Citat:
Ursprungligen postat av
Dweezil78
Kollar man på HT2010, så kom U på 39:e plats bland antal sökande (155st) på Högskolan i Halmstad.
Med ett B1 (betyg utan komp) på 13.00 (Urval 1) får ni en 48:e plats. Med B2 (betyg med komp.) är vi nere på 11.43. Räcker med 0.60 för att komma in med Högskoleprov.
Yup, ni är definitivt Nasa-studenter där.
Hur kan en utbildning med en antagning på 13.00 och HP 0.6 anses så jävla fantastisk i diverse utnämningar? I så fall är det ju ingen idè att anstränga sig på gymnasiet för att komma in på ingenjörsutbildning på kth/chalmer/lth, om man bara kan köra utvecklingsingenjör i halmstad med meritpoäng bestående av majoriteten G samt några VG från gymnasiet, och sen få toppjobb?