Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
1. Jag begriper inte vad ditt fetade citerade textavsnitt säger. Kan du översätta?
2. Om nu endast östra penthouse har kollapsat ner i byggnaden, varför faller då hela den synliga delen symetriskt i fritt fall?
Jag är ledsen, men det är väldigt enkel engelska så det tror jag nog alla som gått ut grundskolan klarar av att ta till sig. Min far var förvisso översättare men jag är det inte och jag finner ingen som helst attraktion i möjligheten att få skedmata dig självklarheter jag vet att du egentligen visst klarar av att ta till dig med minimal ansträngning.
Även punkt 2 förklaras i NISTs undersökning precis som jag skrev (dvs det var inte endast östra penthouse som föll innan kollapsen av fasaden skedde utan det går även att observera rörelser på motsatta sidan av byggnaden i förhållande till penthouset)..
EDIT: Denna attityd gäller givetvis endast dig eftersom jag vet att du är fullt kapabel att ta till dig informationen jag skrivit och de ytterligare förklaringar du eventuellt kan efterfråga som jag länkat med sidhänvisning. Om någon annan person, som inte enbart är ute efter att fåna sig, hade frågat så skulle jag givetvis gladeligen översatt och förklarat de enkla orden i meningen du fetat.