• 1
  • 2
2007-04-13, 20:21
Medlem
krijgenics avatar
Beställde min den 3:e. Beräknat avsändningsdatum var då den 13:e. Nu är den 13:e snart slut, och nu har det uppdaterats till den 25:e April, och beräknad leverans 7:e Maj.

Har någon annan varit med om något liknande? Borde jag ringa dem?
Citera
2007-04-13, 20:23
Medlem
en kopp kaffes avatar
Inte ovanligt att de skjuter fram leveransen. Vet inte om det ger så mycket att ringa, den kommer nog inte snabbare till dig för det.
Citera
2007-04-13, 20:28
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Inte ovanligt att de skjuter fram leveransen.

Det lustiga var, jag pratade med dem på telefon i måndags, och då verkade de väldigt angelägna att få iväg den så snabbt som möjligt.

Men då vet jag det i alla fall.

Tack.
Citera
2007-04-13, 20:51
Moderator
^Eazs avatar
Nu vill jag inte säga något som ev inte alls stämmer.

Men vid tillfällen om att nya produkter kommer ut (som ex när vi uppgraderade MacBook Pro) så höll Apple på beställingar för att slippa byta ut dem + att lagren var slut.

Dock vet jag inget om det kommer någon minor upgraded version eller något.

Ring till AfterSales och fråga vad som står på.
Citera
2007-04-14, 14:54
Medlem
ThanksForNothins avatar
Dom höll inte leveranspolicyn för min beställning, under all väntetid ringde jag dom sammanlagt säkert 10ggr pga krångel, men fick tillslut 700spänn i kompensation för mödan. Tack sa jag!(?)
Citera
2007-04-14, 16:58
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Apple har en lite underlig rutin för leveranser till privatpersoner. Det kommer en kille och kör ut grejerna mitt på dagen när man inte är hemma. Funkar väl jättebra för företag naturligtvis men riktigt jobbigt att försöka vara hemma när killen kommer med burken. En kompis fick vänta flera dagar extra bara för att hon inte var hemma när leveranskillen kom.
Citera
2007-04-14, 18:13
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Beställde min den 3:e. Beräknat avsändningsdatum var då den 13:e. Nu är den 13:e snart slut, och nu har det uppdaterats till den 25:e April, och beräknad leverans 7:e Maj.

Har någon annan varit med om något liknande? Borde jag ringa dem?
Jag fick vänta i 2 veckor på min Macbook har jag för mig. Blev skitsur :P

Tycker att deras service är "sådär" om jag ska vara ärlig, när det gäller att leverera.
Citera
2007-04-14, 18:48
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Apple har en lite underlig rutin för leveranser till privatpersoner. Det kommer en kille och kör ut grejerna mitt på dagen när man inte är hemma. Funkar väl jättebra för företag naturligtvis men riktigt jobbigt att försöka vara hemma när killen kommer med burken. En kompis fick vänta flera dagar extra bara för att hon inte var hemma när leveranskillen kom.
Och det är inte säkert att de kommer alls om de ser att det är en privat-person som beställt. Var hemma sjuk en hel vecka när jag skulle få en leverans och de "var där" tre gånger, dvs inte alls. Apples budfirma har gett mig en massa huvudvärk och är orsak nog att undvika Applestore som pesten. När jag ringde och klagade frågade jag om jag var den ende som hade problem med budfirman fick jag snabbt ett ärligt "Nej.", men de verkar inte ha några planer på att byta.
Sedan är Apple kända för att ha allmänna problem att leverera så fort en produkt är populär. Så slutsatsen är att det är bäst att gå på någon återförsäljare som har varan i lager.
Citera
2007-04-14, 22:18
Medlem
krijgenics avatar
Står att de har skickat den nu! Måste ha blivit något temporärt fel på sidan bara.

Känner mig som en liten unge på julafton.

Ringer de inte innan de kör ut?
Citera
2007-04-14, 22:31
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
...
Ringer de inte innan de kör ut?
Nej. Chaufförerna har inte ens telefon. Märkligt, men sant.

Om man beställer från Apple ska man antingen ange adress till arbetsplatsen eller arbeta natt, så man är hemma om dagarna.

Bra produkter, undermålig leverans.
Citera
2007-04-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Bra produkter, undermålig leverans.
Apples produkter, TNT/UPS/DHL leveranser. Glöm inte att det inte är Apple som levererar produkterna, så man bör hålla isär klagomålen lite.
Citera
2007-04-15, 13:46
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Apples produkter, TNT/UPS/DHL leveranser. Glöm inte att det inte är Apple som levererar produkterna, så man bör hålla isär klagomålen lite.
Det är ju för fan Apple som anlitar TNT/UPS/DHL, så det är väl klart att man skyller på dem i så fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in