2007-04-14, 20:46
Medlem
stora_ostens avatar
Jag har länge velat haft en kamera, har tänkt fota lite bilder på folk runtomkring familj vänner osv. Men har också blivigt rätt sugen på å fota lite schyssta miljöer osv.

Är inte så inne på det här med digitalkameror osv men jag har spanat lite på denna: http://www.web-wings.net/catalog/pro...products_id=35

Kan den vara nått att ha för en nybörjare tror ni? priset på sidan jag länkade till är ju 1900 men har sett att dom går betydligt lägre på diverse internetauktioner, och är rätt sugen på att lägga ett bud på tex 400 och se vart det leder.

Vad tros om detta kanske rentav nån har några bättre tipps. Kanske ska tillägga att jag är student och inte så väldigt rik för tillfället.

Mvh
Citera
2007-04-15, 04:34
Medlem
Jag propagerar alltid för begagnatköp själv, speciellt om man inte är hundra på vad man håller på med och t.ex. skall jobba professionellt med grejorna, då kan man lika gärna köpa nytt.
Den där kameran tror jag har några år på nacken om jag inte minns fel, och då kan du nog hitta ett begagnat ex ganska billigt. Den är ful som ett as och jag gillar egentligen inte sådana där kameror som ligger emellan systemkameror och kompaktkameror... men det är bra att den har blixtsko i alla fall.
Citera
2007-04-15, 07:46
Medlem
"...speciellt om man inte är hundra på vad man håller på med och INTE t.ex. skall jobba professionellt ...."
Citera
2007-04-15, 16:50
Medlem
stora_ostens avatar
Vad är skäligt att ge för den då? är 700 för mycket?
Har numer börjat luta åt nån annan mindre kamera som man kan ha med sej i jackfickan och sådär. Tipps motages tacksammt!!!

mvh
Citera
2007-04-15, 17:30
Medlem
Leta upp nån schysst systemkamera som inte går på allt för mycket, du sa att du ville fotta lite miljöer och sånt, och det är väl ett helvete med digtalkameror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in