Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Gammal tråd, men har inget att göra på jobbet just nu så...
Men vad menar du med att U inte är ett riktigt program?
Alla i min klass som gick ut förra året har idag jobb, många jobbar iof som konsulter men dom har jobb.
Själv flyttar jag snart till norge som projektledare, efter att ha jobbat i ett halvår.
Har kompisar från klassen som jobbar på Volvo, ringhals, ABB, SAAB, de kallar iaf jag riktiga jobb, som man får av en riktig utbildning.
Men förstår att du hatar U, de gör alla andra också.
Men tyvärr kan vi inte göra nått åt att vi har mest pengar, har flest traditioner och har roligt i skolan..
Men vad menar du med att U inte är ett riktigt program?
Alla i min klass som gick ut förra året har idag jobb, många jobbar iof som konsulter men dom har jobb.
Själv flyttar jag snart till norge som projektledare, efter att ha jobbat i ett halvår.
Har kompisar från klassen som jobbar på Volvo, ringhals, ABB, SAAB, de kallar iaf jag riktiga jobb, som man får av en riktig utbildning.
Men förstår att du hatar U, de gör alla andra också.
Men tyvärr kan vi inte göra nått åt att vi har mest pengar, har flest traditioner och har roligt i skolan..
Jag kan ju svara för hur jag ser på det.
De kurser "utvecklingsingenjörerna" har som verkligen berör ingenjörsämnet kan i stort sett räknas på en hand. Utbildningen fylls istället ut med Produkt-/prototyputveckling, Design, Produktutveckling, Marknadsföring och försäljning, Affärsutveckling, Projekt- och produktionsledning, Immaterial- och avtalsrätt, Produktion och kvalitet osv osv. Det är klart att ni behärskar de bitarna men något djup i ren ingenjörskonst blir det aldrig, blir bara lite skrap på ytan.
De som verkligen kommer att "utveckla"/jobba fram tekniken är ju de som har djup inom sitt område. Som tex ingenjörer inom data, maskin, energi, elektro osv osv.
Men det är klart att ni är bra på det ni gör, att det alltid behövs folk som är spindeln i nätet osv, där passar ni bra.
Sen tror jag det blir tufft om ni skall läsa in en master inom något område eftersom ni saknar fördjupningsområde.
Inte tänkte att kasta skit, hoppas du fattar mig rätt.



Vi håller ihop liksom!