2007-04-10, 01:53
Bannlyst
Tidigare körde jag på upplösningar runt 1600 x 1024. Där någonstans låg det. TVn inkopplad och allt fungerade skitbra.
Startar om datorn för någon dag sedan och märker att högsta upplösning jag kan ha är 1024 x 800 gällande både TVn och Datorn. Det är ett trimmat ATI x300/550-kort jag har och inte någon av inställningarna har jag ändrat. Någon som har koll på hur jag löser den här skiten? Har hållt på ett jäkla tag och provat mig fram utan lösning.

En till sak som har hänt är att storleken på "tecken" är större än vad de brukar vara, även fast jag ställt dem på den storlek de ska vara. (Detta har alltså inget att göra med problemet med upplösningen, även om det kan tyckas så)

Tacksam för hjälp.
Citera
2007-04-10, 02:06
Medlem
NoRegretss avatar
Gå den här vägen och se om du kan kryssa av rutan där de står "Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan visa".

Höger klick på skrivbordet / Egenskaper / Inställningar / Avancerat / Bildskärm.

Där kan du ändra uppdateringsfrekvensen och se till att du kan ha högre upplösning. De kan hjälpa...

Men de som kan hända är även att du inte kan göra ett smack och får starta datorn i felsäkert läge och ändra om inställningarna till hur de är just nu.

Men de kan vara värt ett fösök!
Citera
2007-04-10, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoRegrets
Gå den här vägen och se om du kan kryssa av rutan där de står "Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan visa".

Höger klick på skrivbordet / Egenskaper / Inställningar / Avancerat / Bildskärm.

Där kan du ändra uppdateringsfrekvensen och se till att du kan ha högre upplösning. De kan hjälpa...

Men de som kan hända är även att du inte kan göra ett smack och får starta datorn i felsäkert läge och ändra om inställningarna till hur de är just nu.

Men de kan vara värt ett fösök!

UNDERBART! Tack så jädrans mycket!
Frågan är ju bara hur i helvete det kan ha blivit så?
Citera
2007-04-10, 02:21
Medlem
NoRegretss avatar
Eventuellt en uppdatering som kan har fixat de...
Ingen aning egentligen.. men nu vet du hur du fixar de iaf
Citera
2007-04-10, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoRegrets
Eventuellt en uppdatering som kan har fixat de...
Ingen aning egentligen.. men nu vet du hur du fixar de iaf

Tack ännu en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in