2007-04-11, 23:51
Medlem
slrslrs avatar
Jag är fanimej helt såld på en sånn, måste fan ta och köpa en. Så elegant, så tyst, så snabb, så stabil, så PERFEKT. Vill man ha windows så kör man bara parallels

Finns det något man egentligen kan klaga på eller? Jag har använt PC o Windows hela livet, har alltid stört mig på det, fan de räcker med att ha uppe 5-6 program och datorn blir slö eller bara köra massa torrentfiler och den blir slö. Ska tydligen inte vara så med Mac och OS X.

Vad tycker ni, tips, råd, åsikter, vem har, varför har ni!

Ska förmodligen köpa en, vill vara 100% säker på att konverteringen sker utan ånger.
Citera
2007-04-12, 00:00
Medlem
en kopp kaffes avatar
Har en MacBook. Har aldrig varit nöjdare med ett consumer product-köp.

Go for it säger jag.
Citera
2007-04-12, 00:08
Medlem
rasmusens avatar
aldrig varit så här nöjd med en dator, oavsätt prestandan. Dock så har min macbook (2.0 c2d 1 gb ram) bli lite slöare när jag laddar ner, men det är möjligt att jag bara får det intrycket för att internetsurfandet blir slöare, vilket självklart är en självklarhet
Citera
2007-04-12, 11:46
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
aldrig varit så här nöjd med en dator, oavsätt prestandan. Dock så har min macbook (2.0 c2d 1 gb ram) bli lite slöare när jag laddar ner, men det är möjligt att jag bara får det intrycket för att internetsurfandet blir slöare, vilket självklart är en självklarhet

Jo att internet blir slöare är en självklarhet men reagerar datorn snabbt på det du trycker på, du ska t.ex. öppna program eller starta en film, sånt blir slött på min windows laptop :P
Citera
2007-04-12, 21:23
Medlem
en kopp kaffes avatar
Mac OS X har lite sämre responsivitet än Windows. OS X är däremot bra på att hantera många processer, om du har investerat frikostigt i ram-minne.

OS X är väldigt grafiskt inriktat och naturligtvis är inte eyecandy gratis. Mycket av detta går förvisso att dämpa ned.

Är du inte nöjd kan du ju köra Windows utan större problem, men jag tvivlar på att du kommer att göra det.
Citera
2007-04-12, 22:00
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Mac OS X har lite sämre responsivitet än Windows. OS X är däremot bra på att hantera många processer, om du har investerat frikostigt i ram-minne.

OS X är väldigt grafiskt inriktat och naturligtvis är inte eyecandy gratis. Mycket av detta går förvisso att dämpa ned.

Är du inte nöjd kan du ju köra Windows utan större problem, men jag tvivlar på att du kommer att göra det.

Det tvivlar jag på oxå =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in