2007-04-14, 12:57
Medlem
shitmeisters avatar
Polaren köpte en grym speldator med det senaste av allt. Personen som sålde den sa att han haft lite problem med ramminnen, bluescreen osv, men han hade fixat det på något sätt. Nu är det så att min polare har formaterat om sin dator och samma problem som han beskrev duker nu upp hos honom. Datorn är en AMD Athlon(tm) 64 Processor, 3500+ 2.2GHz, 2GB RAM (2 X 1024MB 400MHz). Moderkortet har klarat och ska klara av dessa minnen men nu dyker dessa ständiga bluescreens upp och jag undrar om det är en mjukvara eller hårdvara förra ägaren har trixat med. Polaren har tyvärr ingen kontaktinfo på den förra ägaren. Någon som vet vad det skulle kunna vara? All sorts hjälp uppskattas!
MVH
Citera
2007-04-14, 13:23
Medlem
Nate Blacks avatar
Gå in på http://www.memtest86.com/ och tanka gratis versionen, lägg ner på en bootbar skiva/floppy och boota från den, kör testet en timme eller mindre, beroende på om din vän får errors redan från början, klarar det en timme galant utan några errors så beror det på operativsystemet. Om han får errors så får han testa att sänka latenserna, funkar det icke så är minnen/a paj.
Citera
2007-04-14, 13:34
Medlem
När han får bluescreen så finns det ett nummer. Skriv ner det nummret och skriv det i denna tråd så ska jag se om jag kan hjälpa han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in