2007-04-12, 21:55
Bristen på bostäder är i storstäderna ganska stor och jag tror på detta med kortsiktiga bostäder för studerande eller tillfälligt jobbande på en viss ort är en ideé som kan gynna flera!
inriktningen var till bland annat dessa kategorier, men planen så långt är inte kommen än...
-Då till affärsideén
Funderar på att köpa mig lite mark, har varit och kollat på några ställen där det står fallfärdiga ruiner på idag som ingen verkar driva...
Eller om det finns annan mark som går att köpa loss!
Tanken var sedan att utöka detta till mindre bostäder för kortsiktigt bruk, så som till studenter mfl som inte behöver så hög standard!
-min standard är tänkt, en sovplats,toalett/dusch, heltäckningsmattor eller liknande, möjlighet till internet och telefon... alltså inget märkvärdigt!
Lätta och bra sätt är att sammanfoga moduler som man bygger ihop och öppnar upp helt hur man nu vill ha det. Dem byggs självklart på varandra tills gränsen för bygglovet går (finns ju även normer för sånt)
*moduler är små utrymmen för bostäder/övernattning mfl
*kopplar på kommunalt avlopp/vatten
*El
*sophämtning
*tvättstuga
*Revisor
*Kan ju hålla på hur långt som helst!
*m.m.
"tanken är ju allefall god"
Nu då till ideén!?
vad säger ni, är detta möjligt?
Vilka kontaktar man?
Några krav man måste genomgå?
finns det information om detta att beställa?
Går det genom ett vanligt lån eller "starta eget bidrag/lån"?
Allt av intresse...
//MVH...
inriktningen var till bland annat dessa kategorier, men planen så långt är inte kommen än...
-Då till affärsideén
Funderar på att köpa mig lite mark, har varit och kollat på några ställen där det står fallfärdiga ruiner på idag som ingen verkar driva...
Eller om det finns annan mark som går att köpa loss!
Tanken var sedan att utöka detta till mindre bostäder för kortsiktigt bruk, så som till studenter mfl som inte behöver så hög standard!
-min standard är tänkt, en sovplats,toalett/dusch, heltäckningsmattor eller liknande, möjlighet till internet och telefon... alltså inget märkvärdigt!
Lätta och bra sätt är att sammanfoga moduler som man bygger ihop och öppnar upp helt hur man nu vill ha det. Dem byggs självklart på varandra tills gränsen för bygglovet går (finns ju även normer för sånt)
*moduler är små utrymmen för bostäder/övernattning mfl
*kopplar på kommunalt avlopp/vatten
*El
*sophämtning
*tvättstuga
*Revisor
*Kan ju hålla på hur långt som helst!
*m.m.
"tanken är ju allefall god"
Nu då till ideén!?
vad säger ni, är detta möjligt?
Vilka kontaktar man?
Några krav man måste genomgå?
finns det information om detta att beställa?
Går det genom ett vanligt lån eller "starta eget bidrag/lån"?
Allt av intresse...
//MVH...