2007-04-09, 23:19
Medlem
klotys avatar
Hey hey!

Jag har ett mindre problem gällande sortering av filer i mappar, närmare bestämt musikfiler.

Det är så att jag har en mapp med namnet "Nerladdat Musik" där alla album jag laddar ned hamnar. I den mappen sorterar jag ikonerna efter "Ändrad" så att det jag laddat hem senast går snabbt att hitta och spela upp.

I den här mappen bland alla album ligger det en "Osorterat" mapp där många lösa låtar ligger. I den här mappen skulle jag vilja sortera ikonerna efter "Ändrad" precis som i den andra mappen men det går inge vidare.

Problemet är att jag i denna mappen som bara innehåller lösa låtar bara kan välja att sortera ikoner efter namn, storlek, typ, artist, skivnamn etc. men inte efter "Ändrad" !

Hur ska jag komma tillrätta med detta?
Det jag är ute efter är alltså att sortera mina "lösa låtar" efter "Ändrad" så jag ser vilka jag senast la in i mappen osv.
Citera
2007-04-10, 00:04
Medlem
gandihellfishs avatar
Inte säker

inte säker men jag tror att det är att du måste ändra vad det är för sorts mapp.
ändra den till typ "Sammanfattning"
Citera
2007-04-10, 19:12
Medlem
klotys avatar
Ahaa okey...

Jag har försökt att ändra mappsorten men det funkade inte värst bra, men nu har problemet löst sig iallafall!

Jag gjorde så att jag i min "Nerladdat Musik" mapp ställde in så att alla dess undermappar skulle ha samma inställningar som den hade.

Och vips så kunde ska sortera ikoner efter "Ändrad" i min osorterat mapp

over and out'
Citera
2007-04-11, 10:08
Medlem
JazzforMiless avatar
Jag har haft samma problem, då har jag högerklickat på listen där filnamn/filstorlek etc. står (detta förutsatt att du visar som detaljerad lista) och sedan kryssat för "senast ändrad".
Citera
2007-10-15, 21:44
Medlem
Nemisistheshits avatar
bumpar denna, då jag har samma problem som TS, men inte lyckas lösa det. Det är mottagna filer som jag vill sortera, vet inte vad problemet är. Undermappar går att sortera efter "ändrad" men inte huvudmappen, spelar inte roll vad jag har den "anpassad" som, det är som att den är musikmapp vad jag än har valt att den ska va . Har nyss formaterat om datorn, men tror inte att det borde ha någonting med saken att göra eftersom att windows får uppdateringar automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in