• 1
  • 2
2007-04-11, 12:41
Medlem
Capones avatar
Köpte en ganska dyr (enligt mig) Koppartrans-tröja från Zoovillage, tyckte den såg snygg ut på bilden. När den damp ned i brevlådan visade det sig att färgen var blek och såg urtvättad ut, inte alls lika klar och skarp som på bilden på hemsidan. Och tyget var tunnt och sladdrigt, kändes som en lågbudget-tröja som gått 10-12 rundor i tvättmaskinen.

Jag jämför t.ex med en lågpriströja från Dressman som kostar ungefär en tredjedel av priset, den är betydligt tjockare och robustare och ger ett helt annat kvalitetsintryck.

Är Koppartrans såhär generellt sett eller fick jag tag i en konstig modell? Man kanske bör hålla sig från deras grejer helt och hållet?

EDIT: en annan sak som är märklig är storleksangivelsen, den är XL men är mindre än t.ex en Independent-tröja i storlek M...
Citera
2007-04-11, 13:16
Medlem
Paschlis avatar
De flesta Koppartrans är så. Jag har ett par tröjor och alla är urtvättade och lite sladdrigare än många andra märken. Att just Independents Medium är större beror väl på märkenas modeller, Ind. är väl skate och ska vara stort?
Citera
2007-04-11, 13:32
Medlem
Abbe78s avatar
Jag har köpt ett antal plagg från Koppartrans, Och jag tycker dom är riktigt schyssta!
Citera
2007-04-11, 14:35
Medlem
brianmolkos avatar
kan du inte visa vilken det är då ? är det de med en eldsprutande logo på en bröstet ??
Citera
2007-04-11, 14:50
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paschli
Att just Independents Medium är större beror väl på märkenas modeller, Ind. är väl skate och ska vara stort?

Jo visserligen. Men ändå, alla andra kläder jag köpt har passat i L eller XL och denna var extremt liten i XL. Ärmarna för korta, för kort vid midjan och allmänt liten helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kan du inte visa vilken det är då ? är det de med en eldsprutande logo på en bröstet ??

Här...
Citera
2007-04-12, 11:04
Medlem
pilatuss avatar
Jag köpte en koppartransblazer för några år sedan och den var riktigt sjysst!
Bra kvalitet. Den är svart och trots mycket användning och några rundor på kemtvätt så har den inte tappat färgen.
Citera
2007-04-12, 11:10
Medlem
atms avatar
Att de ser urtvättade och bleka är ju att för att de ska se använda ut. Nudie kör ju också mycket med de på sina t-shirts.
De är i regel betydligt skönare än nåt annat noname skräp ala fruit of the loom.
Citera
2007-04-12, 11:15
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Att de ser urtvättade och bleka är ju att för att de ska se använda ut. Nudie kör ju också mycket med de på sina t-shirts.
De är i regel betydligt skönare än nåt annat noname skräp ala fruit of the loom.

Kul skrivit då FOTL inte är just noname..
Citera
2007-04-12, 16:22
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm

Jo jag förstår att färgvalet är medvetet, men det är trist när Zoovillage visar en bild med jätteskarp färg på hemsidan... tycker den blekta färgen ser fruktansvärt trist ut, typ ryskt mode...
Citera
2007-04-12, 17:51
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jo visserligen. Men ändå, alla andra kläder jag köpt har passat i L eller XL och denna var extremt liten i XL. Ärmarna för korta, för kort vid midjan och allmänt liten helt enkelt.

Koppartrans är alltid väldigt små i storlekarna, tröjor i XL sitter tajt på mig som normalt är en L och deras kavajer får jag inte över axlarna. Deras kalsonger är också ovanligt tajta (och av kass kvalitet).

Jag har i alla fall köpt mitt sista plagg av det märket. Har insett att det är sytt för tonåriga JC-rockers och inte för en vuxen karl.
Citera
2007-04-12, 20:14
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone

Här...

Nu kanske du vet vad storleksangivelserna på zoovillage är tillför? Det finns faktiskt en väldigt enkelt beskriven storlekstavla.
Citera
2007-04-12, 22:43
Medlem
Ptja, det är lite varierande. Har ett par t-shirts som hållt hyfsad kvalite men som blivit rätt sunkiga snabbt. En kavaj som jag inhandlade för ett par år sedan sitter fortfarande som en smäck och den är jag allmänt helnöjd med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in