2007-04-14, 21:25
Bannlyst
Tjena,

Jag har ett lite störande problem; min anslutning till internet dör efter en viss tid. Har inte räknat exakt, men det verkar röra sig omkring ett par timmar efter det att jag har satt igång burken.

Jag förstår det inte, det händer helt random. Jag kan sitta och surfa, spela onlinespel, vara på msn eller inte vara vid datorn alls. Anslutningen dör konstant efter en viss tid, ungefär som om den hade någon timer.

När det händer har jag prövat att "reparera anslutningen", men det hjälper inte, utan jag måste starta om datorn varje gång istället.

Någon som har en idé vad det kan röra sig om? Det har pågått under en ganska lång tid nu.
Citera
2007-04-14, 23:07
Moderator
Falukropps avatar
Låter ju som att det skulle kunna vara leasetiden för ip:t du fått tilldelat av en dhcp-server, antingen hos din isp eller i din router om du har en sån hemma, som går ut.

Har du en router kan du ju testa att sätta ett fast IP till din dator istället för att låta dhcpservern ge den ett ip och se om det hjälper.
Citera
2007-04-15, 11:25
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balders_balle
Tjena,

Jag har ett lite störande problem; min anslutning till internet dör efter en viss tid. Har inte räknat exakt, men det verkar röra sig omkring ett par timmar efter det att jag har satt igång burken.

Jag förstår det inte, det händer helt random. Jag kan sitta och surfa, spela onlinespel, vara på msn eller inte vara vid datorn alls. Anslutningen dör konstant efter en viss tid, ungefär som om den hade någon timer.

När det händer har jag prövat att "reparera anslutningen", men det hjälper inte, utan jag måste starta om datorn varje gång istället.

Någon som har en idé vad det kan röra sig om? Det har pågått under en ganska lång tid nu.

ADSL? Fiber? Trådlöst? Router? Modem?

Vi har förstått problemet, dock svårt att lösa utan att veta vad det är för anslutning/enheter.
Citera
2007-04-15, 11:35
Samma händer mig. Gissar på att det är fiber eftersom vi inte har något modem, använder oss av hitnet/banhof och routern är en trådlös sådan dock ansluter jag mig med en nätverkskabel. Nätet kan gå ner när som helst och man måste starta om routern och sen logga in med sina inloggningsuppgifter på hitnets hemsida.
Citera
2007-04-15, 11:43
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Samma händer mig. Gissar på att det är fiber eftersom vi inte har något modem, använder oss av hitnet/banhof och routern är en trådlös sådan dock ansluter jag mig med en nätverkskabel. Nätet kan gå ner när som helst och man måste starta om routern och sen logga in med sina inloggningsuppgifter på hitnets hemsida.

Vad är det för router?

Säg inte Philips.
Citera
2007-04-15, 11:44
Medlem
Använder man utorrent etc mer avancerade torrentklienter + om du har en dåliga router, så går internet ned och man måste starta om routern
Citera
2007-04-15, 18:40
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Hade ett mycket dåligt internet-säkerhetsprogram som betedde sig på det viset. Det åkte i papperskorgen och problemen försvann. Intego någonting hette det. Och nej, det fanns ingen inställning för automatisk logout.
Citera
2007-04-15, 20:32
Medlem
927s avatar
det kan va så att din uppkoppling är kapad, förut satt du klickat på vissa filer som du hämtat. nu är väl inte chansen så stor att just det är ditt problem om du misstänker det så posta en HJT logg.
spara denna fil på skrivbordet.
dubbelklicka på filen >installera >när HJT öppnas klicka på "do a system scan and save logfile" >posta den loggen
http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in