Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför svarar vissa personer " - Hej, det är Anna mitt i maten..." när man ringer någon vid sexdraget om kvällarna? Det verkar som om tanken är att förmedla till uppringaren att denne stört familjen när familjen intager sin kvällsvard och att den som svarar visar sin irritation genom att poängtera att man ringer när dom äter. Hur fan ska jag veta när dom äter? Varför inte ge tusan i att svara när maten står på bordet, alternativt lägga av luren när telefonsamtal inte passar, alternativt inte vara så förbannat känsliga för skitsaker? Sånt här stör mig...
Har Ni varit med om det tidigare? Slänger Ni rent av ur Er liknande saker själva när folk ringer? Om så, varför?
// Roger P.
Svarar någon på det sättet så tyder det förmodligen på en önskan att snabbt avsluta samtalet för att ta upp detta vid ett senare tillfälle. Personligen så skulle jag förmodligen avstå från att svara, men i de tillfällen då folk svarar på just det sättet så ser jag det enbart som positivt att dessa avbrutit sin måltid i endamålet att se till vad samtalet rör sig om. Tråkigt att du har svårt att anpassa dig till enkla sociala strukturer som dessa men det är nog något du helt enkelt får stå ut vid såvida du inte undviker att göra samtal vid tidpunkter mellan 18-21.