uhm tycker det verkar som om du snarare står på minus än på plus.
2007-04-15, 15:47
Medlem
Antonia:

Citat:
uhm tycker det verkar som om du snarare står på minus än på plus.

Ja, det kan nog stämma.
2007-04-15, 16:54
Medlem
skinner5000s avatar
+ Jag är social och gillar att prata, jag vet dock när man inte ska prata.
+ Jag är duktig på att lyssa, glädja och trösta.
+ Jag står alltid för mina åsikter och säger vad jag tycker.
+ Jag gillar att laga mat, god sådan. Gillar även att äta ute.
+ Jag har bra tålamod.
+ Jag är omtänksam.
+ Jag har en segelbåt (fittmagnet helt klart, att bjuda på date ute på havet imponerar på de flesta).
+ Bra ekonomi.
+ Jag stressar aldrig upp mig för något.
+ Jag är inte svartsjuk och låter partnern ha hemligheter för mig (varför ska jag veta vad hon och hennes vänninor skriver i sina SMS eller pratar om?)
+ Jag ställer inga krav på att partnern ska dela några specifika intressen med mig så länge jag får utöva det jag gillar.
+ Smal och slank med bra kondition. Tyvärr inte speciellt muskulös.
+ Gillar att spendera pengar och köpa saker.
+ Jag gillar att hitta på saker men kan för den delen också ta det väldigt lugnt.
+ Akademisk examen.
+ Röker inte.
+ Jag är verkligen inte vådsam och gillar inte att slåss.
+ Är inte ett dugg intresserad av porr (negativt i vissas ögon)
+ Duktig på språk men även på att få fram det jag vill utan att den jag kommunicerar med och jag kan språket.

- Ohändig som tusan. Jag kan knappt fixa något hemma känns det som.
- Inte speciellt muskulös
- Jag gillar jakt och frilufsliv (bra i vissas ögon, negativt i de flestas).
- Har ett vapenintresse och har sådanna hemma.
- Omusikalisk som bara den, jag kan knappt ett ackord på gitarr ens.
- Dålig på att både stava och skriva svenska.
- Jag gillar verkligen inte nattklubbar av "dunka-dunka"-typ.
2007-04-16, 02:22
Medlem
Bajsfacistens avatar
..

Positivt

* Snygg
* Smal
* Allmänbildad
* Lång
* Blir inte svartsjuk
* Blir inte aggressiv
* Rolig & skämtsam
* Självdistans
* Stressar inte upp mig för saker
* Brukar inte tobak
* Snäll
* Fantasifull
* Hygenisk
* Glad

Negativt

* Cynisk
* Skämtar om mongos, fula, tjockiar
* Har inte PK-åsikter
* Kan inte laga mat
* Ganska lat
* Gillar inte småbarn
* Ganska flörtig med andra tjejer
* Oseriös
* Tycker om att småretas
2007-04-16, 03:04
Medlem
Alladins avatar
Här kommer min lilla lista och jag snodde de mesta och gjorde om från GH´s lista:

Positiva egenskaper.
*Har humor och får ofta kvinnorna att skratta.
*Har självdistans.
*Är intresserad av sport, jakt och annat. ÄLSKAR SKITEN!
*Älskar djur (utom hundar) och speciellt gillar jag katter.
*Är pratsam och upplevs som social vilket jag är.
*Är snäll, vilket tjejer inser när de börjar lära känna mig.
*Är relativt tränad
*Har god ekonomi.
*Är renlig.
*Har egna intressen
*Är inte svartsjuk.
*Har aldrig och kommer aldrig att vara våldsam mot någon kvinna. Tanken har inte ens slagit mig.
*Omtänksam
*Givmild, dvs motsatsen till snål.
*Är en glad & postitiv skit helt enkelt, vilket jag fått påpekat för mig ofta. Hur kan du alltid vara de sa ofta exet?
*Står för mina åsikter.
*Ödmjuk.
*Relativt samhällsbildad, vet oftast lite värdelös info om de mesta. Speciellt kropp och snopp. haha...

Negativa egenskaper.
*Kan ibland ha svårt att öppna mig.
*Kan bli ledsen, arg och istället för att reagera bli helt tyst när det gäller tjejer. Dvs. Tiga ihjäl dom så de vet att något är allvarligt fel men knappt vågar fråga.
*Kan prata för mycket.
*Kan ibland vara lite för kaxig...
*Ibland eller ganska ofta tycker jag det är kul att reta tjejer lite, speciellt flickvänner... och det är väldans hårfint innan någon nästan blir sur på riktigt.
*Kan driva debatter lite väl långt, även skitsaker och senare komma tillbaka med backup från uppslagsverk om det är så...det kan störa människor som menar att jag inte tål att ha fel.
*Relativt vältränad, yes de är inte alltid en fördel.
2007-04-16, 14:41
Medlem
Charmas avatar
Nu är jag tjej, men jag kanske får svara ändå?
Här kommer iaf de saker jag tror killar ser som positiva resp. negativa egenskaper hos mig.

