Citat:
Ursprungligen postat av
Kuvion
Inser att jag var lite otydlig. Jag pratar om SGS här. Jag fick uppfattningen att vissa lägenheter har kokvrå även om de står listade som "enkelrum". Men det kanske var fel?
En något orelaterad fråga: Vad kan man förvänta sig att el/el och varmvatten kostar om man hyr en lägenhet (1 rum och kök/kokvrå) där det inte ingår? Vad betalar ni?
Okej, då är jag med. Verkar lite luddigt det där, men i regel har inte enkelrum kokvrå/kokskåp. Dock kan man läsa på SGS:s sida denna formulering:
Citat:
Om du flyttar in i ett enkelrum/enkelrum o kokskåp med 10-månadershyra får du vänta i 3 månader innan du kan söka bostad på nytt men du får behålla dina ködagar efter avstängningsperiodens slut...
Vilket antyder att det finns enkelrum med kokskåp...
Annars brukar de rum som har kokvrå kallas för "rum med kokskåp", eller som på CSB "rum och trinettkök". Har svårt att se varför de skulle utelämna kokvrå/kokskåp/trinettkök i beskrivningen, då det ändå är rätt väsentligt.
Till din andra fråga kan jag inte bidra, då el,värme och vatten ingår i min hyra. Men testa att googla "budget flashback student" eller dylikt så får du upp trådar där folk listar sina kostnader.