Jag kom ihåg att man kunde uppdatera bios på vissa Packard Bell för att den skulle klara nyare grejer (och starta från XP skivan utan diskett tramset).
Men Packard Bell verkar har gjort om sin hemsida för det verkar nästan omöjligt att hitta rätt dator om man inte har det exakta namnet på datorn vilket inte alltid står. Deras datorns nummer grej som man skriver på support sidan för att hitta rätt brukar numera inte fungera heller för gamla datorer.
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
Har skruvat några Packard Bell 450Mhz, var Hem-PC burkar och säkert likadana som den du har. Du bör ha AGP-grafikplats, de kom med 4MB ATI RageII AGP kort.
Bara öppna och titta annars. Nyare grafikkort kan strula i äldre AGP-platser så ett PCI-kort kan vara en bra idé - prestandamässigt spelar det nog ingen roll...
Håller med Tigrovi. Det är antagligen AGP och varnar verkligen för att nya AGP kort troligen strular med en sån gammal dator. Speciellt de gånger jag själv provat med nyare AGP kort (i PII).
Edit:
Eventuellt kan man prova olika bildskärms inställningar och upplösningar. Kolla kabeln etc.
Det var länge sedan jag höll på med TV-ut. Inte var det kull när det funkade dagen före men att bilden var borta dagen efter men ljudet kvar bara för att man stänkt av TVn eller var det datorn så att den tappade bilden.
Jag tror det stod i manualen:
1. Starta TVn först.
2. Starta datorn.
3. Gör inställningarna.
Kommer inte ihåg när man skulle sätta i kabeln mellan TVn och datorn.
Numera kopplar jag via VGA sedan de fick en ny TV.