Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Jag kommer vara där ja men tävlar inte i år. Får säkert smaka på någon av de tävlande men jag menade bryggderna. Tror du skulle bli positivt överaskad över resultaten där.
Ölsattser har förstört och byggt upp fördommar något fruktansvärt tyverr =( säger man hembryggt så tänker alla Robert gustavson, limpor, sockar och ölglas formade som en stövel vilket inte kan vara längre ifrån sanningen.
Mer smak är ett genomgående tema, skulle man dra paralell till mat kan man säga att bolagets öl (även importerade ales etc) är som blå bands bearnaise sås - Rätt så god och funkar att äta.
En egen bryggd öl från hel malt är som bearnaise sås du får på din favorit restaurang.
Jag har rest rätt mycket i civiliserade ölländer och då besökt mikrobryggerier, vilket är det närmaste hembryggt jag kommit. Visst är det skillnad från fabriksgjort, men fabriksgjort är avsevärt bättre än vad jag skulle kunna åstadkomma. När det gäller din bildav hembryggt öl så stämmer den tyvärr i mitt fall. Redig fulöl

Det var inte jag som var den skyldige till missfostret, men det är min enda erfarenhet av det. Blä. Men ack så full man blev.
När är det? Eller har du redan sagt det?