• 1
  • 2
2007-04-12, 09:58
Medlem
Hyndanns avatar
Jag bara undrar om det är jag som blivit skvatt galen eller har Mc Donalds minskat storleken på den gamla godingen Qp Cheese??

Jag har frågat i kassan på Mc Donalds men man nekade. Jag kan dock inte ge mig så lätt utan undrar om någon annan märkt detta???
Citera
2007-04-12, 10:11
Medlem
mackapärs avatar
QP står för quarterpound vilket är 0.25 pound, som är det samma som 113 gram. Inte så stor med andra ord. Tror dock att det är du som blivit större och hamburgaren behållit sin storlek.

Frågade en gång på mcd, om det var skeppspund som åsyftadet i quarterpoundern, det var det dessvärre inte, och det slutade med slagsmål :/

Edit. 113g ska det vara. Min konverterare som inte var någon höjdare.
Citera
2007-04-12, 10:11
Medlem
koljas avatar
eftersom QP står för quater pund =113,4 gram är det inte troligt att storleken har ändrats.
Citera
2007-04-12, 10:58
Medlem
Hyndanns avatar
Tackar för svaren det är väl så att jag blivit mer glupsk då....
Citera
2007-04-12, 13:00
Medlem
Ockelbos avatar
Om du tycker att en QP är för liten kan du ju alltid köpa en dubbel QP istället, lika god men dubbelt så mycket kött.
Citera
2007-04-12, 13:05
Medlem
Continental Ops avatar
fenomenet du uppmärksammat finns överallt runtomkring oss, alla produkter minskar hela tiden i smyg, magnumglassar t.ex, jag kallar det real inflation, givetvis nekar alla näringsidkare, det finns inget vi kan göra
Citera
2007-04-12, 13:09
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockelbo
Om du tycker att en QP är för liten kan du ju alltid köpa en dubbel QP istället, lika god men dubbelt så mycket kött.
Varför inte döpa den till Half Pounder?
Citera
2007-04-12, 13:18
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolja
eftersom QP står för quater pund =113,4 gram är det inte troligt att storleken har ändrats.
Brödet kanske är mindre, det har ju inget med QP vikten att göra.
Citera
2007-04-12, 13:19
Medlem
Herr_Greens avatar
Jag har också tänkt på de! Kan det vara så att man minskat bröden en aning då?
Citera
2007-04-12, 13:24
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Jag har också tänkt på de! Kan det vara så att man minskat bröden en aning då?
Det kan det säkert vara, mindre bröd, mindre ingredienser, mer cash till bolaget utan att höja priset.
Citera
2007-04-12, 13:27
Bannlyst
Allting på McDonald's är ju pyttelitet.

På Sybilla får man ofta dubbelt så mycket mat för samma pris. Trots att McDonald's är världens största restaurangkedja. Nån som får det att gå ihop?
Citera
2007-04-12, 17:54
Medlem
brydolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Allting på McDonald's är ju pyttelitet.

På Sybilla får man ofta dubbelt så mycket mat för samma pris. Trots att McDonald's är världens största restaurangkedja. Nån som får det att gå ihop?

Människor är korkade?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in