2016-07-16, 18:57
Medlem
När får man ett erbjudande? Då menar jag om man får efter sista svarsdatum eller innan? Det borde väl vara efter sista svarsdatum?
Citera
2016-07-18, 20:35
Medlem
När kommer det nya bostäder på SGS? Finns endast fem lediga lägenheter i centrum just nu.
Citera
2016-08-03, 22:32
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malgom
Men hej framtida granne, hämtade själv ut nycklar till lägenhet på rännan för nån månad sen! Har inte bemödat mig att flytta in än , så har inget att säga mer än att iaf den jag fick var väldigt fräsch. Hade tackat ja om jag var du, som du säger lär trycket öka rätt mycket efter tisdag

Haha sweet!

Jag tackade ja, var inte så mycket att fundera på där när jag tänkte till lite. Så ska flytta in nu i veckan tänkte jag
Citera
2016-08-04, 12:19
Medlem
Adelaides avatar
Behöver hjälp.

Har stått i bostadskön hos SGS sedan december typ. Inte mycket att hurra över kanske, men jag är antagen till Göteborgs universitet och skulle behöva ett boende. har intresseanmält mig till 5 bostäder, men vad händer om jag inte får tag på bostad i tid? Vem ska man vända sig till då? Måste ju ha boendet innan september...

Edit: såg att jag har en köplats på 11-25. Kan det räcka?
Senast redigerad av Adelaide 2016-08-04 kl. 12:31.
Citera
2016-08-04, 17:01
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Behöver hjälp.

Har stått i bostadskön hos SGS sedan december typ. Inte mycket att hurra över kanske, men jag är antagen till Göteborgs universitet och skulle behöva ett boende. har intresseanmält mig till 5 bostäder, men vad händer om jag inte får tag på bostad i tid? Vem ska man vända sig till då? Måste ju ha boendet innan september...

Edit: såg att jag har en köplats på 11-25. Kan det räcka?

bump. behöver får svar
Citera
2016-08-04, 18:57
Medlem
Citat:
bump. behöver får svar

Nej köplats 11-25 räcker inte. Du behöver vara på plats 2-5 för att ha chans.

Hinner du inte få eget boende får du väl svara på blocketannonser av folk som hyr ut sina lägenheter i andra hand eller hyr ut ett rum i sin bostad.
Citera
2016-08-04, 19:07
Medlem
Citat:
bump. behöver får svar

Sen kan du ju kolla in om detta är något du är behörig för också.

https://www.sgsstudentbostader.se/sv...r-nyantagna#i0
Citera
2016-08-04, 19:28
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberWalker
Nej köplats 11-25 räcker inte. Du behöver vara på plats 2-5 för att ha chans.

Hinner du inte få eget boende får du väl svara på blocketannonser av folk som hyr ut sina lägenheter i andra hand eller hyr ut ett rum i sin bostad.

Finns det verkligen INGEN chans alls att komma in med köplats 11-25? Nån i historien måste väl ha kommit in med den platsen? Har bläddrat runt lite på andrahandsmarknaden, men hittar få som uppfyller mina krav.

Vart ska man vända sig om man inte får tag i boende?

Edit: lyckades hitta ett annat boende nu som jag skickade ansökan till.

Din köplats vid intresse 2-5

Borde va lugnt nu i så fall? eller vad tror du?
Senast redigerad av Adelaide 2016-08-04 kl. 19:51.
Citera
2016-08-04, 21:05
Medlem
Citat:
Finns det verkligen INGEN chans alls att komma in med köplats 11-25? Nån i historien måste väl ha kommit in med den platsen? Har bläddrat runt lite på andrahandsmarknaden, men hittar få som uppfyller mina krav.

Vart ska man vända sig om man inte får tag i boende?

Edit: lyckades hitta ett annat boende nu som jag skickade ansökan till.

Din köplats vid intresse 2-5

Borde va lugnt nu i så fall? eller vad tror du?

Nej det finns det inte. Erbjudande skickas ut till de som ligger på 2-5 när sista datum för intresseanmälan passerat och den som har lägst nummer av de som tackar ja får den.

Ja, om det håller sig på 2-5 tills dess att sista anmälningsdag har passerat (det kan ändras när fler anmäler sig) så har du chans.

Alltså, det är ditt eget ansvar att fixa boende. I värsta fall får du väl hitta ett vandrarhem eller nåt...
Citera
2016-08-05, 18:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberWalker
Nej det finns det inte. Erbjudande skickas ut till de som ligger på 2-5 när sista datum för intresseanmälan passerat och den som har lägst nummer av de som tackar ja får den.

Ja, om det håller sig på 2-5 tills dess att sista anmälningsdag har passerat (det kan ändras när fler anmäler sig) så har du chans.

Alltså, det är ditt eget ansvar att fixa boende. I värsta fall får du väl hitta ett vandrarhem eller nåt...

Hur hårt brukar trycket vara? Har just nu 4 stycken på 2-5 och 1 på 6-10, och sista ansökningsdagen på de flesta är 9:e augusti.
Citera
2016-08-06, 11:24
Medlem
Citat:
Hur hårt brukar trycket vara? Har just nu 4 stycken på 2-5 och 1 på 6-10, och sista ansökningsdagen på de flesta är 9:e augusti.

Eftersom sista ansökningsdagen är 9:e augusti så är det inte konstigt att du har 4 stycken på 2-5. När du väl närmar ansökningsdagen så kommer det nog ändras. Hur många månader har du stått i kö?
Citera
2016-08-06, 15:41
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qubeat
Eftersom sista ansökningsdagen är 9:e augusti så är det inte konstigt att du har 4 stycken på 2-5. När du väl närmar ansökningsdagen så kommer det nog ändras. Hur många månader har du stått i kö?

Okej, lät ju fan inge bra.

Har stått i drygt 8 månader bara, så självklart blir det svårare för mig.

Har dock börjat kolla blocket och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in