2007-04-11, 16:20
Medlem
Okej...har bara en liten kort fråga. Anledningen e lite för att d va nån som hadde nån tråd som hette "Heroin - Ultimata sättet att dö?" eller nått i stil me d. Ganska gammal tråd som ja inte hittar just nu.

Iaf, frågan vänder sej såklart till er (om det finns några här) som faktiskt har tagit överdos av heroin. Lite dum fråga kan tyckas men skulle endå vilja veta.
Hur känns det? Tydligen somnar man ju av för mkt heroin, men är det typ som när man vart vaken lite för länge o lixom bara somnar utan o tänka på det?
O hur är det när man sedan vaknar igen? :S
Citera
2007-04-11, 18:37
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Kan ju inte svara på hur det känns för jag har ej testat
Men tomix Tog en OD.
Jag vet i alla fall att du inte får någon dödsångest och när du dör av det får du andningsstillestånd.
Citera
2007-04-11, 19:21
Medlem
zindahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Kan ju inte svara på hur det känns för jag har ej testat
Men tomix Tog en OD.
Jag vet i alla fall att du inte får någon dödsångest och när du dör av det får du andningsstillestånd.

Läste lite om TomiX OD, lät riktigt obehagligt, han hade tydligen slutat andas osv.

antonioE

http://flashback.info/showthread.php?t=449695
Citera
2007-04-12, 23:48
Medlem
TomiXs avatar
Oj den tråden kommer jag knappt ihåg ens

Men men, den överdosen var ju på lite allt möjligt så det var ju ingen heroinöverdos om man ska dra det så, fast visserligen så är de flesta opioider likadana när man väl har överdoserat.

Måttlig överdos: Man somnar och vaknar upp nån timme senare.

Kraftig överdos: Man somnar och slutar andas i princip.

Dock får jag ju säga som så att om man nu skall dö så verkar opiatdöden vara vägen att gå, om man inte vill lida vill säga utan bara tuppa av och inte vakna igen.
Citera
2007-04-13, 15:26
Bannlyst
Jag vet att det höll på att sluta illa för Hemoglobin här på forumet, och då var det heroin och benso om jag inte minns helt fel. Fanns en tråd om det. Skulle vara intressant om han kunde berätta hur det känndes, men tror nog mest att man mår jävligt bra och sen somnar som TomiX beskriver.
Citera
2007-04-13, 22:32
Medlem
I_O_Us avatar
Men om det nu är andningshämmande, borde det inte vara en ganska obehaglig död då? Dvs att inte kunna få luft...
Citera
2007-04-13, 23:13
Medlem
anakatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Men om det nu är andningshämmande, borde det inte vara en ganska obehaglig död då? Dvs att inte kunna få luft...
Det stänger av andningsreflexen - inte förmågan att andas som sådan (som t.ex. muskelavslappnande medel skulle göra).
Citera
2007-04-14, 23:30
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonioE
Okej...har bara en liten kort fråga. Anledningen e lite för att d va nån som hadde nån tråd som hette "Heroin - Ultimata sättet att dö?" eller nått i stil me d. Ganska gammal tråd som ja inte hittar just nu.

Iaf, frågan vänder sej såklart till er (om det finns några här) som faktiskt har tagit överdos av heroin. Lite dum fråga kan tyckas men skulle endå vilja veta.
Hur känns det? Tydligen somnar man ju av för mkt heroin, men är det typ som när man vart vaken lite för länge o lixom bara somnar utan o tänka på det?
O hur är det när man sedan vaknar igen? :S

Det känns inte alls! Som att trycka på en knapp, det blir svart! Särskilt snabbt med benzo komb!
Citera
2007-04-15, 00:34
Medlem
GobbeOD är skönt annars man märker ingenting..se till att du inte har nån som ringer ambulans om du tänkt ta livet av dig
Citera
2013-06-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spider majk
GobbeOD är skönt annars man märker ingenting..se till att du inte har nån som ringer ambulans om du tänkt ta livet av dig

Hur mycket krävs för man ska få en överdos om man aldrig provat det?
Citera
2013-06-01, 22:53
Medlem
Den jag känner som "dött" av heroin (hon var död ett par minuter men blev återupplivad) sa att hon kände att nånting var jävligt fel, inget speciellt utan en känsla av att nånting skulle gå åt helvete.. Sen blev det svart och hon vaknade på sjukhuset.
Citera
2013-06-02, 05:27
Medlem
Känns inte så skönt. Man tänker bara fan, usch, för mycket, samtidigt som man mår sjukt illa samt andra obehagskänslor. Så den ultimata döden är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in