2018-08-08, 23:16
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det vore ett stort steg framåt om du började med att bestämma dig vad du faktiskt tror.

Tror du att det enbart kan ha varit secondary explosions som sänkte byggnaden eller inte? Om du inte tror det så är det väldigt märkligt att du hänvisar till en film där just den saken påstås.

Det är ju förbannat lustigt att det är jag som ska svara på frågorna här. Det är DU mfl. som ägnar dig åt Pseudovetenskap.För första gången i världshistorien sticker en byggnad i fritt fall pga kontorsbrand och blev inte ens direkt träffad. Varför ska jag svara på frågor?
NIST förklaringen är Pseudovetenskap
Senast redigerad av withnoname 2018-08-08 kl. 23:18.
Citera
2018-08-08, 23:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det är ju förbannat lustigt att det är jag som ska svara på frågorna här. Det är DU mfl. som ägnar dig åt Pseudovetenskap.För första gången i världshistorien sticker en byggnad i fritt fall pga kontorsbrand och blev inte ens direkt träffad. Varför ska jag svara på frågor?
Varför är det så svårt att svara på frågan om vad du tror hände? Vad jag tror har knappast någonting att göra med vad du tror eller hur?

Det kan väl aldrig vara så att du desperat vill byta ämne igen nu när du inser att du målat in dig i ett hörn genom att hänvisa en film som hävdar att WTC 7 enbart kan ha rasat pga secondary explosions?

Tips: Om du hade besvärat dig att titta på filmen själv (alla 3 minuter) innan du hänvisade till den så hade du sluppit att sitta och vara upprörd över din egen dumhet just nu.
Citera
2018-08-09, 01:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
NIST svarar: There were clues that internal damage was taking place, prior to the downward movement of the exterior frame, such as when the east penthouse fell downward into the building
Men det förklarar ju i så fall endast den östra delens kollaps?

Citat:
and windows broke out on the north face at the ends of the building core.
Kan inte du översätta det här och relatera texten till något som faktiskt är synligt i tillgängliga videor?
Citera
2018-08-09, 08:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men det förklarar ju i så fall endast den östra delens kollaps?

Kan inte du översätta det här och relatera texten till något som faktiskt är synligt i tillgängliga videor?

Det syns på den vanligaste videon som brukar länkas här i tråden - men för en utförligare beskrivning samt stillbilder där dessa fönster pekas ut rekommenderar jag NIST NCSTAR 1-9 - förslagsvis sid 324 och framåt. Där beskrivs även rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset, samt hur man kunde se dagsljus genom vissa fönster när byggnadens innanmäte kollapsat strax innan fasaden började röra sig nedåt.
Citera
2018-08-09, 11:48
Medlem
dead2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
NIST förklaringen är Pseudovetenskap

Det är inte särskilt lustigt om du faktiskt tänker efter. En utredning är klarlagd och väldigt många människor har läst utredningen och kommit fram till att den är välformulerad och logisk men sedan kommer du och säger att det är pseudovetenskap, trams, skrattretande osv osv. Men du kan inte säga vad utan bara att. Då undrar vi andra som tycker utredningen är bra vad du tycker är fel men då blir du förbannad och undrar varför du ska svara på det. Logiskt som tusan va? Idiot!
Citera
2018-08-09, 20:17
Avstängd
Citat:
Det syns på den vanligaste videon som brukar länkas här i tråden - men för en utförligare beskrivning samt stillbilder där dessa fönster pekas ut rekommenderar jag NIST NCSTAR 1-9 - förslagsvis sid 324 och framåt. Där beskrivs även rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset, samt hur man kunde se dagsljus genom vissa fönster när byggnadens innanmäte kollapsat strax innan fasaden började röra sig nedåt.
1. Jag begriper inte vad ditt fetade citerade textavsnitt säger. Kan du översätta?

2. Om nu endast östra penthouse har kollapsat ner i byggnaden, varför faller då hela den synliga delen symetriskt i fritt fall?
Citera
2018-08-09, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
1. Jag begriper inte vad ditt fetade citerade textavsnitt säger. Kan du översätta?

2. Om nu endast östra penthouse har kollapsat ner i byggnaden, varför faller då hela den synliga delen symetriskt i fritt fall?

Jag är ledsen, men det är väldigt enkel engelska så det tror jag nog alla som gått ut grundskolan klarar av att ta till sig. Min far var förvisso översättare men jag är det inte och jag finner ingen som helst attraktion i möjligheten att få skedmata dig självklarheter jag vet att du egentligen visst klarar av att ta till dig med minimal ansträngning.
Även punkt 2 förklaras i NISTs undersökning precis som jag skrev (dvs det var inte endast östra penthouse som föll innan kollapsen av fasaden skedde utan det går även att observera rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset)..

EDIT: Denna attityd gäller givetvis endast dig eftersom jag vet att du är fullt kapabel att ta till dig informationen jag skrivit och de ytterligare förklaringar du eventuellt kan efterfråga som jag länkat med sidhänvisning. Om någon annan person, som inte enbart är ute efter att fåna sig, hade frågat så skulle jag givetvis gladeligen översatt och förklarat de enkla orden i meningen du fetat.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-09 kl. 20:55.
Citera
2018-08-10, 01:31
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead2
Det är inte särskilt lustigt om du faktiskt tänker efter. En utredning är klarlagd och väldigt många människor har läst utredningen och kommit fram till att den är välformulerad och logisk men sedan kommer du och säger att det är pseudovetenskap, trams, skrattretande osv osv. Men du kan inte säga vad utan bara att. Då undrar vi andra som tycker utredningen är bra vad du tycker är fel men då blir du förbannad och undrar varför du ska svara på det. Logiskt som tusan va? Idiot!

