• 3
  • 4
2007-04-26, 23:50
Medlem
Rakiis avatar
Dom gånger jag har tillgång till baguette hemma så blir det att jag använder mig av en vitlöksklyfta att smaksätta brödet med genom att "smeka" klyftan innuti brödet. Sen blir det dom vanligaste ingredienserna som rostbiff, några skivor stark ost, kanske en tomat eller annan valfri grönsak man tycker om samt toppar med några klickar färdiglagad bearniessås man köper i butiken som smakar betydligt bättre än det låter. Voila, så har du en perfekt macka!
Citera
2007-04-27, 03:23
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shantheman
Vad brukar ni ha på ere Baguetter för att den ska bli den ultimata mackan?

Herrgårdsost och goda tomatskivor. Herrgårdsost och goda skivor röd paprika. Ett gott jordnötssmör. En god olja och gravad lax. Baguetten brynt gyllene i en god olja med krossad vitlök...Tapenade. Färskost med flera sorters peppar. En god olja och en tunna skivor god stark salami. En god brieost och körsbärstomathalvor. Huommos. Köttbullar och rödbetssallad. Listan kan bli ganska lång...Men jag gillar enkla recept med pålägg av högsta kvalitet.
Citera
2007-04-27, 10:27
Medlem
Isnatts avatar
Fetaost/prästost, salami och röd paprika är inte helt fel.
Citera
2007-04-27, 11:53
Medlem
davidoffs avatar
Mexicansk tonfiskrora
Citera
2023-12-29, 18:24
Avstängd
Adrenaline976s avatar
HUR kan baguetter ligga framme en hel dag på bagerier utan att bli torra men exakt EN sekund i hemmiljö, det har jag alltid undrat och är en viktig fråga faktiskt. HUR?
Citera
2023-12-29, 18:31
Medlem
3Godisars avatar
Kyckling, fetaost, grönsaker och tsatsiki... mmmm
Citera
2023-12-30, 12:53
Medlem
Sladdarens avatar
Gratinerad baugettepizza är ju inte tokigt heller
Citera
  • 3