Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Vi är åtminstone två som har intresse av att få ta del av den.
Dessvärre kan jag inte svara på om han har kopplingar till sossarna, men du borde gå in djupare på hur familjen Wallénberg framställs i filmen och hur detta kan kopplas till kritik av den riktiga familjen Wallenberg.
Annars så tycker jag inte att slagord som solidaritet osv. som arbetarrörelsen brukar använda sig av kan kopplas till denna film. Filmen handlar väl om att alla av egoistiska skäl vill få tag i så många filmisar som möjligt åt sig själv. Fast det kanske är sossarnas sanna natur, vad vet jag?
Två räcker långt

bara kul om någon läser vad man skriver. Den kommer i slutet av veckan...
Det är Lilla Jönssonligan På Styva Linan som gäller alltså inte den med filmisarna. Solidaritet tycker jag är en viktig del i filmen då det flera gånger påpekas att trion måste hålla ihop för att allt ska funka, två gånger tror två stycken av dem dessutom att den tredje ska svika men det händer inte, de måste hålla samman för att vara starka. Wall-enberg är intressant (och väldigt genomskinligt att det rör sig om Wallenberg) men det kommer nog rikta in sig mer på hur Jönssonligans brott rättfärdigas...Som sagt det kommer i slutet av veckan.