2007-04-11, 18:29
Medlem
Ja, som Topic lyder, vad käkar ni som vardagsmat?

/Roadrunner
Citera
2007-04-11, 19:08
Medlem
Dan-Banans avatar
Hmm, det är väl för många rätter för att listas, men falukorv i olika varianter, köttfärs i form av köttbullar, sjömansbiff, pannbiffar, köttfärslimpa, kyckling i antingen filé om det finns billig eller Stinas i ugn. Vad mer, potatis i massor: kokt, stekt, stuvad. Pasta i öveflöd, mackaroner eller spagetti. Ris ibland om kötträtten kräver det. Grönsaker om jag känner för det. Med mycket mera...

Kortfattat så äter jag väl mest svensk husmanskost som "vardagsmat".
Citera
2007-04-11, 19:27
Medlem
Trumpeters avatar
Husmanskost men jag jag byter oftast ut den kokta potatisen mot pasta, bulgur, ris eller cous-cous.
Citera
2007-04-12, 02:33
Medlem
sedrisss avatar
Fattig som man är så blir det väl oftast potatis/pasta och gris/kossa.
Lyxar man till det så blir det grönsaker också.

I slutet av månaden brukar det bli glasnudlar och eget hopkok av kryddor ett par gånger om dagen. Knäckebröd brukar också konsumeras i mängder.
Citera
2007-04-12, 02:37
Medlem
karma chamelions avatar
nudlar med majs och banan
Citera
2007-04-12, 02:58
Bannlyst
pasta
Citera
2007-04-12, 03:07
Medlem
Pannkaka, ärtsoppa, köttbullar, köttfärslimpa, fläskkotletter, grytbitar, korv och dito Stroganoff.
Stekt fisk, fiskbullar, blodpudding, grillad kyckling, o. d, m. m.
"Vanlig mat", således. Detta båd' till vardag som helg.
Citera
2007-04-12, 10:58
Medlem
mongrels avatar
Min vardagsmat består till stor del av pasta tyvärr; pasta med tomatsås och parmesan, pasta al forno, pastasallad etc etc. Annars gör jag gärna grönsakswok, säkert en gång i veckan. Ibland svänger jag ihop en soppa, då oftast med rotfrukter. Bröd konsumeras också i stora mängder. Inga dyra grejer helt enkelt då jag är student och hellre lägger mina få slantar på öl än på dyr mat.
Citera
2007-04-12, 11:07
Medlem
abbimickes avatar
Kyckling, pasta, köttfärssås, pytt i panna, biffar, ris...
Citera
2007-04-12, 11:17
Medlem
zappzapps avatar
pasta med god hemmagjord pastasås, olika vegetariska halvfabrikat (quorn i mäöngder), fisk.
Citera
2007-04-12, 20:25
Medlem
apanola IIs avatar
kotletter, biff, entrecote, räkor, lax, både färsk och rökt ( har en period just nu, gjorde en paj på rökt lax, färskbladspenat och lite parmesan), lamm, kyckling med currysås, ris, potatis, extremt jävla lite pasta, samt grönsaker, massor med ruccola och bladspenat, tomater. vid tidsbrist blir det korv med bröd. har helt slutat med öl annat än vid sociala tillfällen och till tacos, blir lite vin, då riesling, hellre av bra kvalité än billigt lådvin, annars vatten, vatten och åter vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in