Ja det är Pseudovetenskap att ta del av den där beskrivningen av hur en byggnad sticker i fritt fall pga kontorsbrand och blev inte ens direkt träffad. "Bullshit Answers" som gamle guvernören Ventura sa.
Idioten är ju bevisligen du.
Citera
2018-08-10, 01:35
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför är det så svårt att svara på frågan om vad du tror hände? Vad jag tror har knappast någonting att göra med vad du tror eller hur?

Det kan väl aldrig vara så att du desperat vill byta ämne igen nu när du inser att du målat in dig i ett hörn genom att hänvisa en film som hävdar att WTC 7 enbart kan ha rasat pga secondary explosions?

Tips: Om du hade besvärat dig att titta på filmen själv (alla 3 minuter) innan du hänvisade till den så hade du sluppit att sitta och vara upprörd över din egen dumhet just nu.

Vad jag tror hände? Jag tror byggnaden togs ner med kontrollerad sprängning men det får vi ju aldrig veta eftersom ärthjärnorna som gjorde utredningen sket i att ta upp det.
Hur har jag målat in mig i ett hörn? Genom att fråga hur en sådan byggnad åker i backen på en tid som kan jämföras med kontrollerad sprängning? Genom att förkasta utredningen som en pinsamhet? (Den som jag tror är en film LOL)
Secondary explosions/Primary explosions jag skiter i vilket du är bara ute på din sedvanliga ordmärkningsjakt igen. Branden är ju alltid med oavsett officiell förklaring eller alternativ din idiot.
Vad tycker du själv fallet av WTC 7 ser ut som?
Senast redigerad av withnoname 2018-08-10 kl. 02:18.
Citera
2018-08-10, 01:53
Medlem
Citat:
Jo det togs upp i utredningen, och det jag skrev var (precis som utredningen kom fram till) Vidare hördes det fortfarande inga explosioner i närheten av det som hörs vid kontrollerade demoleringar.
Dvs NIST konstaterade - efter samråd med Amerikas ledande experter på kontrollerade demoleringar - att ljudnivåerna på de smällar som hördes i någorlunda anslutning till inledningen av WTC7s kollaps inte ens var i närheten av de ljudnivåer en kontrollerad demolering med sprängmedel skulle gett upphov till.

Vad är det där för skitsnack?
Även Metro kör ju samma skitsnacket.

Jag har ju sett 10-tal olika videos på Youtube där man hör smällen när WTC7 går ned.

Är alla borttaget nu?
Citera
2018-08-10, 02:03
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Du har redan vid flera tillfällen fått NISTs förklaring på det fria fallet redogjord för dig, hittills har du varken kommenterat eller opponerat dig mot den förklaringen - det kanske vore bra om du berättar vad du finner felaktigt i det de säger innan du fortsätter tjata om ”fritt fall” som om det vore något magiskt eller omöjligt.

Varför ska det förklaras när vi har massor med videos av fallet?
En kontorsbrand som skär av alla bärande stålkolumner samtidigt eftersom vi har ett rakt fall som SER UT som kontrollerad sprängning. Byggnaden borde inte ens tilta men droppar som ett jävla korthus rätt ner i sin bas. En kontorsbrand har inte såna konsekvenser och tror man det så ägnar man sig åt Pseudovetenskap.
Senast redigerad av withnoname 2018-08-10 kl. 02:08.
Citera
2018-08-10, 02:17
Avstängd
Citat:
Jag är ledsen, men det är väldigt enkel engelska så det tror jag nog alla som gått ut grundskolan klarar av att ta till sig. Min far var förvisso översättare men jag är det inte och jag finner ingen som helst attraktion i möjligheten att få skedmata dig självklarheter jag vet att du egentligen visst klarar av att ta till dig med minimal ansträngning.
Du citerade:
Citat:
windows broke out on the north face at the ends of the building core.
Vilket Google får till:
”... fönster bröt ut på norra sidan vid ändarna av byggkärnan.”
Que?

Citat:
Även punkt 2 förklaras i NISTs undersökning precis som jag skrev (dvs det var inte endast östra penthouse som föll innan kollapsen av fasaden skedde utan det går även att observera rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset)..
”Motsatta sidan”? Vilken sida då?

Citat:
EDIT: Denna attityd gäller givetvis endast dig eftersom jag vet att du är fullt kapabel att ta till dig informationen jag skrivit och de ytterligare förklaringar du eventuellt kan efterfråga som jag länkat med sidhänvisning. Om någon annan person, som inte enbart är ute efter att fåna sig, hade frågat så skulle jag givetvis gladeligen översatt och förklarat de enkla orden i meningen du fetat.
Skälet till att jag ber DIG förklara vad DU menar är antagligen att det endast är DU som vet vad vad DU menar. Tror DU inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in