• 6
  • 7
2007-08-20, 16:00
Medlem
Aldrig hört det men har en polare som alltid ska ursäkta att han kanske stör vilket jag irriterar mig på. Jag vägrar svara i telefon om jag är upptagen så jag blir aldrig störd om jag svarar (och detta vet mina vänner), kollar jag på film svarar jag inte, äter jag svarar jag inte osv.

Vissa (mina föräldrar inkluderade) verkar tycka att det är otroligt viktigt att i alla lägen svara i telefonen. Är det något viktigt ringer de igen eller om det är någon vettig person jag vill tala med så ringer jag upp.
Citera
2007-08-20, 17:15
Medlem
Jrgens avatar
Ni som inte svarar, hur står ni ut med en högljudd ringning i bakgrunden som aldrig verkar upphöra?
Citera
2008-04-08, 11:34
Medlem
Shiloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om Du är upptagen, varför svarar Du då? Låt telefonsvararen ta hand om samtalet istället för att svara och tydligt visa upp Din irritation.

// Roger P.

Man får ju ett ypperligt tillfälle att ventilera på människan som stör

Varför ska man avböja ett sådant tillfälle?
Citera
2008-04-12, 02:27
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Ni som inte svarar, hur står ni ut med en högljudd ringning i bakgrunden som aldrig verkar upphöra?

Om det är ett nummer jag inte känner igen, eller ett känt nummer med någon jag inte vill prata med brukar jag bara lyfta luren från klykan och lägga tillbaka den igen. Då slutar det ringa.
Citera
2008-04-12, 03:07
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför svarar vissa personer " - Hej, det är Anna mitt i maten..." när man ringer någon vid sexdraget om kvällarna? Det verkar som om tanken är att förmedla till uppringaren att denne stört familjen när familjen intager sin kvällsvard och att den som svarar visar sin irritation genom att poängtera att man ringer när dom äter. Hur fan ska jag veta när dom äter? Varför inte ge tusan i att svara när maten står på bordet, alternativt lägga av luren när telefonsamtal inte passar, alternativt inte vara så förbannat känsliga för skitsaker? Sånt här stör mig...

Har Ni varit med om det tidigare? Slänger Ni rent av ur Er liknande saker själva när folk ringer? Om så, varför?

// Roger P.
Svarar någon på det sättet så tyder det förmodligen på en önskan att snabbt avsluta samtalet för att ta upp detta vid ett senare tillfälle. Personligen så skulle jag förmodligen avstå från att svara, men i de tillfällen då folk svarar på just det sättet så ser jag det enbart som positivt att dessa avbrutit sin måltid i endamålet att se till vad samtalet rör sig om. Tråkigt att du har svårt att anpassa dig till enkla sociala strukturer som dessa men det är nog något du helt enkelt får stå ut vid såvida du inte undviker att göra samtal vid tidpunkter mellan 18-21.
Citera
2008-04-12, 04:32
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Svarar någon på det sättet så tyder det förmodligen på en önskan att snabbt avsluta samtalet för att ta upp detta vid ett senare tillfälle. Personligen så skulle jag förmodligen avstå från att svara, men i de tillfällen då folk svarar på just det sättet så ser jag det enbart som positivt att dessa avbrutit sin måltid i endamålet att se till vad samtalet rör sig om. Tråkigt att du har svårt att anpassa dig till enkla sociala strukturer som dessa men det är nog något du helt enkelt får stå ut vid såvida du inte undviker att göra samtal vid tidpunkter mellan 18-21.

Jag kunde inte uttryckt det bättre själv... Du har helt rätt...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in