2014-04-23, 15:52
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Kollar man på HT2010, så kom U på 39:e plats bland antal sökande (155st) på Högskolan i Halmstad.
Med ett B1 (betyg utan komp) på 13.00 (Urval 1) får ni en 48:e plats. Med B2 (betyg med komp.) är vi nere på 11.43. Räcker med 0.60 för att komma in med Högskoleprov.

Yup, ni är definitivt Nasa-studenter där.

Hur kan en utbildning med en antagning på 13.00 och HP 0.6 anses så jävla fantastisk i diverse utnämningar? I så fall är det ju ingen idè att anstränga sig på gymnasiet för att komma in på ingenjörsutbildning på kth/chalmer/lth, om man bara kan köra utvecklingsingenjör i halmstad med meritpoäng bestående av majoriteten G samt några VG från gymnasiet, och sen få toppjobb?
Citera
2014-04-23, 16:43
  #26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heftstiftet
Hur kan en utbildning med en antagning på 13.00 och HP 0.6 anses så jävla fantastisk i diverse utnämningar? I så fall är det ju ingen idè att anstränga sig på gymnasiet för att komma in på ingenjörsutbildning på kth/chalmer/lth, om man bara kan köra utvecklingsingenjör i halmstad med meritpoäng bestående av majoriteten G samt några VG från gymnasiet, och sen få toppjobb?

Ja?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in