Positiva
+ Glad, positiv och social
+ Har humor (iofs ser den olika ut hos folk, men vissa verkar tyvärr helt sakna den)
+ Ser rätt bra ut (ung och fräsch ut för min ålder)
+ Håller igång en del, så hyfsat vältränad fin kropp (gillar min kropp iaf även om jag inte är modellsnygg eller så)
+ Är med på det mesta som föreslås
+ Gillar flera "killgrejer" som att fiska, se sport, skoteråkning m.m. vilket gör att man kan göra saker ihop, och att jag har förståelse om han tex vill åka på fiskeresa.
(Kanske ses som negativt av en del killar som vill ha sina saker ifred, och en tjej som enbart ägnar sig åt "tjejiga" saker)
+ Ogillar inte sex och försöker göra det bra för mig kille i sängen (eller vart vi nu är ) (ingen extremist elller så iofs men...)
+ Hyfsat klipsk, och allmänbildad, kan litet om mycket, och mer om en del.
+ Försöker att inte gnälla (tex om hushållsarbete) men förklarar hur jag vill ha det, och ställer en del "krav".
+ Försöker att ge den andre frihet (med kompisar, egna aktiviteter osv) och har även mina egna intressen och vänner.
+ Gillar att laga mat, sköta blommor, odla ätbara saker, renovera fint hemma

Negativa
- Kanske lite för självständig och oberoende ibland
- Inte så van vid närhet från uppväxten (Min kille har fått lära mig att kramas oftare)
- Kan också driva debatter väl långt ibland, och vill gärna ha rätt
- Ibland lite dryg/kaxig, även om jag inte menar så allvarligt
- Inte så pedant hemma, med att plocka, pyssla osv. (En del vill kanske ha en tjej som frivilligt gör det mesta av allt hemarbete, fast en del kanske tycker det är skönt att det inte gör nåt om det ligger ett klädesplagg i soffan nån dag)
- Kan hålla (för) hårt på mina åsikter (tex vilken ketchup som är den enda som funkar till maten)
- Har ganska många killkompisar (även om jag är extremt trogen, så tycker en del killar sånt är jobbigt har jag märkt)
- Inte så väldigt intresserad av mode och smink osv. Sminkar mig och klär mig helt okej enligt mig själv, men inte nyaste stövlarna, hetaste accosearerna (stavning?) osv.
- För PK
- Inte så extremt spontan, gillar planering, åtminstone vid "större projekt"
2007-04-16, 14:48
Medlem
brobbans avatar
Positivt vete fan det finns väl såklart men jag kan inte komma på dem själv. Men negativt vet jag.

Galen
Har åsikter om allt och uttrycker dem
Envis som fan
Tål inte att ha fel
Är en besserwisser
"Nördig" dvs jag läser massa faktaböcker, internetsidor osv osv
Kan vara elak
Sjuk filmsmak
Mansgris i vissa avseenden
Ofta upptagen jobbar, tränar, pluggar, läser osv
Definitivt inte PK
Its my way or the highway
Inte direkt världens solstråle
Cynisk
Kan vara taktlös
Kan supa riktigt ordentligt
Inte modemedveten
Ingen FB-kuk
Är inte bra på att tolka "signaler"
Kan vara präktigt tråkig emellanåt
Väldigt disciplinerad
Gillar jakt, fiske, vapen & militär
Kan definitivt inte prata känslor
Extremt svårt att lita på andra människor
Individualist som gör vad som är bäst för mig
Hatar schlager, Aftonbladet och all annan ytlig samhällsskit
Tycker solbränna, utseeende etc etc är rätt ointressant
Jag går inte efter "öga för öga", jag går efter "två ögon för ett"
Jag duschar inte 3 gånger per dag
Skiter fullständigt i vad andra tycker om mig
Rätt konservativa moraliska värderingar och samhällssyn
Kan vara osocial ifall jag känner för det
Människor jag inte tål, de tål jag bara inte och då visar jag det
Kan vara extremt impulsiv ibland
2007-04-16, 16:34
Medlem
Elegis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag har levt ett tag nu, är drygt fyrtio år och under dessa år har jag inte bara lärt känna mig själv utan även de mytomspunna och ofta rent obegripliga kvinnorna.

Jag har inte levt särskillt länge, snart 20. Och jag känner mig rätt så efter vad gäller kvinnor. Har alla s.k ONS idag? Jag har aldrig haft någon och tycker rent av det verkar rätt onödigt. Hur var det för 20 år sen?

Då jag bara haft något enstaka långt förhållande så vet jag inte vad just kvinnor uppskattar hos mig.
Men jag vet att dom inte uppskattar att jag helst sitter hemma och pillar med något eller lär mig något om sånt jag finner intressant.
Alla ska vara så sociala, alla ska dra på någon fest eller till någon krog som man ändå inte hör vad någon annan säger.

Det här med att vara händig, är det verkligen något som kvinnor gillar? Eller är det inte mest äldre kvinnor som gillar sånt?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in