• 1
  • 2
2007-04-12, 13:52
Medlem
S-weeds avatar
Kom att tänka på en händelse i dalarna, måste varit tidigt 1990 tal då ett gäng unga raggare blev beskjutna i ett vannsinnes dåd, har för mej att minst en omkom - flera skadades. Kring Falun-Rättvik-Mora
Vet/minns någon: länkar - info - gärningsman - offer mm?
Citera
2007-04-12, 16:16
Medlem
heisers avatar
Händelsen ägde rum i Mora. En omkom. Flera skadade. Varav en idag sitter i rullstol. Minns inte allt för väl vad som hände dock...
Citera
2007-07-23, 13:25
Medlem
_.Neurosiss avatar
Jag har för mig att gänget som blev nerskjutna åkte runt i Mora i en skåpbil, attackerade och misshandlade randomfolk.
Slutade med att gänget slog ner fel kille som bad dem komma tillbaka om någon timma så skulle han skjuta ner dem.
Gänget tog väl honom inte på allvar, kom dit och mötte killen som hade med sig ett automatvapen.

Detta är iofs bara vad jag HÖRT..
Citera
2007-07-23, 14:55
Medlem
tattoosandbeers avatar
Nja det hela var så att det var folk ifrån dalarna som åkte runt och festade, blev lite tjafs med folk, så kom det en kille som fick smörj och blev galen, falu killarna stannade kvar, den killen dom hade gett spö kom tillbaka med pistol och började skjuta hej vilt.

Killen som sköt är idag fri och ute
Citera
2007-07-23, 15:05
Medlem
toaborstes avatar
urklipp från http://www.flashback.org/showthread.php?t=89615
Citat:
Om jag minns rätt var killen i psykisk obalans och hade kärleksproblem. Han var ute i Mora på kvällen och stötte på två bilar med rättvikare som hade åkt dit för att slåss. Efter viss dispyt gick killen, men sa att han skulle komma tillbaka. Rättvikarna trodde att han skulle hämta sina polare så att det skulle bli slagsmål och väntade. Istället gick killen hem och hämtade ett vapen och gick tillbaka och började skjuta ner rättvikarna. En dog, en hamnade i rullstol, någon fick inre organ sabbade etc. Tragiskt som fan, men de som drabbades var ju inte några änglar precis - på vägen till Mora hade de stannat vid Moraklockan och spöat folk. Hur som helst, familjen till killen som dog kunde tydligen inte skaka fram något vettigt foto på honom, så Expressen och Aftonbladet publicerade värsta festarbilden där han satt askalas med nån fånig jävla mössa på skallen... tragiskt var ordet.
kan lägga till att det gick rykten om att folk åkte till rättvik med texten mora-rättvik=6-0 på bilarna!
Citera
2007-07-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toaborste
urklipp från http://www.flashback.org/showthread.php?t=89615

kan lägga till att det gick rykten om att folk åkte till rättvik med texten mora-rättvik=6-0 på bilarna!
så här var det..... en kille vid nam s..e hoppade ur en bil för at spela allan men det var som så att kille han speade mot gick på testo och var lite intresserad av vapen så han sprang hem och hmtade pistol och rensade.... s..e dog l...e har stomi påse och ja folk skrek 6-0 hela tiden. texten stog även på vita tavlan på st mikaelgymnasiet
Citera
2007-07-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettyrocco
så här var det..... en kille vid nam s..e hoppade ur en bil för at spela allan men det var som så att kille han speade mot gick på testo och var lite intresserad av vapen så han sprang hem och hmtade pistol och rensade.... s..e dog l...e har stomi påse och ja folk skrek 6-0 hela tiden. texten stog även på vita tavlan på st mikaelgymnasiet

alla killarna som var med i skottdramt var från Rättvik och en av dom drev en bilstereoaffär sist jag var i dalarna... skytten kom från mora
Citera
2007-07-24, 02:01
Medlem
heisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _.Neurosis
Jag har för mig att gänget som blev nerskjutna åkte runt i Mora i en skåpbil, attackerade och misshandlade randomfolk.
Slutade med att gänget slog ner fel kille som bad dem komma tillbaka om någon timma så skulle han skjuta ner dem.
Gänget tog väl honom inte på allvar, kom dit och mötte killen som hade med sig ett automatvapen.

Detta är iofs bara vad jag HÖRT..

Det var som sagt tidigare Rättviks folk och det var en pistol som användes.
Citera
2007-07-24, 07:19
Medlem
tattoosandbeers avatar
Fanns tom det tröjor med "6-0!!!" på
Citera
2007-07-24, 09:39
Medlem
Har för mig att han som sköt...

var f.d FN-soldat.
Citera
2007-07-24, 14:28
Medlem
AT4s avatar
Kommer ihåg detta löst. Vart det uppgörelser efteråt?
Citera
2007-07-24, 15:18
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Kommer ihåg detta löst. Vart det uppgörelser efteråt?

Det var väl inga "tunga" saker som skedde vad jag kan minnas, det var lite spänt mellan Mora och Rättvik i något år
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in