• 1
  • 2
2007-04-10, 13:24
Medlem
Eskapist_s avatar
För 495:- per år slipper man enligt http://www.autosafe.se/ det ekonomiska ansvaret om man blir tagen för fortkörning på 70, 80, 90, 110 och 120 väg.
Helt lagligt.

Citat:
Autosafe Fortkörningsförsäkring ersätter Dina fortkörningsböter. För bara 41kr i månaden* har Du en försäkring mot fortkörningsböter. Du sänder via post eller fax in Din hastighetsböter. Din försäkring mot fortkörningsböter täcker upp till 3 fortkörningstillfällen per år. Vi ersätter upp till 3200kr/tillfälle och max 10.000kr per år. Försäkringen betalas årsvis vid tecknandet med 495kr)

Eftersom jag jag kör mycket bil och böterna har blivit kraftigt höjda blir jag ju lite sugen. Någon mer som har erfarenhet av denna typ av försäkring?
Citera
2007-05-12, 15:29
Medlem
Eskapist_s avatar
Bumpar denna tråden då detta måste vara intressant för de flesta.

Någon som har erfarenhet av denna typ av försäkring?
Citera
2007-05-12, 15:33
Medlem
Big_Bites avatar
Allt som finns att få reda på står egentligen på deras sajt.
Det är 100% lagligt och de är seriösa enligt de jag talat med som e försäkrade.
Dock gäller det ju inte på de lägre hastighjetsgränserna samt vid andra brott har jag för mig.
Som sagt, allt stå på sajten.
Citera
2007-05-12, 15:43
Medlem
locmans avatar
vet att detta vart på tapeten för ett par år sedan (ingen aning om de vart detta företaget eller annat) tydligen så vart de ganska svårt att få sin bot betald eftersom detta företag alltid hitta något sätt att komma runt de hela på.. har en bekant som inte fick sin bot betald (78 på 70väg) eftersom det på stäckan fans busshållplatser där barn kunde förekomma, då räknades detta som vårdslöst....
Citera
2007-05-12, 15:47
Medlem
Big_Bites avatar
Fan då kan man ju dra det hur långt som helst eftersom barn kan förekomma på vilken jävla hållplasst somhelst...
Citera
2007-05-12, 15:48
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
vet att detta vart på tapeten för ett par år sedan (ingen aning om de vart detta företaget eller annat) tydligen så vart de ganska svårt att få sin bot betald eftersom detta företag alltid hitta något sätt att komma runt de hela på.. har en bekant som inte fick sin bot betald (78 på 70väg) eftersom det på stäckan fans busshållplatser där barn kunde förekomma, då räknades detta som vårdslöst....
Vadå står det osynliga människor på busshållplatserna eller?
Men tack för infon, det är denna typ av undanflykter som jag söker.. bara bluff och båg då? Eller?
Citera
2007-05-12, 16:29
Medlem
Det finns ju 2 st mer försäkringsbolag i sverige.
tagen.se (595kr/år) och dontworry.se (435kr/år)
Citera
2009-04-29, 19:21
Medlem
Bumpar lite.

Ska skaffa en försäkring. Har hört lite illa om Autosafe, att de kan vara svåra att få tag på.

Någon som har ett bolag och fått böter som kan bekräfta att det fungerar smärtfritt?

Dontworry eller Tagen.
Citera
2009-04-29, 21:09
Medlem
zorb89s avatar
detta låter så sjukt så jag nästan blir sjuk Herregud palla en sådan försäkring då jag kör 50 över hastighetsgränsen för då är jag väl ändå vårdslös om/då jag blir tagen så sug häst K*K försäkringsbolagen. Låter lika illa som fordonsvärderingar..
Citera
2009-04-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
detta låter så sjukt så jag nästan blir sjuk Herregud palla en sådan försäkring då jag kör 50 över hastighetsgränsen för då är jag väl ändå vårdslös om/då jag blir tagen så sug häst K*K försäkringsbolagen. Låter lika illa som fordonsvärderingar..

Jaha?

Säga vad man vill om dessa försäkringar, moraliskt sett alltså, men vad menar du med att de är lika illa som fördonsvärderingar?
Så länge de sköter utbetalningar som de lovar så är det inte i närheten av den nästintill bluffartade verksamhet som FVAB sysslar med.
Citera
2009-04-29, 22:44
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxbox
Jaha?

Säga vad man vill om dessa försäkringar, moraliskt sett alltså, men vad menar du med att de är lika illa som fördonsvärderingar?
Så länge de sköter utbetalningar som de lovar så är det inte i närheten av den nästintill bluffartade verksamhet som FVAB sysslar med.
Ha ha!
Har du någonsin hört talas om ett förskingringsbolag,som betalar ut,"utan knorr"?
Citera
2009-05-02, 17:34
Medlem
Av de seriösa svaren får man anta att ingen vet med andra ord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in