2007-04-15, 13:29
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Såg ett recept i en tidning idag som jag ville testa. Det ska ingå 1 flaska Hot Chutney. Vad är det exakt tro? Finns väl massor olika chutneys eller? Dom flesta är väl mango också, eller finns det fler varianter?
Citera
2007-04-15, 15:53
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Såg ett recept i en tidning idag som jag ville testa. Det ska ingå 1 flaska Hot Chutney. Vad är det exakt tro? Finns väl massor olika chutneys eller? Dom flesta är väl mango också, eller finns det fler varianter?

O ja visst finns det fler. Limechutney har jag testat, sedan finns tomat- cocos- etc.

Mangon är den vanligaste här. Jag skulle tippa att det är typ en sån som den till vänster på denna bild som ska vara i receptet.

http://www.sydafrikanskakompaniet.se...hutney_big.jpg
Citera
2007-04-15, 21:14
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
O ja visst finns det fler. Limechutney har jag testat, sedan finns tomat- cocos- etc.

Mangon är den vanligaste här. Jag skulle tippa att det är typ en sån som den till vänster på denna bild som ska vara i receptet.

http://www.sydafrikanskakompaniet.se...hutney_big.jpg
Okej, hittar man en sådan i en vanlig Maxi/Coop Forum afär tro?

Edit: Såg nu på hemsidan vart det fanns.
Citera
2007-04-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Plommonchutney testade jag att göra en gång. Använde det i ett flertal olika rätter med lyckat resultat. Ett tips om du vill variera dig...
Citera
2007-04-17, 16:26
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Som det står på www.sydafrikanskakompaniet.se så går det fint att maila dom och köpa genom det sätet om deras chutney inte finns i eran stad. Ville bara säga att det gick fin fint. 55:- inklusive frakt för en flaska Hot Chutney (Baserad på persika och aprikos). Nu ska här lagas mat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in