2007-04-12, 18:20
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om Du är upptagen, varför svarar Du då? Låt telefonsvararen ta hand om samtalet istället för att svara och tydligt visa upp Din irritation.

// Roger P.

Finns folk som inte har telesvarare. Som jag, och då kan det ringa i all oändlighet! För folk fattar inte riktigt att det inte är någon hemma efter 20 signaler.
Citera
2007-04-12, 18:20
Medlem
Citat:
Om Du är upptagen, varför svarar Du då? Låt telefonsvararen ta hand om samtalet istället för att svara och tydligt visa upp Din irritation.

// Roger P.

För att personen ibland väljer att ringa igen, igen och igen. Istället kan man svara, säga att man är upptagen och ringa upp efter man är klar så slipper man signalen som ringer i ett.
Citera
2007-04-12, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Finns folk som inte har telesvarare. Som jag, och då kan det ringa i all oändlighet! För folk fattar inte riktigt att det inte är någon hemma efter 20 signaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
För att personen ibland väljer att ringa igen, igen och igen. Istället kan man svara, säga att man är upptagen och ringa upp efter man är klar så slipper man signalen som ringer i ett.
Som sagt, lägg av luren och stäng mobilen. Då kan himlen ramla ner utan att någon når Er.

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 18:25
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Varför svarar vissa personer " - Hej, det är Anna mitt i maten..." när man ringer någon vid sexdraget om kvällarna?

Har aldrig hört någon svara på detta sättet, visste inte ens att detta uttryck fanns. Men om man nu är upptagen med att äta så kan man ju säga detta på ett lite trevligare sätt.
Citera
2007-04-12, 18:30
Medlem
Citat:
Som sagt, lägg av luren och stäng mobilen. Då kan himlen ramla ner utan att någon når Er.

// Roger P.

I mitt fall så finns det en risk att mobilen eller eventuellt hemmatelefonen aldrig går igång igen för resten av kvällen.
Citera
2007-04-12, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
I mitt fall så finns det en risk att mobilen eller eventuellt hemmatelefonen aldrig går igång igen för resten av kvällen.
Är det så farlig då? Du ville ju inte bli störd...

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 18:35
Medlem
Citat:
Är det så farlig då? Du ville ju inte bli störd...

// Roger P.

Störd under middagen, ja. Annars om det inte är något annat som gör mig upptagen så är det helt okej.
Citera
2007-04-12, 18:37
Moderator
impieteers avatar
Det låter mest som ett sätt att försöka få personen att få dåligt samvete. Rimligen hör du det mest av personer som antingen inte känner dig eller saknar nummerpresentatör eftersom jag antar att de flesta andra inte skulle försöka med slika utsiktslösa tricks mot herr Persson.

Din nya avatar ger f ö ett grinigare intryck, du borde gå tillbaka till Darnell.
Citera
2007-04-12, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Din nya avatar ger f ö ett grinigare intryck, du borde gå tillbaka till Darnell.
Grinig is good...

// Roger P.
Citera
2007-04-12, 18:42
Medlem
prettygirls avatar
Ren ohyfs att svara i telefon på det sättet tycker jag.
Har aldrig gjort det själv och inte heller varit med om att någon annan gjort det.
Skulle en sådan situation uppstå skulle jag tala om för vederbörande att skicka ut
ett matschema över vilka tider han/hon äter så man kan respektera det... not.
Citera
2007-04-12, 18:44
Bannlyst
Jag har aldrig hört någon svara så, men om Roger Persson stör sig på det ska jag börja svara så själv.
Citera
2007-04-12, 18:46
Medlem
Enligt mig är det helt okej att notera att man äter eller är upptagen och att man ringer efter man är klar med det man är upptagen med. Men det kanske är fel att formulera sig på det sättet som Persson kom fram med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in