2007-04-09, 21:29
Medlem
It'5!s avatar
Som rubriken, när sker sexdebuten i snitt i Sverige?
2007-04-09, 21:31
Medlem
West-ens avatar
Har för mig att hälften av alla 17-åringar har haft sex. Nu var ju inte detta exakt det du sökte, men liten hjälp kanske.
2007-04-09, 21:32
Medlem
nat0ns avatar
om caine777 får välja = 11
om det får vara sunt = när man själv vill det
som det är idag = 14
2007-04-09, 21:34
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag ger inte mycket för statistik när det gäller sex. Ofta verkar den bestå av enkäter som görs i skolsammanhang, och alla vet nog hur det brukar gå till...

Det finns alltså all anledning att tvivla på enkätstatistik, och i synnerhet nör det gäller laddade saker som sex. Jag har för mig att antalet sexpartners rutinmässigt överdrivs i såna undersökningar, och det är förmodligen likadant med åldern för sexdebuten (fast den justeras nedåt).
2007-04-09, 21:38
Medlem
Squalos avatar
I snitt? Skulle gissa på gymnasiets sista år. Då är dom krogmogna och allt sånt där.

Tror jag har hört något om nån undersökning som sa samma sak. Eller nåt.
2007-04-09, 21:39
Medlem
tapirs avatar
Jag har också hört att 17 är medel vilket jag tycker verkar rimligt.

Även om de flesta på Fb säkert haft sex med minst 20 innan deras 16årsdag. (jag också, såklart!)
2007-04-09, 21:41
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Enligt en sexualupplysare som föreläste för min klass någon gång på högstadiet ligger den på 17 för tjejer och 20 för killar. Detta var några år sedan, men jag har svårt att tro att det skulle ha förändrats sedan dess.
2007-04-09, 23:05
Medlem
levics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Enligt en sexualupplysare som föreläste för min klass någon gång på högstadiet ligger den på 17 för tjejer och 20 för killar. Detta var några år sedan, men jag har svårt att tro att det skulle ha förändrats sedan dess.

Det har jag svårt att tro... Snarare ~15 för tjejer och ~17 för killar.
2007-04-09, 23:11
Medlem
poko-pekkas avatar
Lumpen är ju frispråkighetens borg. Man kan snacka fritt om det mesta då man vet att man inte kommer ha med folk att göra mer än under lumpentiden. Nåja, det jag uppmärksammat är det faktum att så gott som alla verkar ha legat i 17-18 års åldern för det mesta. Alla skryter ju och säger att dom var typ 15 men enligt min empiriska studie så ligger det betydligt högre. Tror nog det är mer sanningshaltigt med tanke på att man inte kommer från samma stad och inte behöver hålla på med prestige. Vari nu den ligger i huruvida man var 15 eller 17 när man pippade första gången.
2007-04-09, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av It'5!
Som rubriken, när sker sexdebuten i snitt i Sverige?

enligt en omfattande undersökning från i höstas eller när det nu var, max ett år sen, så har "två tredjedelar av alla gymnasieungdomar i år tre haft sex". Så det är inte så ovanligt ändå med oskuld. Enligt statistiska regler så är det alltså i en SP3a med 30 elever 10 elever som inte har gjort det. Tycker jag visar ganska bra på att myten inte är så sann ändå.

Finns det nån undersökning som visar om tjejer gör det tidigare än killar, för så verkar det?

edit: såg att det är 17 för tjejer och 20 för killar. Kanske lite sent, men tre eller två års skillnad mellan könen tror jag på.

hehe, ja, enligt Caine777 är det väl 14, och för FlashX 10!sick:18

vi får komma ihåg att tuttar och hår på dicken inte betyder att man är redo för sex.
2007-04-10, 00:57
Medlem
Ja var 18 eller 19. Kommer inte ihåg.
2007-04-10, 01:03
Bannlyst
Det var tidig vår under mitt 18onde levnadsår. Det är väl standard antar jag. Vi hade festat på utav helvete, ställde massa inomhussoffor utanför min studentlägenhet och härjade som fan, NS-musik ekade ur högtalare och jag tror vi eldade utemöbler stulna ifrån andra studenter. Iallafall, fick i mig en hel jävla del och på något sätt limmade en fräsch blondin på mig vilket senare ledde till ett jävla fummel på fyllan i mörkret med en brud man aldrig sett förrut.

Efter det och innan har mitt sexliv bara bestått utav lösa förbindelser på fester o.s.v. men för inte allt för länge sedan fick jag mig ett nyp igen. Ni kan heller aldrig gissa var. Sjukaste stället vill jag lova och jag kommer nog aldrig bräcka det igen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in