Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-13, 18:09
Medlem
Balkongståarns avatar
Deras Steam Beer är underbart god, ett höklassigt öl, inte för att vara amerikanskt, utan över huvud taget. Igår köpte jag några Liberty Ale eftersom den fått bra betyg och jag är fötjust i ale. Ojojoj, det är gott! Det är väldigt gott. Namnet är skitlarvigt, men strunt i det. Vill du ha en riktigt god ale, köp denna. Amerikanerna kan göra öl, synd bara att vi så länge envisats med att nästan bara köpa in blaskig fulöl. (Jag vet att det finns många andra amerikanska öl på systemet och de är minsann....blablabla...)
Citera
2007-04-13, 18:14
Medlem
FNGs avatar
Har Galatea börjat med alterativ marknadsföring?
Citera
2007-04-13, 19:11
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Börja brygga själv så får du all världens olika sorters öl när du vill med perfekt resultat. 17kr för 25cl öl är lite mustigt när desamma kostar 1-3kr/L bara man lägger ner jobbet själv.
Just steam beer är riktigt lätt att göra kopia utav.
Citera
2007-04-13, 19:19
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Börja brygga själv så får du all världens olika sorters öl när du vill med perfekt resultat. 17kr för 25cl öl är lite mustigt när desamma kostar 1-3kr/L bara man lägger ner jobbet själv.
Just steam beer är riktigt lätt att göra kopia utav.

Jag tror inte det. Hemgjort öl blir sällan bra, det blir sällan ens drickbart så länge man inte är full. Jag kan inte ens göra en vinsats bra. Jag betalar så gärna.
Citera
2007-04-13, 19:31
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Asså nu menar jag inte ölsattser utan malt, riktig jäst och riktig humle. Cobras eller coopers ölsattser blir skit och odrickbart men riktigt bryggd öl blir klassen bättre än bryggeriernas.

Bor du föresten i får kära huvudstad så ta och besök Brygg-SM den 21:a så får du såklart smaka på alla smaskiga bidrag / tävlande och lite andra, har för mig det kostar 75:- eller nåt sånt, mer info på http://www.shbf.se
Citera
2007-04-13, 20:02
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Asså nu menar jag inte ölsattser utan malt, riktig jäst och riktig humle. Cobras eller coopers ölsattser blir skit och odrickbart men riktigt bryggd öl blir klassen bättre än bryggeriernas.

Oj, hahahahaha...jag törs inte ens tänka på vad skulle lycaks åstadkomma. Kommer du och smakar?

Citat:
Bor du föresten i får kära huvudstad så ta och besök Brygg-SM den 21:a så får du såklart smaka på alla smaskiga bidrag / tävlande och lite andra, har för mig det kostar 75:- eller nåt sånt, mer info på http://www.shbf.se

Klart intressant. Får man smaka på de tävlande? Bizarrt.
Citera
2007-04-13, 20:40
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Jag kommer vara där ja men tävlar inte i år. Får säkert smaka på någon av de tävlande men jag menade bryggderna. Tror du skulle bli positivt överaskad över resultaten där.
Ölsattser har förstört och byggt upp fördommar något fruktansvärt tyverr =( säger man hembryggt så tänker alla Robert gustavson, limpor, sockar och ölglas formade som en stövel vilket inte kan vara längre ifrån sanningen.

Mer smak är ett genomgående tema, skulle man dra paralell till mat kan man säga att bolagets öl (även importerade ales etc) är som blå bands bearnaise sås - Rätt så god och funkar att äta.
En egen bryggd öl från hel malt är som bearnaise sås du får på din favorit restaurang.
Citera
2007-04-13, 21:00
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Jag kommer vara där ja men tävlar inte i år. Får säkert smaka på någon av de tävlande men jag menade bryggderna. Tror du skulle bli positivt överaskad över resultaten där.
Ölsattser har förstört och byggt upp fördommar något fruktansvärt tyverr =( säger man hembryggt så tänker alla Robert gustavson, limpor, sockar och ölglas formade som en stövel vilket inte kan vara längre ifrån sanningen.

Mer smak är ett genomgående tema, skulle man dra paralell till mat kan man säga att bolagets öl (även importerade ales etc) är som blå bands bearnaise sås - Rätt så god och funkar att äta.
En egen bryggd öl från hel malt är som bearnaise sås du får på din favorit restaurang.

Jag har rest rätt mycket i civiliserade ölländer och då besökt mikrobryggerier, vilket är det närmaste hembryggt jag kommit. Visst är det skillnad från fabriksgjort, men fabriksgjort är avsevärt bättre än vad jag skulle kunna åstadkomma. När det gäller din bildav hembryggt öl så stämmer den tyvärr i mitt fall. Redig fulöl Det var inte jag som var den skyldige till missfostret, men det är min enda erfarenhet av det. Blä. Men ack så full man blev.
När är det? Eller har du redan sagt det?
Citera
2007-04-13, 21:27
Medlem
Azraels avatar
Jag tycker att LA är helt ok men inget att hoppa högt över. Dessutom är det ju inte direkt någon nyhet.
Citera
2007-04-14, 00:06
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Nu den 21/4 i Liljeholmshallen i Stockholm men hade ruggigt fel om inträdet var ett tag sedan sist nu.

http://www.shbf.se/Evenemang/sm07.php
Citera
2007-04-14, 00:07
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Nu den 21/4 i Liljeholmshallen i Stockholm men hade ruggigt fel om inträdet var ett tag sedan sist nu.

http://www.shbf.se/Evenemang/sm07.php
Citera
2007-04-14, 10:43
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag tycker att LA är helt ok men inget att hoppa högt över. Dessutom är det ju inte direkt någon nyhet.

Smaken är som tur är olika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in