• 3
  • 4
2011-07-25, 13:56
Medlem
Vat 69 helt klart, den säljs inte i Sverige men tror den säljs i Danmark
Citera
2012-05-03, 22:27
Medlem
[quote=texico]Har fått rekommendation på "Smokehead" att den ska vara trevlig. Har dock inte provat......än...

Drack den i helgen som var, rökig och riktigt god. Den kostar 369 kr på systemet och det är prisvärt tycker jag.
Citera
2012-05-04, 11:27
Medlem
Kan rekommendera Kilchoman för dom som gillar rökiga Islaywirrar!

Är det bara en billig oelegant rökig käftsmäll man vill ha så köp Ileach. Ung, rökig, tjärad fiskebåt... Läste någonstans att den inehåller ung Lagga-whisky, men jag tycker den är mistänkt lik Laphroaig Quarter Cask... fast med mindre elegans och komplexitet.

Ledaig 10 är också helt okej... men prisvärd för 500,-?! Mja...skulle nog behöva några drams till för att ge ett mer helgjutet utlåtande.

Personligen tycker jag alla destillerier på Islay håller hög kvallitet oavsett dom gör rökiga eller orökta whisky. Chansen att få en dålig utgåva finns givetvis som överallt annars, men är generellt mycket lägre.
Citera
2012-05-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
All whiskey som det står Islay, är generellt rökig. Leta efter Islay single malt. Laphroaig är min personliga favorit.

What he said. Bowmore är enklast att komma in i.
Citera
2012-05-04, 17:42
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalk
What he said. Bowmore är enklast att komma in i.
Du borde prova Ardmore. Mild men tydlig rök. De på ca 13år och uppåt är bäst, traditional cask (NAS) är OK.
Citera
2012-05-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Du borde prova Ardmore. Mild men tydlig rök. De på ca 13år och uppåt är bäst, traditional cask (NAS) är OK.

Ska testa om jag får syn på den någon gång!
Citera
2012-05-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
Jo, nu är det så här att jag har fått smak på whiskey, speciellt den rökiga sorten. Problemet ligger i att jag endast är 18 år och därför inte kan handla på bolaget. Jag har därför svårt att få tag i en bra whisky.

Jag skulle vilja ha tips på en bra, rökig whisky som inte är aldeles för dyr och inte för svår att få tag i. Jag hade tänkt handla den i en vanlig butik i danmark (i samband med annat spritköp) och där brukar utbudet vara begränsat och det är mest de vanliga sorterna som finns där.

Jag säger bara, Laphroaigh och Ardbeg
Citera
2012-05-17, 10:49
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmkvast
Jag säger bara, Laphroaigh och Ardbeg
Eller Lagavulin.
Citera
2012-05-17, 10:52
Medlem