Kan rekommendera Kilchoman för dom som gillar rökiga Islaywirrar!
Är det bara en billig oelegant rökig käftsmäll man vill ha så köp Ileach. Ung, rökig, tjärad fiskebåt... Läste någonstans att den inehåller ung Lagga-whisky, men jag tycker den är mistänkt lik Laphroaig Quarter Cask... fast med mindre elegans och komplexitet.
Ledaig 10 är också helt okej... men prisvärd för 500,-?! Mja...skulle nog behöva några drams till för att ge ett mer helgjutet utlåtande.
Personligen tycker jag alla destillerier på Islay håller hög kvallitet oavsett dom gör rökiga eller orökta whisky. Chansen att få en dålig utgåva finns givetvis som överallt annars, men är generellt mycket lägre.
Jo, nu är det så här att jag har fått smak på whiskey, speciellt den rökiga sorten. Problemet ligger i att jag endast är 18 år och därför inte kan handla på bolaget. Jag har därför svårt att få tag i en bra whisky.
Jag skulle vilja ha tips på en bra, rökig whisky som inte är aldeles för dyr och inte för svår att få tag i. Jag hade tänkt handla den i en vanlig butik i danmark (i samband med annat spritköp) och där brukar utbudet vara begränsat och det är mest de vanliga sorterna som finns där.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!