• 1
  • 2
2007-04-12, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez

Den här skivningen var ju lite intressant då vår ordförande även är vicevärd.
Ordförande bevakar att VV utför det arbete som styrelsen bestämt och ansvarar för att VV får de uppgifter han behöver i sitt arbete.
Vår ordförande är också "vicevärd" eller vår "hustomte" som vi kallar honom...ha ställer upp på allt, fixar o donar, klipper gräs, skottar, och tar hand om oss helt underbart! Han gör som så att han deb. föreningen på 150:-/tim och DET är inte mycket om man jämför med om vi skulle haft en vaktmästare o trädgårdskötsel utlagt m.m.....Han är enorm alltså...ringer man o ber om hjälp så är han där inom "5 min" och hjälper till med allt....hos oss "gäster" tar han inget betalt men vi brukar ge honom en flaska vin eller sånt som tack för hjälpen En kanonkille med andra ord!
Citera
2011-11-29, 13:29
Medlem
walklikeacats avatar
Jag är vicevärd och kassör i en brf och för det så får jag ett arvode av 14 000 för ett år. Efter skatt och sociala avgifter så kvarstår 9 800 kronor netto. Alltså 27 kr/dag årligen. Jag lägger ner ca 200-300 timmar av eget arbete för 28 lägenheter. Dom arbetsuppgifter som jag har är följande:
Löpande räkningar attesteras, kontoförs, kopieras och lämnas in till förvaltaren.
Överlåtelseavtal vid försäljning samt info ny medlem och namnändringar.
Ta in och följa upp andrahandskontrakt.
Underteckna pantsättningar och föra in dessa.
Snöskottning, sandning och isborttagning.
Handha kölista för parkeringsplatser
Kontakter per tel/mail och personlig kontakt med vaktmästare, förvaltare och entreprenörer
Städning utomhus
Skapa listor för inventering i fastigheten
Ta in ekonomiska rapporter och elkostnader
Medverka till upphandlingar och offerter vid årliga underhåll.
Medverka vid 9 styrelsemöten årligen

Men...jag kommer att avsäga mig allt vid kommande Årsmöte. Vår ordförande har varit sjukskriven under en längre tid och då har jag också gått in som ordförande. Vår sekreterare kan inte skriva formellt riktiga protokoll och då går jag även i i denna roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in